15. jan 2006 Følger: 89 Følgere: 109 Heste: 5 Emner: 251 Svar: 1.845
muskelopbygning og træning af gangarte {{forumTopicSubject}}
Så er træningen af min hingst som skal til kåring til maj begyndt. Han er en lækker hingstebasse og allerede godt muskuløs, da de er et par stykker der leger sammen, men jeg vil stadig godt have lidt mere på ham, samt hans gangarter skal trænes, da de blev skudt noget ned til plagskue sidste forår.
Han er 4 år og 96 cm høj, så jeg kan af gode grunde ikke ride ham, derfor søger jeg nogle gode idéer til hvad jeg kan lave med ham fra jorden for at træne hans muskler, gang og bæring.
Jeg har trukket ham en tur i skoven idag, på en lille halv time, en god skridttur hvor han kommer forbi lidt forskelligt tærren. Der er ikke så meget bakker men lidt grøfter som vi kan gå lidt op og ned af, men ikke så det kan give ret meget. Planen er at han skal det engang i ugen, gerne kombineret med lidt andet, gode forslag modtages gerne.
Desuden er det planen at vi engang i ugen skal gå en længere tur langs vejen og over marken, min 3 km, skridt, evt kombineret med lidt trav, jeg ved ikke hvad der er bedst.
Han har desuden været igang for lange liner, hvilket jeg gerne vil tage i brug i træningen.
Når jeg så har været til plagskue med min hingsteplag på 1 år først i april, skal træningen sættes op til 3-4 gange i ugen.
Så gode råd modtages med kyshånd til hvad jeg kan gøre for at træne ham, gang og muskler. Tillidsarbejde og mønstringstræning er ikke nødvendigt, dette er på plads.
Jeg modtager også meget gerne råd til træning af min 1 års, som skal trænes 1-2 dage i ugen.
Skriv meget gerne hvad øvelserne hjælper for.
Jeg ønsker ikke at longere, medmindre det træner noget osm ikke kan trænes på anden vis.
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
jan 2006
Følger: 89 Følgere: 109 Heste: 5 Emner: 251 Svar: 1.845
Hvad er mest effektiv, at trave el skridte over?
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Hvis du har en anden hest der går stbilt i skoven, kan du jo evt tage ham med som håndhest (træn lige hjemmefra først), så han får mere end bare en skridttur
muskelopbygning og træning af gangarte