{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

HJÆLP- Problemer efter tilridning. {{forumTopicSubject}}

Min søster har fået et stort problem. hun har haft hendes hest ude i tilridning hos en profesonel berider, og det gik rigtigt godt.. mem mem så fik vi hesten hjem igen og nu har vi så alle problemerne.Hun ter sig som om hun aldrig har haft en rytter på ryggen og går helt besærk når vi prøver. TRÆLS.

Både min søster og jeg har prøvet at ride hende der hvor hun var i tilridning, uden problemer.

Men nu hvor hun er kommet hjem kan ingen af os komme på ryggen af hende.
Det skal siges at der intet er når vi strigler - sadler op og longer hende.
Det kommer først når vi vil op på hende..

Vi har fået undersøgt om sadlen passer og om hun måske havde ondt i ryggen. Men uden resultat.
Har haft et par prfesunelle til det..

Det skal siges at hun også bliver brugt som kørerhest og der er der heller ikke nogle problemer..

Er der nogle ude i det Danske land der har været ude for noget ligende eller bare har et godt råd, så skriv endelig.. For det er altså syndt for min søster...

Birgit..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP- Problemer efter tilridning.
  • #2   21. jun 2005 Har i gjordt præsis det som berideren plejer at gøre?
    Trænger den til at få raspet tænder?

HAr været ude for noget der ligner lidt, med min hoppe stine!!
    da jeg fik hende red jeg hende i ca 2 måneder, det gik helt fint, hun begyndte at søge ned og jeg kunne samle hende osv. Men pludselig en dag da jeg skulle op, var hun så underlig urolig, men jeg tænkte at det var nok fordi jeg ikke havde redent hende den forrige dag, så hunvar ilteret. men i det sekundt jeg sætter mig i sadlen.
    Stejler hun så højt hun kan, som resulterer i at hun midster balancen og falder bag over. Det går lynstærkt men inden hun rammer jorden når jeg heldigvis at få stigbøjlerne af og hoppe af hende.. vi fik så fat i hesten igen.
    Og dum som jeg var, skal jeg jo selvfølgelig prøve igen fordi det kan jo ikke passe nu når jeg har redent hende i 2 måneder uden noget var sket.. hun gjorde det samme en gang til... jeg longerede hende så, uden problemer, men så snart jeg lå mig over hende blev hun urolig..
    vi fik dyrlægen til at tjekke hendes ryg, fik raspet tænder, en sadelmager ud og kigge på om sadlen passede hende.. men der var intet i vejn..
    vi tænkte på at få hende rynkenfotograferet, men vi besluttede os for at hun også bare kunne gå som avls hest, hun er jo ikke helt ung mere..
    Skal lige siges at hun ikke havde været redent i ca 8 år da jeg fik hende!

Men få det tjekket.. Og lad hver med at kæmpe mere med den, send den evt. tilbage til berideren!! andet kan jeg ikke sige..

• #3   21. jun 2005 hej..
    der oppe hvor jeg rider er der en hest som også bliver brugt som køre hest, hun havde ondt i ryggen og blev helt stiv på det højtre bag ben... dyrelægern kunne ikk se at hun havde ondt.. så fik vi hende ud til en der hedde tove due hun "brekkedd" lisette på plads og sagde at hun havde ondt i ryggen da hun var blevet fortidligt til kørt!og så fik vi noget masagese olie som duftet af permynte! men prøv hende tove due.. det hjalp på lisette og hun blir brugt som arould hest
    hende tove due kan stærkt anbefales1

Kommentér på:
HJÆLP- Problemer efter tilridning.

Annonce