{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
333 visninger | Oprettet:

Longering hvordan? {{forumTopicSubject}}

nu har jeg hørt flere som siger at det er godt at longer sin hest fx. 2-3 uger i træk med hjælpe tøjler, sådan så den kan komme ned og få nogle ordentligt rygmuskler osv.
men jeg har derimod også hørt at det ikke er godt at longe hesten alt for meget s;
så nu er jeg mildes talt forvirret xD.

HG HJÆLP MIG xD.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Longering hvordan?
  • #1   9. aug 2009 Det er da vist at gøre sin hest en bjørnetjeneste.

    Når man longerer, belaster man indvendige ben. Nøjagtig som når man rider. Dog mere under longering, da det er mere på en mindre volte.


  • #2   9. aug 2009 Jeg har aldrig brugt den træningsform, hvis hesten har været halt og skulle tjekkes. Det er belastende for benene at løbe på en lille volte + det sikkert er dødssygt, så det har jeg aldrig gidet (;

  • #3   9. aug 2009 Hov xD * Kun hvis hesten skulle tjekkes.

  • #4   9. aug 2009 Syntes det lyder som ret meget 2-3 uger i træk.
    Jeg longere sommetider .. Men jeg føre bare hesten rundt i alle gangarter på begge volter, og så slut. Desuden longere jeg ALDRIG med nogen form for hjælpetøjler. Det er efter min mening for folk der vælger den lette vej.


  • #5   9. aug 2009 Jeg har været nødt til det pga skade på mig selv, så jeg ikke kunne ride...

    Men det er noget med at du højst må longere en halv time... Jeg har tit min løs på banen inden så han kan varme sig selv op, også kan han arbejde bedre i longen smiley


  • #6   9. aug 2009 tja jeg longerede en 2-3 uger men dog ikke hver dag.. Men kunne dersværre ikke gøre så meget andet, ellers var det løs på banen eller løsspiring smiley

    Men tror heller ikke det er det sundeste, hvis man ikke vairere det.


  • #7   9. aug 2009 Longering kan være rigtig nyttigt til at lære hesten kommandoer samt hvordan den skal bruge sin krop. Fx når man skal lære hesten at søge frem og ned i en afslappet holdning og senere når den skal lære at gå med mere samling.

    Jeg er stærkt imod at man putter alt mulig gøgl på hesten for at få den i en bestemt holdning. Det vil altid være mest effektivt at lære hesten at gå afspændt og bruge ryggen uden at man behøver at tvinge den.

    Ved ikke lige helt hvad jeg skal mene om det, du har fået atvide. Syntes det lyder af meget at longerer en hest i 2-3 uger i træk og rygmuskler kommer altså heller ikke lige fra den ene dag til den anden. Som sagt, så belaster det indv. bagben rigtig meget, og longeringen har <i>ingen</i> effekt, hvis hesten løber uhæmmet rundt.

    Syntes godt, at man kan longerer nogle gange i ugen, men det kommer også meget an på <i>hvordan</i> man gør det, og hvor meget man forlanger af hesten. Jeg longerer 1-2 gange i ugen, 20-30 min., men fokus på frem og ned samt overgange, og det fungerer rigtig fint. Det er godt hvis man har mulighed for at longere på en stor volte eller når man longerer skifter mellem størrelsen af volterne (med undtagelse af den unge hest).


  • #8   9. aug 2009 medhensyn til at den skal danne flere muskler, skal man altså også være meget opmærksom på at hestens sener styrkes 3 gange så LANGSOMT som dens muskler.

  • #9   9. aug 2009
    Læste en artikel om det i Equipage mener jeg det var.
    Der stod max 2 gange om ugen i max et kvarter IALT, da det er virkelig hårdt for hestens ben at gå rundt på en volte og hesten nemt kan blive skæv.

    Kan se om jeg kan finde bladet :).


Kommentér på:
Longering hvordan?

Annonce