{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Longering, hvordan?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Bliver nødt til, det næste stykke tid, at longere min hest, fordi den har sår i munden (igen igen igen) og derfor skal ha en pause fra bidet, så såret kan hele helt..

Jeg har min kapsun, og min longe.. Men er der nogle der har en ide til, hvordan jeg kan være ''kreativ'' og sætte det, så han ikke bare løber rundt, men hovedet i vejret..???
Altså så han kommer ned med hovedet og får brugt ryggen, og bliver bøjet igennem.. ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Longering, hvordan??
  • #2   9. jun 2012 1 har ingen bidløse hovedetøj (eller hvad det hedder)
    2. Bryder mig ikke om bidløs ridning..:)

• #3   9. jun 2012 Har du tænkt på at købe en sidepull til de tider hvor han har sår i munden? smiley Den har på ingen måde kontakt til munden, og må derfor rides med når hesten står med sår (og på alle andre tidspunkter for den sags skyld) :o)

Du kan få nogen virkelig gode modeller inkl. tøjler til 400kr smiley

Mht longering, så skal du ikke tvinge hesten i korrekt holdning men lære ham at slappe helt af, sådan at han selv søger ned. Det kræver selvfølgelig træning og tålmodighed, men det kan alle lære :o) Så øv i stedet en masse rolige overgange, og lær ham at slappe rigtig meget af.

• #4   9. jun 2012 Har tænkt på de der sidepull, men det bliver ikke aktuelt, da jeg ikke bryder mig om dem..

Har det fint med, at andre rider med dem, vil bare ikke selv..

Havde skam heller ikke planer om t tvinge ham ned, men finde en behagelig måde at få ham til at sænke hovedet en smule, og på den måde også bliver lettere at styre (altså ikke bruger sin vægt til at gå imod)..

• #5   9. jun 2012 Har du prøvet et pessoa longesystem på den? smiley

• #6   9. jun 2012 nå ja, den har kapsun på smiley

• #7   9. jun 2012 Læste din hests profil, og kan se det er en ung hest med flere alvorlige skader i bentøjet - husk på, at longering er MEGET belastende for hestens ben og bør kun bruges dagligt, hvis andet ikke er muligt. Var det min hest, så havde jeg i stedet gået nogle meget lange ture med den...lige ud! Evt kørt til stranden nogle gange og måske suppleret med svømning nogle gange om ugen.

• #8   9. jun 2012 man kan sagtens ride i en alm. grime smiley eller kapsun for den sags skyld (nu ved jeg ikke hvilken en du har)

• #9   9. jun 2012 Med lidt god ville tror jeg også du kan ride med kapsunen du allerede har, du kan lave en rund bane med stor diameter og longere uden line, så er det knap så strengt, så er det bare at vente og rose når den søger ned. For at hjælpe lidt på vej, kan du lægge en bom eller to, eller noget gulvtæppe så plejer de gerne at tage hovedet ned for at bedømme afstand mm

• #10   9. jun 2012 du bruger bare din kapsun og din longe, så skulle hesten gerne søge frem og ned når den begynder at slappe af..

• #11   9. jun 2012
    Ned i tempo :o)

Hvis hesten går i langsomt tempo, gerne så den er ved at falde i trav hvis det hjælper så er det svært at gå og glo stjerner samtidig. Men det er hårdt for hesten i langsomt tempo, så derfor kan man forvente en hest der gerne vil i skridt, op i tempo e.l for at gøre det lettere for sig selv.

Når hesten er stabil i det langsomme tempo kan man så begynde at putte lidt tempo på og drive 1-2-3 meter eller skridt, efterhånden som træningen skrider frem kan man holde tempoet en hel rundte af gangen, så 2 også 5 min osv.

Hvordan kan man iøvrigt ikke bryde sig om bidløs ridning ;)? Det er vel bare en midlertidig løsning fordi hesten har et sår. Og bidløs trense kan du gøre som du kan med bid på.

Hvis hesten har skader i benet, så tror jeg ikke det ville være en fantastisk idé kun at holde sig til longering.

• #12   9. jun 2012 Problemet med ham, er at han ikke naturligt søger ned..

Selv når han slapper helt af, tager han ikke hovedet ned, sådan er han bare ikke bygge..

Men har fundet en måde, så tak for svarene..

• #13   9. jun 2012 Han har ikke skader i benet, de er væk, og han er i fuld ridning.. Det er en fejl, hvis der stadig står genoptræning på hans profil..

Bryder mig ikke om bidløs ridning, fordi jeg har set mange gøre det ''forkert'' og ende op med en totalt forvirret hest..
    Men det er en personlig mening, og folk må synes hvad de vil.. Jeg skal bare ikke ride min bidløst..:)

• #14   9. jun 2012
    Om hesten bliver forvirret afhænger jo af rytteren - så hvis andre er endt ud med en forvirret hest, så er det rytteren der fejler. Men hvis du selv mener du vil fejle på samme måde, så skal du selvfølgelig lade være :o)

At hesten ikke søger ned selv - det handler om at hesten skal slappe af, når den slapper af, så søger den ned ( fx. når man skridter af og hesten søger ned for løse tøjler ).
    Og at slappe af et lettest at gøre i langsomt tempo, modsat hvis man samtidig skal holde balancen rundt i "okay" tempo.

• #16   9. jun 2012 Krikke:

Som skrevet tidligere, er han ikke en hest der holder hovedet lavt naturligt.. Han er ikke den type, der tager hovedet ned, heller ikke for lange tøjler..

Stald Zederkof:
    Kan ikke smide torvet, for står på en bane uden hegn eller noget, og så render han sku væk..:)

• #17   9. jun 2012 nogle heste er selvfølgelig fra naturen stillet højt, så det at søge ned er jo relativt..
    Min skal heller ikke rende med hovedet nede ved jorden for at strække ryggen ud, da hun er højt stillet.. smiley

• #18   9. jun 2012 Tenna:
    Præcis, vil bare heller ikke ha, at han render med hovedet for langt oppe..

• #19   9. jun 2012 når hesten slapper af i longen, skal han nok lægge sig naturligt ned smiley

• #20   9. jun 2012 Han slapper bare ikke rigtig af i longen, fordi han er så skide nysgerrig, og vil kigge på alt.. -.-' smiley

• #21   9. jun 2012
    Så handler det bare om tålmodighed - friesere og arabere gør det heller ikke af sig selv, men man kan godt, med tålmodighed, det tager bare tiiiiid og træning med laaaaaaangsom gang hvor hesten snegler afsted.

Kigger hesten på en masse ting spænder den naturligvis - så det er bare træning i afslapning der står forude ;o)

Skal man absolut putte indspændning på en hest, så ville jeg foretrække en gammel dags chambon, den har ikke samme virkning som en elastik.
    Her i artiklen bliver den også brugt på en frieser der bære hovedet højt naturligt.
    (link fjernet)

Kommentér på:
Longering, hvordan??

Annonce