{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

At lære at springe. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en gammel travhest, som nu kun bliver brugt til hyggehest. Nu har jeg besluttet mig for at forsøge at springe lidt med ham, men det er et meget stort skridt at gå fra trav til spring. Det tog ham ca. et kvarter at lære at han faktisk skulle over springet, og ikke stoppe op lige inden. Men nu er problemet at han ikke løfter benene højt, så han river bommen ned næsten hver gang. Kun få gange er det lykkedes ham at komme over uden at rive noget ned. Så jeg tror jeg vil starte hel fra begyndelsen. Hvordan lærte I jeres hest at springe? :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At lære at springe.
  • #1   13. okt 2009 Startede med at bruge bomme på jorden. Min hest forstod hurtigt princippet i at jeg først roste ham, når han kom over uden at røre dem smiley

  • #2   13. okt 2009 Jeg har prøvet bomme. Men dem traver han bare let og elegant over. Jeg sørgede dog for at rose ham, når han kom over for jeg synes det var vigtigt at han forstod at det var "godt" at han kom over springet da han havde en tendens til at refusere lige inden springet, så måtte vi tage det med nedrivningerne bagefter. :o)

  • #3   13. okt 2009 Har du muligheden for cavalettis? Det tror jeg kunne være en god måde at starte med ham på. Altså ligesom travbomme, bare en lille anelse højere, så han skal løfte benene lidt mere.

  • #4   13. okt 2009 Det er bare at blive ved indtil han forstår det er mere behageligt at springe over uden at ramme..
    Ellers øv nogle tempi spring i løsspringning, der er han nemlig 'tvunget' til at skulle tænke sig lidt om..Ellers så læg noget under springene der gør dem lidt 'farlige'.. eller hæng nogle underlag hen over bommen..
    Det lyder lidt som om han er lidt for ligeglad..


Kommentér på:
At lære at springe.

Annonce