{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

at lære hesten at stejle {{forumTopicSubject}}

vi er nu nået så langt med vores samarbejde til at jeg mener der er forsvarligt at starte på at lære pony dyret at stejle fra jorden
det er gennemtænkt og jeg er udmærket klar over at det kræver arbejde så de ikke får det brugt på forkerte tidspunkter

men men men
den metode som jeg kender til er jeg ikke meget for da den for mig virker voldsom og bestemt ikke noget jeg vil prøve
metoden går ud på at bakke hesten op i hjørnet på en bane og slå med en pisk foran på jorden så hesten bliver usikker og rejser sig for at kunne undvige

denne bliver desværre brugt til de fleste store tricks heste
der er forskellige variationer af den men alle virker voldsomme fra mit synspunkt

men er der ikke andre metoder smid meget gerne forslag op


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at lære hesten at stejle
  • #1   13. aug 2018 Skrev en kommentar til lignende opslag på fb for lidt tid siden. Måske kan du bruge det til din smiley

    profilbillede
  • #2   13. aug 2018

    profilbillede
  • #3   13. aug 2018 Jeg lærte min at stejle ved at starte med at lægge vægt bagud, og løfte det ene ben = skoleparade. Dog ikke helt så fint og samlet som akademikerne vil have det. Så dygtig er jeg ikke smiley
    Da han kunne det til punkt og prikke, tog jeg er træktov om hans ben, og pressede ham lige det ekstra, indtil han løftede det andet ben også (OBS: Stadig vægt bagud, ikke bakke!). Med nok tålmodighed burde det være muligt ikke at have træktovet inkluderet.
    Han kan nu fremføre de fineste små "levader", og er han i ekstra krigerisk humør, kan han også stejle højt.

    Han er dog noget plaget med gigt i lænden, så har aldrig presset ham til at gå "højere". Tænker dog at metoden sagtens ville kunne lære hesten at stejle højt, såfremt hesten har lysten til det, og ikke bliver modarbejdet af kroppen smiley

    Billedet er fra et meget tidligt stadie - signalet der bliver brugt er let tappen på bagpart for at få vægt bagud, og derefter løftede arme som sinal til at han skal rejse sig.
    Efterfølgende er der kommet mere styr på hans hals og ryg holdning smiley

    Pøj pøj med det smiley


    profilbillede
Kommentér på:
at lære hesten at stejle

Annonce