{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

At stå bundet... {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Har lige købt en hest på 4 som ikk har været ret meget i hænder. Og de gange hun har været bundet har hun forbundet det med noget ubehageligt og har derfor været bundet i begge sider og med halsrem...
Nu har jeg prøvet med bare at binde hende i grimen med et tov da det er alt jeg har mulighed for der hvor hun står nu hvilket har resulteret i hun har sprunget 3grimer...
Nu kommer mit spørgsmål så hvordan får jeg hende lært der ikk sker noget ved at stå bundet...? Og hvad pokker gør jeg for at undgå flere ubehagelige oplevelser og sprungne grimer...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At stå bundet...
  • #1   4. aug 2010 bind hende i 1 sek og befri hende igen og vent til næste dag. Bind i 2 sek og løsen hende igen!! Hele tiden øge intervallerne men hun må på intet tidspunkt blive forskrækket og trække i tovet.. så er du gået for hurtigt frem og bør starte forfra!

  • #2   4. aug 2010 Sidst der lagde jeg bare træktovet over bummen så hun stod så lang fra så tovet kun lige kunne nå men kan godt høre der er lang vej frem... Smiler altid noget hun står rimelig pænt så jeg kan lægge longegjord osv på inde på ridebanen...

  • #3   4. aug 2010 Læg tovet på gulvet og lær hende at stå stille på den måde ..

    Så sparer du at lære din hest at skulle stå bundet ...


  • #4   4. aug 2010 Som Camilla siger, start med at stå bundet "på jorden" så taget du lige snoren hen til en bom, og står der, uden at binde, og så bind snoren fast i bommen, og stå med hesten i grimen, så holder du snoren i den ene hånd, og hesten i den anden, og holder hende der, mens du snakker beroligende, så tager du snoren i grimen, og taler beroligende, så snart hun kan stå bundet, mens du beroligere hende, kan du træde hen til hendes skulder, og når hun er tryg ved det, hen til maven, berør hesten beroligende, og tal beroligende, så kommer det stille og roligt... sådan har jeg gjort ved Bellami, og hun var ikke nem, hun havde ikke været i hænder fra føl, som 4 års da vi fik hende, og hun vidste hun var 750kg, og kunne sprænge grime efter grime... jeg arbejdede også med halsrem, for ikke at smadre ene grime efter den anden...

  • #5   4. aug 2010 Jeg har oss købt en halsrem men kan ikk li at bruge den... Men ja må nok bare tage mig sammen...

Kommentér på:
At stå bundet...

Annonce