{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hest stopper op under ridning?
  • #1   4. aug 2010 ps. Det er både med og uden bid at han gør det smiley

• #2   4. aug 2010 Samme som pose..

• #3   4. aug 2010 Som de kloge siger, så har hesten ikke nok hjerne til at tænke "hvis nu jeg stopper her, så prøver jeg hende lige af". Vil nok også tro der er noget, der generer den. Eller den måske ikke er "opdraget" nok, eller hvordan man skal sige det.

• #4   4. aug 2010 min unghest gjorde det samme. Jeg var bange for hun havde ondt, men det havde hun ikke. Hun fik nogle slag med pisken, og i dag er der intet. Og folk skal ikke kommentere på det jeg gjorde, for det var det rigtige, hun havde ikke ondt nogen steder.

• #5   4. aug 2010 min gjorde det samme, og gør det stadig lidt.
    jeg satte hende i longe hvor jeg selv sidder på hende også en der står med longen også bare frem ad når den så går frem så ros den! det har hjulpet ved mig!

• #6   4. aug 2010 frida: bare fordi hesten stopper op, betyder det ikke den har ondt. Jeg vil sige min er "klog nok" til at lære hvis den stopper, kan den blive lukket ud på folden igen, fordi ejeren tror den har ondt

• #7   4. aug 2010 den har ondt eller signal forviring.

efter hvor lang tid gør den det?

• #8   4. aug 2010 MIn hun er helt klart klog nok til at vide hva hun laver. for hun ved hun kan slippe, for man kan inet gøre hun står bare, også må man hoppe af?
    så jo heste er klog enok til det?

• #9   4. aug 2010 frida; han har haft en fin opdragelse og har aldrig gjort noget som det her før

Emilie; jeg har prøvet det, og det virker slet ikke, han er fuldstændig kold over for pisken smiley

Katrine; det har jeg også prøvet, det hjælper heller ikke, der stopper han også op og nægter at gå

• #10   4. aug 2010 Mich; i starten var det lige efter galoppen, så var det lige før galoppen, og nu vil han ikke engang i trav...

• #11   4. aug 2010 Jeg har haft samme problem..

Folk mente, at den måtte have ondt, men har flere gange fået den tjekket i alle ender og kanter..

Og signalforvirring.. Måske, men når den får samme signal som ellers, men pludselig ikke vil mere, er det ikke nødvendigvis det..

Jeg tror simpelthen, at min havde bestemt sig for, att den kunne bestemme, hvornår nok var nok...

Jeg har ikke samme problem længere, men er blevet bedre til at læse min hest og stoppe, inden den bliver for træt..

Ensjælden gang imellem kommer det dog op igen. Også selvom jeg ellers ikke har set nogle tegn på det.. Så får den bare igen og igen at vide, at den skal fremad, og så bliver det ved det,....

Jeg blev ved med at tappe den let med pisken og holde et pres med benene.. Lige så snart den gik fremad - bare lidt - slap jeg al pres og roste den..

Engang imellem måtte jeg simpelthen til sidst stige af og trække videre, inden jeg kunne hoppe op igen..

• #12   4. aug 2010 Og ja, det tog nogle gange meget lang tid, før han gik videre.. Og jeg følte mig jo rimelig dum, når jeg sad der og sprællede på en hest, der tydeligvis bare stod og hang og nægtede at gå videre smiley

Tror bare, du skal være mere stædig end hesten..

Dette afhænger selvfølgelig af, at man er helt sikker på, at hesten ikke har ondt, at sadlen generer eller andet..

• #13   4. aug 2010 min pony gjorde det samme, og blev tjækket i hovde og røv, og det der løste problemet var at lade ham stå, men han måtte ikke dreje hovdeet så hvis han drejede hovedet tilbage til udgangspuktet,

og ja har prøvet at stå samme sted i 30min.

tilsidst faant han vel ud af det var kedeligt at stå

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 214
    #14   4. aug 2010 Lige mit forslag Mich Jeg ville lade den stå. Enten skal den bakke eller gå frem. Ikke spise, ikke kigge rundt. Hvis man er helt sikker på det ikke er fordi den har ondt eller er bange for noget bestemt.

Hvis den bare står, så lad den stå indtil den keder sig og går frem. HUSK ROS når den går fremad, selvom den har stået stille længe.

• #15   4. aug 2010 mine har også gjort det. og to af dem gør det stadig.

jeg lægger benene til, og når de går frem sipper jeg taget og roser

• #16   4. aug 2010 min var totalt lige glad med alt, men da eg gegyndte på det der kedehan sig ernomt.

Kommentér på:
min hest stopper op under ridning?

Annonce