{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

start på træning efter føllet er komme {{forumTopicSubject}}

hej alle.
jeg har en hoppe der er 10 år gammel. hun fik føl d.25 april. har aldrig haft en hest der har fået føl før.. spørgsmålet er så.. hvornår må jeg begynde på min hoppe igen?? og hvor hårdt må jeg ligge ud?? håber i kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  start på træning efter føllet er komme
  • #1   4. aug 2010 Ja! Begynd endelig. Min hoppe fik føl sidste år. Jeg begyndte med med let dressur allerede 14dage efter føllet kom. 2måneder efter spring og 2,5månede efter var vi til første stævne igen.
    Dette fik jeg at vide af professionel rytter og dyrlæge. Så begynde endelig. Hesten har kun godt af det smiley

• #3   4. aug 2010 jeg rider bestemt ikke hoppen de først 4 mdr efter fødslen.. de absolut tidligste efter min mening er 7 uger, da det tager hoppen at komme bedst med led osv.. men jeg synes hun skal have fri i den tid hun går med føl ihvertfald i det første lange stykke tid.

• #4   4. aug 2010 tak for det. men hvor lang tid skal jeg ride hende den første tur. er super ivrig for at komme igang. hva gør i så med føllet mens jeg ridder hoppen?? har fået afvide at det skal følge med, men har også fået afvide at jeg skal la det være i boksen, men er bange for at det ødelægger sig selv, hvis savnet bliver for stort?? nogle forslag?? smiley

• #6   4. aug 2010 aj, hvor er du sød, at du vil hjælpe mig så meget. det er jeg bare super glad for. arbejder du med heste til dagligt?? skal jeg binde føllet i boksen, det har jeg nemlig også fået afvide at jeg skal gøre, men har det bare svært ved tanken om at binde et lille føl smiley

• #8   4. aug 2010 jeg har kun hoppen og føllet på folden, så tror ikke at den vil blive der alene, selom ridebanen er lige ved siden af folden. men det skal da prøves smiley tak for hjælpen, det var sødt af dig smiley må jeg vende tilbage til dig hvis jeg har flere spørgsmål??

• #10   4. aug 2010 Jeg prøvede at ride med føllet stående på folden ved siden af, hun sprang over hegnet ind til hoppen..

• #12   5. aug 2010 Ifølge mange undersøger er hoppens legmenter i ryggen ikke klar til ridning før efter et halvt år efter fødsel smiley

Kommentér på:
start på træning efter føllet er komme

Annonce