{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Korrekt tilpasset udstyr. {{forumTopicSubject}}

Udstyret er noget vi mennesker har valgt, at bruge. Vi behøver det for, at kunne følge med i konkurrencerne, vi ofrer mange tusindvis af penge for, at kunne følge med moden og vi bruger mange timer for, at finde lige netop det der passer bedst til vores hest.

Men hvorfor er der så, så mange ryttere der ikke kan tilpasse noget så simpelt som næsebåndet korrekt?
Flere gange dagligt møder jeg heste herinde og ude rundt om i hverdagen, hvor næsebåndet sidder alt for langt nede, eller et bid, der for stort/lille. Grimer der alt for store.

Er folk ikke klar over risikoen ved en grime der er for stor?
ET ryk i grimen fra hesten side og så er næseryggen brækket.

E tag i tøjlen, hvis næsebåndet sider for langt nede, så klemmer du noget af mundvigen mellem næsebånd og bid.

Kig jeres udstyr igennem dagligt for en sikkerheds skyld.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Korrekt tilpasset udstyr.
  • #1   20. sep 2010
    Og når man påpeger at sadelen ikke ligger særligt godt får man en skideballe og afvide at det skal man da overhovedet ikke blande sig i!

    Eller at hackamoren sidder nede på det svage punkt at næseryggen..

    Syntes det er sørgeligt at mange ryttere rider rundt med dårlige sadeler - det ses over alt, ikke kun hygge hest men også GP og landsstævner...
    Men hyggeheste er svært udsat for en haral nyborg sadel som de forrige 10 heste også har gået med.
    Samme med rideskole heste.


  • #2   20. sep 2010 ja der er desværre alt for mange der ikke ved hvordan tingene skal sidde, nogengange tror jeg simpelthen det er uvidenhed....og måske rideskolerne skulle indføre forskellige kurser mht. pasning og udstyr...i højere grad end de gør nu smiley


    Kommer fx til at tænke på en artikel jeg så i det nye equipage blad, hvor der var noget om "rideskoler", man ser så et billede med 3-4 skolehest som alle havde hannoveransk næsebånd på og Allesammen var spændt forkert?!! "what" tænkte jeg bare.


  • #3   20. sep 2010 Jeg "vi" ofre ikke flere tusinde kroner "nogen" ofre flere tusinde kroner smiley

  • #4   20. sep 2010 Det er rigtigt mange ikke ved helt nøjagtigt hvordan udstyret skal sidde og det er hamrende ærgeligt og s.... synd for de heste der må døjes med det men jeg vil da glæde mig over at jeg engang imellem møder nogen som gerne vil høre efter og prøve at finde pengene så de kan gøre det bedre for deres hest. Så går det da fremad nogle steder selvom det hele ikke sker på en dag.
    Jeg vil så sige at jeg lige har oplevet en rideskole kalde et sadelmager ud for at finde ordentlige sadler til samtlige elevheste og det er ikke 1. gang jeg oplever dette. Det er da dejligt :o)


  • #5   2. okt 2010 Jeg arbejder også på et privatejet ridecenter, hvor ejeren også gør et stort stykke arbejde med, at finde godt udstyr til hestene. De får endda massør.

Kommentér på:
Korrekt tilpasset udstyr.

Annonce