{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Lære den at springe - hvordan?? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg :o)

Jeg købte en springpony i sommers, som jeg selvfølgelig er super glad for. Hun blev købt uprøvet, så jeg har faktisk fundet ud af at hun ikke kan springe ret meget. Hun har ikke balancen til det, og har ikke rigtig fundet fidusen med at løfte benene ordenligt smiley Det er helt fair, jeg har sprunget hende 2 gange, og kan godt mærke hun har prøvet det lidt før men det er ikke meget.
Min ridelære vil ikke hjælpe mig da hun siger hun aldrig kommer til at kunne springe, MEN vi har altså kun prøvet 2 gange, og hun var allerede bedre anden gang! Dressuren er på plads, men vil bare gerne kunne lave lidt afveksling engang imellem.. Hun har en springafstamning, så der må da bare være lidt i generne smiley Hun er kun 6 år smiley

Nu vil jeg så selv gå igang, men hvordan skal jeg hjælpe/øve/træne hende? (o;

Nogle gode råd?

HOLDES I EN PÆN TONE TAK!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lære den at springe - hvordan??
  • #1   23. nov 2010 Jeg har ikek forstand på det!!!!
    men kunne man ikek træne små spring og trænings bomme...

• #2   23. nov 2010 Har du prøvet løsspringning med hende?

• #3   23. nov 2010 Ja det har jeg smiley

• #4   23. nov 2010 Evt søg noget om at forbedre hestens balance.

• #5   23. nov 2010 først: find en anden ridelære!!! det er den mest vattede indstilling når i kun har prøvet 2 gange!! og så ellers træn med bomme og små spring indtil den har teknikken er på plads, og få en ridelære der vil hjælpe dig! da nogen heste lærer på andre måder og kan ikke fortælle dig hvordan din lærer men min lærte det via bomtræning og små kryds og så langsomt sætte højde på, når den fandt teknikken (:

• #6   23. nov 2010 Altså da jeg startede med at springe min pony, startede jeg med nogle bomme på jorden fik ham til at trave hen over dem, så satte jeg et spring op ikke alt for højt men alligevel så han skulle løfte benene der lagde jeg en bom foran så han fik et ordentlig afsæt, og sådan fortsatte det bare indtil han bare løftede benene, min er kun fem og har ikke være redet i mere end et år, så jeg springer ikke forfærdentlig højt på ham, og selvfølgelig handler det også om at de har rygmusklerne til det smiley

håber du kunne bruge det (-:

• #7   23. nov 2010 Du siger selv at den ikke har ballancen til det smiley så vent med at springe til den har balancen iorden smiley så vil den højst sandsynligt også have overskud til at koncentrere sig mere om at løfte benene, i stedet for at koncentrere sig om at holde balancen smiley

For at forbedre balancen kan du øve en masse temopskift, slangelinier, ottetaller, bomme på jorden(evt. på buet spor), volter osv. smiley

• #8   24. nov 2010 Ja jeg vil også sige find en anden ridelære alle heste kan lære at springe dog har ikke alle posintale og hvis du siger den er af spring afstamning så er der gode forhåbninger. Først og fremmest skal du løsspringe den..her finder du hurtig ud af om hesten springer bedst ved høje eller lave spring. Nogle heste fatter bare ikke at spring hvis de er for lave men prøv dig frem med højden.
    Kan se der er billeder fra Hylke? Så bliver jeg nød til at spørge hvem din underviser er?

Kommentér på:
Lære den at springe - hvordan??

Annonce