{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

Hesten løber lige pludselig! {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en veninde, som har købt sig en dejlig frieser. - men lidt om frieseren :
Den er 7 år, den har så stået stille i 2 år.
Den er tilredet, og prøvet at blive tilkørt hos tidligere ejere. og den har sommereksem ( ved ikke om det er en fakta, men sys det hele skal med smiley )
men, når mig og min veninde rider ud på vores friesere, løber hendes frieser bare lømsk lige pludsligt. Selvom min er helt rolig, og det er ligemeget om jeg rider førest eller bagerst. Den sætter bare lige pludselig i galop, og jerner afsted. Hun har prøvet med helt almindeligt 3-delt bid, og med 3 rings. Den er ikke til at stoppe. Hun hiver og hiver, og prøver sit bedste. ( her skal det lige siges at hun er en dygtig rytter ) . Han virker ikke til at ha ondt i ryggen, for når han er blevet træt går han super godt, også er der ikke noget. Nogle andre gange, når hun rider bane er der heller ikke noget. Men dette sker, når vi både rider tur, og når hun rider på bane, med andre heste. Vil hører om nogle af jer har nogle foreslag ?

Lige en påmindelse; Gider ikke hører noget negativt, det kan jeg ikke bruge til noget.
Håber i har nogle ideer smiley . - for hun er blevet så glad for hesten, og vil helst ikke levere den tilbage ( hun købte den for ca. 1 måned siden) - for han er sku en dejlig dreng.

Undskyld hvis det er blevet for langt, men sys bare alt skulle med, med så mange informationer som muligt. så jeg kan så gode svar som muligt . Igen, håber i kan hjælpe ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten løber lige pludselig!
  • #1   2. dec 2010 Det kan være så meget, måske han bliver bange for noget ??

  • #2   2. dec 2010
    Syntes i skulle få den tjekket af en kiopraktor - standardsvar ja.
    Men nogle heste har det med at blive "overvågne" hvis de fx. er skæve i nakken og derfor reagere meget kraftigt meget pludseligt.

    En anden ting er at en hest sagtens kan blive bange for ting du hverken har set eller hørt og når en hest virkelig er panikken så kan intet stoppe den.


  • #3   2. dec 2010 som de andre skrier den kan være blevet bange. heste har en god hørelse.

    holder hun meget fast i tøjlen når i rider tur?
    for hvis hun gør, kan det være fordi at hesten føler den bliver holdt tilbage og så "flygter" den fra det hele !


  • #4   2. dec 2010 Mange heste vis du holder meget fast i tøjlerne bliver de bange, og tror der er noget af være bange for?

    Jeg har også selv haft problemer med min egen unghest, men det er pga vi for noget tid siden var ude for en ulykke så han havde svært ved at stole på mig, han var simpelhen bange for vi skulle vælte igen :s

    ellers rid på bane nogle dage og "indlær" stop signalet, for det kan jo være hun sender nogle andre signaler end han/hun er vant til smiley eller måske skal de bare lærer hinanden bedre at kende?


  • #5   3. dec 2010 Absolut ikke rart og også temmeligt farligt smiley
    Men enten har den ondtet sted som får den til at reagere voldsomt ved bestemte bevægelser, eller den er meget nervøs anlagt og bliver bange for noget i ikke ser/høre, eller også er det simpelthen dårlig træning/stresset hest der ikke rigtig ved hvad den skal og derfor "afreagere" på den måde.. men der bør trænes noget stop lige meget hvad, for hesten bør være til at stoppe forholdsvis hurtigt (alt efter grund) hvis stoppet fungere..


  • #6   3. dec 2010 Har hun prøvet at trække en tur med ham de steder han løber?

  • #7   3. dec 2010 Hun har slet ikke fat i tøjlerne , hun rider med løse tøjler . Vi har også prøvet at gå en tur med ham, i grime. og der gør han det samme.

  • #8   3. dec 2010 så tror jeg nok det er noget han er bange for..


Kommentér på:
Hesten løber lige pludselig!

Annonce