{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.217 visninger | Oprettet:

STOP SÅ! HEST!! {{forumTopicSubject}}

Hjælp!!!!

Jeg har en hest, som er begyndt at nappe/bide efter mig, ofte rammer han mig, men det ikke hårdt, men jeg er simpelhen så død træt af han ikke stopper. Det ender jo med at han bider til en dag.!!..
HVAD GØR JEG??? kan i evt. hjælpe mig?

hilsen simone "med den bidene hest"

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  STOP SÅ! HEST!!
  • #1   8. mar 2011
    hvornår bider den? I hvilke situationer?

• #2   8. mar 2011 krikken: hele tiden!;i.. når jeg spænder dækkener, når jeg børster den i hoved, den bider efter mig og alle andre hele tiden, og den fejler intet, det er en meget glad hest stort set hele tiden, men der er bare lige dette problem, vi ikke kan løse..såen lige;(??

• #3   8. mar 2011 napper den ikke bare for opmærksomhed ?

• #4   8. mar 2011 jeg har også en pony der napper og er sur hele tiden.. træls træls

• #5   8. mar 2011 jo måske, men det er ekstrem volsomt så?...nu har han gjord det i et stykke tid og jeg bliver self. sur hver gang han bider mig!, men jeg ved ikke hvad jeg eller skal gøre, udover at give ham et strengt NEJ!, og et nab og mulen, i det sekund han gør det..?..

• #6   8. mar 2011 JGR: ja det er rigtig træls, og han vil bare ikke stoppe ham her..! os selvom han har hovedtøj på bider han efter mig?

• #7   8. mar 2011
    Måske de ting du gør irritere den? En følsom hest kan let blive irriteret.

Får hesten godbidder så stop med at give dem, bider den så skub hovedet ved og ignorer den, ikke tale, ikke nusse osv.

• #8   8. mar 2011 Krikken: hvad mener du med følsom?, nej han for ikke godbider,

• #9   8. mar 2011
    Nogle heste er vældigt følsomme over for berøringer og kan fx. ikke lide at blive striglet m. en hård strigle på maven, ikke lide at blive kildet på maven ( som man kan komme til når man spænder dækkenet ).

Altså at den bare finder det irriterende..

• #10   8. mar 2011 er han opstaldet eller har du ham hjemme?

• #11   8. mar 2011
    Hvad ville hesten få ud af ikke at få dækken på? udover at hvis den syntes dækkenet er behageligt fx. ?
    Hesten gør ikke bare ting fordi den kan..

• #12   8. mar 2011 Min pony bider altså også, og jeg bliver tosset når hun gør det, og flygter ikke fra hende, og hun ved skam godt hun ikke må.. meeen hun gør det alligevel..
    Så måske er det også tilfældet her smiley

Jeg har efterhånden opgivet min.. der er ski ikke mere jeg kan finde på

• #13   8. mar 2011
    Hesten er ikke ude på at få magt over nogen. Hesten gør kun ting der gavner den, andet vil være dumt.. At gøre ting uden grund kræver også noget hjerne..

Igen, hvad skal det gavne at hesten får hende til at flytte sig? At den bliver stående? Hvor spændende mon den syntes det er at stå og glo på staldgangen..
    Hvad skal det gavne at den får "magt" over hende? At hun ikke kan komme til den? Hurra, nu får den intet mad fordi hun ikke kan komme til den.

• #14   8. mar 2011 er den opstaldet eller hvad?

• #15   8. mar 2011 Jeg ville klappe i hænderne en gang, så det gav en lyd..
    Det ville flytte de flestes hestes opmærksomhed

• #17   8. mar 2011 er den opstaldet?

• #18   9. mar 2011 Napperi er et forsøg fra hestens side på at opdrage dig - sådan gør de indbyrdes.
    Brug lidt tid hver dag, hvor du står ved hesten - stille og roligt - så hesten blive fristet til at nappe. Når mulen kommer mod dig, så læg en hånd på næseryggen og skub hovedet væk igen. Dette gentages de dag/gange det er nødvendigt og det kan være fra ganske få til utrolig mange.
    Stop med godbidder eller giv dem med en skål eller spand, så den ikke altid forbinder dig/dine hænder med mad.
    Prøv så med lidt jordarbejde, så i får lidt gensidig tillid og hesten begynder, at nyde jeres arbejde/tid sammen. Det giver respekt og mulighed for at lave "mule skubberi" løbende, men det kræver at du er utrolig opmærksom på hovedet, så du hver gang får hovedet skubbet væk.
    og OG!!!!!..... Det skal altid foregå som et skub aldrig som et slag. Den skal få respekt for dig ikke frygt.

• #19   9. mar 2011 "skam godt hun ikke må.. meeen hun gør det alligevel.. "

hva er det for noget at sige? hvor skulle hesten vide det fra? en hest handler udelukkende udfra stimuli og instinkter. En hest er ikke i stand til at tænke rationelt.

Hvis hesten bider så betyder det at noget ikke er rart. Enten vil hesten ikke have dig i nærheden, eller også gør du noget som gør hesten bange/utryg eller som gør ondt.

Hva med at finde ud af hvad man som hesteejer gør forkert istedet for at kalde hesten dum og uopdragen? Hestens mentalitet er den samme som for et 3-4 årigt barn.

Overvej måden du fremstår på overfor hesten! Hvis du vil strigle hesten, vifter du så rundt efter den med striglen? Så synes den nok at det er pænt træls/det gør den utryg. Når en hest er utryg vil den stikke af, kan den ikke stikke af må den forsvare sig.

Min hest kan da finde på at nappe efter mig hvis jeg er "træls". Altså hvis jeg er stresset og min måde at fremstå på virker kaotisk. Så napper han og går sin vej. Og det er kun fair! Idet han ikke kan føle tryghed hos mig hvis jeg er stresset er hans liv i fare og det kan jeg IKKE bearbejde hesten for.

Så stop da for ****** med at sige at hesten ved dit og dat, at hesten prøver sin rytter af, at hesten er fræk, hesten er dum og ond. NEJ det er den ikke. Det er ALTID rytteren der fejler stort.

Kig indad og se hvad du kan gøre for hesten istedet for at tro at hesten skal "påduttes".

• #20   9. mar 2011 et klask over mulen så den forstår at det gør ondt på dig samtidig med et højt nej.

• #21   9. mar 2011 Angelika: Hver gang hun har gjort det, så går hun hurtigt væk igen og flytter hovedet.. Hun ved det godt

• #22   9. mar 2011 Maria H:
    Hvad skal et "klask" hjælpe eller ønsker du en håndsky hest.
    Følg nu med tiden og afskaf disse afstraffelses metoder - det virke måske på en ting men skaber bare mange flere problemer.

• #23   9. mar 2011 JGR:
    Selvfølgelig flytter hun hovedet straks, da hun afprøver grænser i sit forsøg på at opdrage dig. Derfor skal du har gang i noget grundlæggende træning, så hun finder sin plads under dig. Det bliver så meget nemmere at være hest, når man ikke hele tiden skal tænke på "magtkampen i flokken" - for hun betragter dig som en del at flokken nu og ikke som "monarken" (fører hesten).

• #24   9. mar 2011 Hun ved godt at hun ikke må bide fordi hun derefter flytter sig?... undskyld men hvad er det for en fjollet teori du knytter dig til?

Hesten lyder til at forvente at få et dask igen, DERFOR flytter den sig sjovt nok

• #25   9. mar 2011 Jeg ved ikke om hestens instinkter er en "fjollet" teori, men det er sjovt nok sådan, at hvis man snakker samme "sprog", så har man også mulighed for at forstå hinanden. Da en hest ikke har mulighed for at lære dansk, så må vi jo snakke "hestesprog" og udnytte deres instinkter og evner.
    Jeg ved godt, at mange ikke evner at behandle dyr, som bør, men man menneskeliggør dem og tror, at slag, lange sætninger eller alt mulig andet er noget en hest forstår, men sådan forholder virkeligheden sig ikke.

Kommentér på:
STOP SÅ! HEST!!

Annonce