{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vægt på ryggen af 2års
  • #2   2. jun 2011 Hvorfor skulle hun dog op på en 2 års?

• #3   2. jun 2011 Okay, hvorfor? smiley

• #6   2. jun 2011 Så du vænner heller ikke til sadel før de er 3 ?

• #7   2. jun 2011 born to be a live A : ja det er jo ikke sådan hun skal ride rundt i flere timer,. tænkte bare lige op at ligge og hvis han er clear med det så kan hun evt. sidde.. men ville selvfølgelig ikke gøre det hvis det ville skade ham..

det var mere for at vænne ham til at der var noget..

• #8   2. jun 2011 En sadel vejer ikke 20 kilo og sender ikke alle mulige signaler som mennesker gør.

Men der er heller ikke noget formål med at sætte en op allerede, det får man da ikke noget brugbart ud af - og så kan man ligeså godt lade være.

• #9   2. jun 2011 mit spørgsmål var om han tog skade ikke hvad formål der er ved det..

• #12   2. jun 2011 nej tror sq ikk hesten tager skade af at have en person på kun 20 kg, på ryggen i 5-10 min...

• #13   2. jun 2011 min venindes 2 års tager heller ikk skade af at hun fx ligger på ham når hun træner triks med ham

• #14   2. jun 2011 der er ikke lavet nogen test af om det er skadeligt, men jeg kunne forestille mig at han godt kunne tage skade af det, eftersom at en 2 års ikke har udviklet musklerne endnu og det først kommer senere
    det betyder at han mangler rygmusklerne og vægt på ryggen = der sker en belastning af væv og skelet

jeg ville vente til han var 3 og indtil da nøjes med at lære ham at gå i longe (giver gode rygmuskler når han har lært at kunne longeres) og så småt ligge sadel på så han vender sig til den...

• #15   2. jun 2011 Personligt ville jeg ikke gøre det. Da der ingen grund er til det. Man ved ikke hvad det kan skade så jeg ville lade vær

• #16   2. jun 2011 Det skader ikke en to års, hvis det kun er et par minutter, og du ikke går længere end hvad DU kan se og mærke på hesten!!:D
    -Bare HUSK STOP mens legen er god, så får både hest og rytter noget ud af det... Som sagt det skader ikke hvis ikke du sidder der for lang tid!:D

• #17   2. jun 2011 Væddeløbshestene bliver jo også tilredet som et årige, så der sker INTET ved det, hvis du tænker dig om når du gør det, men kun nogle få minutter!:D

• #18   2. jun 2011 okay godt så.. konklusionen må være at de ikke tager skade når det kun er kort tid. jeg ved endnu ikke om jeg vil gøre det da jeg også må tænke på sikkerheden selvom min hest er stille og rolig kan han jo altid blive forskrækket..

• #19   2. jun 2011 Jeg lavede på en gammel tråd en samling over synopsis fra videnskabelige undersøgelser der dokumenterer effekterne af at belaste heste tidligt. Prøv at søge lidt og find den samling. Der har du videnskabelige undersøgelser og ikke 'du er ond ved dit dyr' udtalelser.

Det er sundt at udsætte føl og plage for en let fysisk belastning, hvilket gør sener og muskler stærkere og mere modtandsdygtige for skader på et senere tidspunkt. Her menes kortere perioder med pulsen op som føl og 1-2½ års, måske sadeltilvending og ryttertilvending som 2½-3 og tilridning mellem 3 og 4. Jeg hørte om en af undersøgelserne fra den deltagende dyrlæge ved en af fagpanel-debatterne ved dette års hestemesse i Herning der anbefalede det samme.

Bare hav styr på hvad du gør og vid hvor hesten belastes samt hvordan og hvor meget det kan gøres. Held og lykke med projekterne.

• #20   2. jun 2011 Mia H : Tusind tak for hjælpen.. smiley

• #21   2. jun 2011 selvfølgelig også til alle jer andre. smiley

• #22   2. jun 2011 En to års skal ikke have noget på ryggen. Ikke engang en sadle vis det stod til mig, de er slet ikke bygget til det. Er sjældent 3 års er det, så jeg ville aldrig sætte en rytter på en 2 års.

• #23   2. jun 2011 Tror som sådan ikke det skader hvis det blot er 1 min eller 2.
    Men hvorfor gøre det? smiley
    Den skal alligevel først tilrides som 3 års, og er den rolig så er det det sikkert os når den er 3 smiley

• #24   2. jun 2011 Sofie K:
    godt være en væddeløbshest bliver tilredet som 1 årig, men tænk på de fleste bliver kaseret når de bliver 4 smiley de har den korteste levealder. (Taler ikke om fuldblod der bliver brugt almindeligvis kun væddeløb) og fuldblodsheste er også avlet til at skulle være færdigudviklet hurtigt i forhold til islænderen der først er det som ca. 5 årig.

Trådstarter: Undskyld jeg lige kom med dette smiley Personligt ville jeg ikke gøre det, men da det ikke er længere tid kan jeg ikke se noget problem i det.

• #25   2. jun 2011 Uanset om det skader eller ej-mener jeg hestene skal have deres barndom uden en masse pjat-de skal lære så mange ting som "heste" i fold med os og samtidig vokser de meget.
    Lad dem dog være unge i fred og kun med små ting.
    mvh merete

• #26   2. jun 2011 Er der nogen der kan linke til en video el. billeder af etårige heste der bliver tilredet..Kan simpelthen ikke tro det er rigtigt, uanset om det er vædeløbsheste el. ej...Der er da ikke nogle heste der er stærke nok til at bære en voksen rytter som et årig :(((((

• #27   3. jun 2011 Rikke O

De første væddeløbs heste går deres første løb omkring 1½ års alderen smiley hvis ikke 2 år.

Du kan gå ned på væddeløbsbanerne og spørge. Jeg kender flere der har arbejdet på dem og har redet hestene og som har/stadig ejer(et) væddeløbs heste.

• #28   3. jun 2011 nu har alle de andre kommenterer på hesten ryg, så den debat holde jeg mig ude fra., jeg vil blot lige kommenterer at jeg bestemt ikke ville sætte et barn på 20 kg op... for barnet sikkerheds skyld.. et barn på 20 kg, kan ikke være gammelt, og ungheste er sjælent til at stole på.. så synes det er uforsvarligt, overfor barnet..

• #29   3. jun 2011 kig i et tidligere indlæg. den eneste grund til jeg overvejede kraftigt ikke at gøre det var pga. sikkerheden..

men jeg snakkede med en veninde, hun sagde at han sagtens ville kunne holde til min egen vægt.

• #30   4. jun 2011 JA, det er sundt for en ung hests led at blive brug, men her menes der altså generelt! Ikke at der skal sidde en rytter på ryggen af dem (som en hest slet ikke er skabt til, derved den store mængde af ryg-problemer).

At gå en tur med en unghest er den træning, der er sund og ikke ødelæggende. At longere den, skader også voksne heste (ben).

Men når det er sagt, tager den ikke skade af 5 min. med en lille pige. Men man skal tænke sig om.

Grunden til, en væddelæbshest kan klare det, er fordi de rides LIGEUD, og derved ikke har de voldsomme skævvridninger, som de får ex. i longe, når de trækker sig skævt. Som ungheste gør.

Kommentér på:
vægt på ryggen af 2års

Annonce