16. mar 2005 Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
HVilke træningsmetoder bruger i... {{forumTopicSubject}}
Og hvorfor...
jeg kan ikke smide mig for knæ for en enkelt metode...
Som mange ved, så rider jeg ikke min hest, og det betyder at vi laver en del øvelser fra jorden...
Vi laver ikke de store "psykisk belatsende" øvelser som fx join up, jeg kan ikke se formålet med dem, når jeg har min hest hvor jeg vil have ham...
jeg har i et stykke tid trænet efter nogle af de øvelser der er beskrevet i kelly Marks: "Gode manerer"... Vi bruger langt fra dem alle, men dem jeg kan se et formål med senere hen bliver brugt... Inden jeg prøvede nogen af de øvelser, kunne jeg kun med nød få Lukas til at gå et enkelt skridt tilbage, nu kan han bakke hele vejen ned gennem ridebanen, hvis jeg siker "Bak" til ham
Udover det, så bruger jeg min klikker, men det er kun når vi skal prøve nye øvelser, altså hvor det er vigtigt for ham at få en hurtig beløning...
Hvordan træner i med jeres hest... Både fra ryggen eller fra jorden
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.698
Ellers så har jeg klikket ham lidt, men ikke så vildt meget.. tror måske jeg skal tage det lidt op igen for det er ret sjovt..
Ellers så bruger jeg sunn fornuft;)
Tiril R
apr 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 341 Svar: 2.269
Bruger bare sundfornuft.
Forlanger bare af ham at han stopper nar jeg stopper ellers får han lov at bakke til langtbortistand! Og at han kan stå uden at være bundet, og uden at prøve at græsse.
Ellers træner jeg ikk noget..
I ridning gør jeg ligsom Tiril skumfidus -1 af de tossede 2 ( med at ride over bomme, der øver jeg afstand og min opstilling. Andre gange bliver det et lille kryds for at han skal løft sig lidt for kommer til at gøre noget forkert med armene når jeg springer, så det skal jeg øve
jun 2006
Følger: 63 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 32 Svar: 90
mar 2004
Følger: 147 Følgere: 142 Heste: 2 Emner: 483 Svar: 2.977
Men laver lidt fra jorden..
HVilke træningsmetoder bruger i...