{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

løfte hove hjælp {{forumTopicSubject}}

jeg har lige købt en nordsvensk skovhest på 14år, som jeg skal have lært at løfte hove igen på en ordenlig måde. det der sker når jeg vil løfte forhovene er at hun lægger vægten over på benet når hun så giver efter vil hun kun have hoven oppe i kort tid hvis jeg så holder benet lægger hum vægten over på mig og det kan jeg ikke holde eller prøver at trække benet frem. bagbene lægger hun også vægten overpå indtil hun giver sig men hun løfter og stamper hoven ned i jorden igen eller svinger den udad mod ens ben. tror hun gør det fordi hun har haft held med at bestemme for hun står helt stille og roligt når jeg træner det med hende.. nogle der har en god ide eller skal jeg bare fortsætte med det jeg allerede gør hun skulle jo gerne kunne få hovsmed

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løfte hove hjælp
  • #1   11. okt 2011 Min var heller ikke så god til at løfte ben da jeg købte ham, jeg allierede mig med en veninde, og hver gang han løftede benet gav hun ham en godbid og han fik ros. Han fangede den hurtigt og skulle så holde benet længere og længere tid oppe før han fik godbidden.
    Efter noget tid kunne jeg rense forhovene alene og lige stikke en godbid bagud, det ku' jo så ikke lade sig gøre ved bagbenene, men så fik han en godbid bagefter.
    Nu er der ikke længere problemer, lige ud over at han som andre store heste skal have fokus og balance for at kunne stå rigtigt smiley

• #2   11. okt 2011 Hvis hun lægger sig eller vil svinge benet ud, så tag et longetov eller et langt trækketov og læg bag om koden og så træk fremad, så hesten finder ud af det ikke hjælper at danse rundt.. For det første er det lettere på den måde for dig at holde den og du kan stå klar ved hovedet af hesten og rose.. Ud over det, så er det også mere sikkert for dig, da en skovhest jo er en rimelig stor hest..

• #4   11. okt 2011 Jette H
    Jeg bruger også hendes klø punkter som ros men er bekymret for om jeg kan nå det til hun skal have smed

• #6   11. okt 2011 Min erfaring er at de lærer meget hurtigere vha godbidder fordi de gør alt for at få mad, men det tager selvfølgelig lidt tid alligevel.
    Og så ville jeg forklare smeden på forhånd at hesten lige skal lære det, at han er nød til at være tålmodig, og hvis det er et problem for ham ville jeg hellere betale lidt ekstra for ekstra tid end at hesten får en dårkig oplevelse og du bagefter må starte træningen forfra igen.

Kommentér på:
løfte hove hjælp

Annonce