løfte hove hjælp {{forumTopicSubject}}
jeg har lige købt en nordsvensk skovhest på 14år, som jeg skal have lært at løfte hove igen på en ordenlig måde. det der sker når jeg vil løfte forhovene er at hun lægger vægten over på benet når hun så giver efter vil hun kun have hoven oppe i kort tid hvis jeg så holder benet lægger hum vægten over på mig og det kan jeg ikke holde eller prøver at trække benet frem. bagbene lægger hun også vægten overpå indtil hun giver sig men hun løfter og stamper hoven ned i jorden igen eller svinger den udad mod ens ben. tror hun gør det fordi hun har haft held med at bestemme for hun står helt stille og roligt når jeg træner det med hende.. nogle der har en god ide eller skal jeg bare fortsætte med det jeg allerede gør hun skulle jo gerne kunne få hovsmed
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Svar: 201
Efter noget tid kunne jeg rense forhovene alene og lige stikke en godbid bagud, det ku' jo så ikke lade sig gøre ved bagbenene, men så fik han en godbid bagefter.
Nu er der ikke længere problemer, lige ud over at han som andre store heste skal have fokus og balance for at kunne stå rigtigt
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
aug 2009
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 7 Emner: 21 Svar: 26
Jeg bruger også hendes klø punkter som ros men er bekymret for om jeg kan nå det til hun skal have smed
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Svar: 201
Og så ville jeg forklare smeden på forhånd at hesten lige skal lære det, at han er nød til at være tålmodig, og hvis det er et problem for ham ville jeg hellere betale lidt ekstra for ekstra tid end at hesten får en dårkig oplevelse og du bagefter må starte træningen forfra igen.
løfte hove hjælp