{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

Ride igen efter en uges boksro {{forumTopicSubject}}

Hej

Pga en hovbyld har min hest måtte stå inde i sin boks i en uge og er blevet trukket med 10-20 min om dagen de sidste 4 dage. I dag kom han så på fold igen og han er tilsyneladende rentgående (i dag var den første dag uden smertestillende). Mit spørgsmål er så bare, hvor alvorlig man skal tage 'genoptræningen'. Det er jo ikke længe hesten har stet stille, men den ar tilgengæld også stået inde i en hel uge. Jeg tænkte umiddelbart at longere min hest en lille bitte smule i morgen, og så bare starte stille og roligt op med ridningen. Kan man regne med om en uge at kunne ride lige så meget som man gjorde inden hovbylden kom?

Vil bare lige høre hvad folk synes, og om hvor meget I synes man skal gøre ud af at 'genoptræne'.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ride igen efter en uges boksro
  • #1   14. okt 2011 Det skal lige siges at jeg normalt rider ca. 3 kvarter til en time 4-6 gange om ugen smiley

• #2   14. okt 2011 i min verden lyder det ganske fornuftigt, da han næppe er kommet helt ud af træning
    Men forstår så bare ikke hvorfor han har haft boksro pga en hovbyld ?

• #3   14. okt 2011 Dyrlægen sagde at han skulle stå inde. Han kunne slet slet ikke støtte på sit ben. Og desuden skal de stå på en helt ren bund for at der ikke kommer bakterier i bylden. Så er en ren boks bedre end en jordet/mudret fold smiley

• #4   14. okt 2011 Genoptræningen skal varer lige så længe som hesten har stået stille smiley

• #5   14. okt 2011 Tag den med ro den første uge, evt. undvær galop og spring de første 3 dage, og så ellers bare som normalt hvis du kan mærke din hest kan klare det smiley Endelig ikke longere for meget, det er sikkert fint den første dag - bare lige for at eftertjekke at den nu er rentgående, men udover det vil jeg lade være, da det jo er hårdt for deres ben, og den ikke skal få ondt igen.. Held og lykke smiley

• #6   15. okt 2011 Min havde også en hovbyld i sommers og stod stille i to uger, med boksro osv, da han ikke var rengående.
    Vi startede stille og roligt op med 5 minutter i trav + 10-15 min skridt for/af, så 8 min trav, 10 min, 12 min, 15 min, 20 min, 20 min + lidt galop, og da vi var oppe på 30 min i alt begyndet vi at ride normalt igen. Der var selvfølgelig lagt en fridag ind her og der, ca hver 3 dag. To uger efter red vi en LA1 til stævne (som vi vandt), samt en spring klasse - så han blev hurtigt fit for fight igen smiley

• #7   15. okt 2011 Super - tak smiley

Kommentér på:
Ride igen efter en uges boksro

Annonce