{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Forkert galop {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er begyndt at få et problem med min 4 årig hest.

Hans galop er perfekt på venstre volte, men højre volte, vil han bare ikke springe rigtig an. 3 ud af 10 gange bliver den rigtig, men det er jo bare ikke godt nok.
Er klar over at han mangler balance, den vej, men hvad kan jeg gøre for at forbedre balancen, og få ham til at springe rigtig an.
Han har også en ide, med at ville skærre hjørnet af, der hvor jeg vil sætte i galop.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkert galop
  • #1   30. nov 2011 En god idé er at overdrive hjælpen, og runde dem lidt ekstra til den indvendige, for så falder hans vægt og din på indvendige, og det vil så gøre chancen for at han springer an til den side større.. smiley

• #2   30. nov 2011 Lav hjælpen ekstra tydelig og så stil ham lidt ud af rundt i hjørnet inden anspringet..
    Det er ofte fordi skulderen falder ud mod væggen og dermed kan den ikke springe rigtig an.. Hvis du stiller hesten lidt ud af, så kommer skulderen automatisk mere på plads..

• #5   30. nov 2011 Ja, den går venstre galop på højre volte smiley

Okay, I siger forskellige ting. En siger jeg skal stille ham ind af, det er prøvet, og så er det han skærer hele hjørnet af, og stadig forkert galop.

Så tror jeg vil prøve det andet I siger, med at stille ham ud smiley

• #8   30. nov 2011 Det er typisk unghesteridning at stille hesten ud af når den mangler balancen..

Det gælder jo om at hjælpe den i balance, og hvis den først falder ud af i skulderen hjælper det ikke at stille den mere ind, det giver blot endnu større mulighed for hesten at skyde skulderen ud, hvilket du også selv har erfarret..

Og så tag at læg anspringet i det første hjørne på kortsiden, så du har to hjørner at springe an i og hjælpe hesten med at vise vejen.. smiley

• #9   30. nov 2011 nøjes med at slå den an i gallop i hjørnet, hvor den er rundet godt af! smiley og så er det bare at hjælpe den så godt som muligt og have tålmodighed smiley rid den evt. lidt mere på den dårlige volte end den gode til det er udlignet

• #10   30. nov 2011 Min underviser sagde også jeg skulle tage lidt mere i udvendige tøjle, da min ellers nåede ældre tøs, valgte at springe forkert an smiley

Held og lykke med det smiley

• #11   30. nov 2011 Jeg stiller også Coda ud af når jeg skal have ham i venstregalop, det hjælper smiley

• #12   2. dec 2011 Jeg ville heller aldrig stille hesten indad, når den har det problem.
    Det er ekstremt vigtigt at du er opmærksom på din vægtfordeling og sædehjælp. Find det rette øjeblik til anspringet, hvor hesten gerne vil lægge sig lidt til den udvendige tøjle. Det er kommer tit hvis du rider en 20 m. volte midt på banen, lige før du rammer hovslaget. Men føl dig frem. Skulle den ved et uheld komme til at springe an i den svære galop på den anden volte, så ret den for guds skyld ikke. Skift i stedet volte gennem en stor blød vending og lad den galopere lidt for at styrke den svage galop. Ros den en en masse og giv den fri derefter. Så finder den hurtigt ud af det :0)

• #13   2. dec 2011 jeg har samme problem med Bacardi, og der gider jeg godt frem i traven (nedsidning self) og så i et hjørne, sætter jeg ham i gallop sådan med meget tydelige tegn og hurtigt så han ikke når at slå over i den forkerte gallop, og jeg har gjort det, at hvis han ikke tog den rigtige gallop, så stoppede jeg til trav og næste hjørne prøvede jeg igen, samme metode. han laver et lille hop og så er han i den rigtige gallop det har hjulpet meget, med træning træning, vi er først her 1 mdr efter første gang han gjorde det rigtigt begyndt at ride volter den vej rundt, og det går lige:P han mangler stadig noget ballance, men det kommer lige så stille;) han er rigtig dygtig nu:)

• #14   2. dec 2011 jeg har også redet en pony med samme problem jeg stillede den lidt udad så den fik plads til sin skulder og indevendige forben, for at forbedre dens balance og galop er longering en super ide .

Kommentér på:
Forkert galop

Annonce