{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Bange for andre heste {{forumTopicSubject}}

Har et problem. Min hest er panisk angst for heste der kommer galopperende bag fra. Han går hest og aldeles i panik og ved ikke hvad ben han skal stå på. Virker som om han er blevet redet ned en gang. Er der nogen der har nogle erfaringer med dette og kender nogle gode metoder til at lære ham, at der ikke er noget at være bange for? Der er som sådan ikke noget i de andre gangarter andet end han sådan kigger lidt efter dem og vender et øre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for andre heste
  • #1   1. dec 2011 helt*

• #2   2. dec 2011 Det gør min også. Hun tror, hun skal løbe med, eller løbe om kap..

Hvis nogle heste tonser rundt på folden, og hun kan se dem, selvom det er langt væk, vil hun også begynde at løbe! Jeg er sikker på, min har været galophest i et tidl. liv. smiley

Min har aldrig været løbet ned, her er det dels noget socialt (hun er meget påvirkelig overfor andre heste), og noget nervøst.

• #3   3. dec 2011 Prøv at få en ''hjælper'' til at hjælpe dig.

Start med at du står på jorden, og lad hjælperen og hans hest galoperer foran dig og din hest. altså f.eks. i en stor tyvemeter volte foran dig. Når din hest er fuldstændig ligeglad med dette sætter du dig op på den og gør fuldstændig det samme. Når den er ligeglad med dette, skal din hjælper galoperer ved SIDEN af din hest og dig. Her starter du også på jorden. Du sætter dig først op når den også er ligeglad med dette.

Til sidst gør du det samme, hvor de galoperer bag du og din hest.

Det kan noglegange tage lang tid at lære hesten det, men masser af tålmodighed er det eneste der virker. smiley

• #4   3. dec 2011 Desuden kan du bruge godbidder i øvelserne. Men giv KUN en godbid når den slapper af. Hvis du giver en godbid mens den stresser tror den bare det er det den skal. Men når dens halsføring er lav og blikket er roligt, så giv en godbid (og evt. klik den).

smiley

Kommentér på:
Bange for andre heste

Annonce