936 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til kort galop. {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har en 6-års hoppe som godt kan lide at give den gas når vi rider galop, og jeg ville bare spørge jer om i har forslag til hvad jeg kan gøre for at forkorte hendes galop, altså få hende til at slappe mere af, men stadig holde takten? Hvad gør i?
Knus Caroline
nov 2006
Følger: 173 Følgere: 174 Heste: 19 Emner: 79 Svar: 252
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Det kræver god balance og mere bæring :o)
Så det er muligt din hest løber pga. manglende balance. Så derfor ville jeg galopere i naturen og på banen fokusere på overgange, sæt i galop i et hjørne, ned i trav i det næste, så galop igen, så ned i trav igen osv. alt imens du giver ok. lange tøjler dvs. forsøger ikke at bestemme hovedets placering men giver hesten tøjle til at holde balancen med halsen.
Hesten skal selvfølgelig vente på dig når den ryger ned i trav, så ikke sæt i galop før hesten er under kontrol og traver stille og roligt.
Når overgangene fungere og hesten venter på dig i traven, så kan du gøre afstanden mellem dem kortere.
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Din hest mangler sikkert balance, og der er overgangene rigtig gode.
Husk altid at have en rolig, afslappet trav før du laver galopanspring, da det både vil give en bedre overgang og en roligere galop, fordi hesten i forvejen er rolig og afslappet.
Generelt er overgange rigtig gode til balancetræning - også skridt-trav, trav-skridt osv. er gode.
Hjælp til kort galop.