{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Din motivation? {{forumTopicSubject}}

Jeg har vidst taget munden for fuld.
Jeg har så mange ting i min hverdag som skal gå op med at jeg også rider ml 3-5 gange om ugen, og for nogle er dette jo ikke engang ret meget.

Når jeg er midt i en blok af intensiv træning, for mit niveau, mister jeg sommetider gejsten totalt.
Jeg bliver fortvivlet og får mega dårlig samvittighed når jeg ikke kommer afsted og træner, på trods af jeg eks. slet ikke har tid eller hesten måske har tabt en sko.

Hvad gør du for at holde gejsten og motivationen?
Hvordan reagerer du hvis hesten kommer til at stå stille nogle dage?

Jeg er spændt på at høre hvad I gør.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din motivation?
  • #1   28. mar 2012 Jeg får også dårlig samvittighed når jeg ikke kommer ud at rider mere end 3-4 dage i ugen men jeg tænker at min hest jo er på fold hver dag fra tidlig morgen til aften og nyder det..

    Ved ikke lige hvordan jeg holder motivationen? Tror bare at jeg nyder at jeg ka mærke der er fremskidt når jeg rider smiley Har rigtig svært ved at holde motivationen når jeg "keder mig" når jeg rider..


  • #4   28. mar 2012 Elsker at træne,så glæder mig altid :0) Må dog indimellem tage fridage, hvis det ikke kan hænge sammen, men motivationen er der stort set altid - jeg synes bare det er det fedeste :0) Bliver dog altid ærgelig over ikke at tage afsted, selvom der er 100 % fuldpas og kys og klap fra alle sider, men man er vel pyldret :0) Zorro tager på ingen måde skade af at få lov at stå, og efter f.eks. en hård træning er det sikkert sundt for begge parter at holde en fridag smiley

  • #5   28. mar 2012 Det der er min motivation er, at jeg slapper af med hesten, om det så er hårdt eller ej.
    Det er der jeg får ideer og løsninger på problemer osv. smiley


  • #6   28. mar 2012 Min motivationen ligger i mine mål. Jeg er selv ved at genoptrænde en 19 årig avlshoppe, og det tager tid. Jeg laver langsigtede mål, og ser frem til når de er nået, så jeg kan sætte nogle nye.

    Det med samvitigheden ved jeg ikke helt, når jeg misser en dag pleger jeg bare arbejde mere koncentrert næste dag.


  • #7   28. mar 2012 Motivation hos os (mig) er mine egne mål, bla. stævner. ELSKER at ride stævner... så derved har jeg næsten altid et mål at ride efter...

    Men jeg kan da godt mærke, at nogle gange har jeg meget at se til... jeg rider 1-2 heste om dagen, samt læser jeg til Socialrådgiver (fuldtid), vi kører land og rige rundt med hestene - både undervisning, kursus, træning lejre og stævner.
    Men man må bide i det "sure" æble og få trænet.
    Dertil skal det siges, at hestene får ferie og fridage. Men det er osse vigtigt at rytteren får lidt fri, vi er sportsudøver...

    Men det, at man har nogle mål ( og en dygtig og engageret træner) er en god motivationsfaktor.. Det er ikke altid, det er stævnerne der er mål. men noget bestem i træning... Buet spor, tre kombination, vandgrav osv osv osv..... smidighed, løsgørelse osv....


  • #8   28. mar 2012
    Du skal ikke have dårlig samvittighed overfor din hest. Så længe den får foder og vand, så er den tilfreds smiley


  • #9   28. mar 2012 Jeg har haft hest(e) i 22 år - og har aldrig én eneste dag mistet motivationen. Jeg elsker simpelthen at strigle, nusse, ride - ja, alt hvad der har med hestene at gøre smiley
    Før i tiden red jeg stort set hver dag, men i de seneste år er der perioder, hvor jeg ikke har kræfter og energi til så meget (p.gr af muskel/led-sygdom).
    Jeg rider hver 2. - 3. dag. I de perioder hvor jeg ikke har kræfter og energi (op til 14 dage), rider jeg ikke så meget. Jeg har dog ikke dårlig samvittighed. Hesten bliver stadig passet, og kommer på fold osv smiley


  • #10   28. mar 2012 jeg elsker at ride og hygge men jeg har da også nogle dage hvor jeg er mega trat efter skole og hvor jeg ikke lige orker men så gør jeg det aligevel også har jeg det godt med mig selv jeg rider 6 gange om ugen og starter ikke så mange stævner men skal begynde her til maj. hvis jeg ikke når ud at ride for jeg da også dårlig samvitighed men så lover jeg bare at hygge X-stra meget næste dag. men jeg er for det meste kun trat i en periode hvor jeg måske bare trænger til ferie fra skolen så jeg kan tage det i mit tempo så ELSKER jeg det 100000000% måske skal du bare igennem din tratte periode så kommer det helt af sig selv!!!! held og lykke!;)

  • #11   28. mar 2012 når det er jeg er trat er det ikke begrund af ridningen!;)


  • #13   28. mar 2012 Jeg rider ikke for at ride - men fordi jeg er glad for det og det giver mig et pusterum... Så det er vel i bund og grund min motivation. Og så synes jeg selvfølgelig også at det er sjovt at ride andet end frem-og-ned hele tiden, og så kræver det jo at jeg holder hesten i form, så vi kan lave nogle mere krævende øvelser, som er sjovere for os begge to smiley

    Går på gymnasiet (3.g) og må indrømme at jeg slet ikke får trænet så meget som jeg gerne ville. I 1.g stod hun stille i korte perioder og i 2.g blev hun trænet meget seriøst, da hun var i fol og jeg ikke ville risikere noget fordi hun ikke var i form (så min motivation var dengang at fødslen skulle gå godt og at hoppe + føl skulle være sunde og raske) - men i år har jeg simpelthen ikke haft "råd" til at slække på min skole og jeg får derfor ikke redet særlig meget. Men det giver mig ikke dårlig samvittighed overhovedet - hestene har det godt, de går i løsdrift og har altid selvskab af hinanden og jeg nusser med dem hver eneste dag. Så er de nok bare glade for at få lidt fri.

    Har dog netop meldt mig ud af fitness-centeret for at få mere tid så min hoppe og pony kan komme i form igen - det fungerer bare ikke som det er nu, så selvfølgelig er de min 1. prioritet - her i efteråret har hoppen fået lov at hygge sig med sit føl og har bevidst fået fri og over vinteren kunne vi alligevel ikke ride pga. vejret, så nu skal vi i gang igen og det betyder jo at jeg må prioritere anderledes end jeg har gjort siden hun folede sidste år i april smiley

    Men ja, er da glad når hestene er i god form, men er også ligeglad med at de har lidt deller hist og her og ikke lige er i fantastisk form. Så længe de fungerer godt og viser livsglæde så er jeg glad smiley


  • #14   28. mar 2012 Jeg er igang med en uddannelse og den hest jeg rider bor over 16 km fra mig, så jeg har desværre ikke tid til at se ham i hverdagen, i starten havde jeg SINDSYG skyldfølelse og jeg græd ofte om aftenen fordi jeg følte jeg var for dårlig imod ham.. Men efterhånden er det gået op for mig, at ja, jeg ser ham ikke så ofte, men hold op hvor vi bare har det SKØNT når vi så ses, Tjalfe er begyndt at VRINSKE når jeg kommer, det er en ting som han ikke gør særlig meget, så jeg er utrolig lykkelig over det smiley

    Så tag det roligt, din hest elsker dig ikke mindre af den grund! smiley


  • #15   28. mar 2012 & ja, min motivation er nok at jeg ikke ser ham så meget, så jeg nyder hvert sekund jeg har med ham! smiley

  • #16   28. mar 2012 Prøv at træn lidt andet med din hest, så du ikke kun kender din hest fra ryggen, men også ved hvordan den reagerer i forskellige situationer. Træn tillid, eks. pressenninger.
    Træn bidløst? Indlær måske cordeo, det er sjovt og giver tillid imellem hest/rytter.
    Træn tricks. smiley Der er så meget!
    Gå lange ture i skoven, nyd foråret og hyg dig med din hest. Det hele behøver ikke være lige-på-og-hårdt dressur og så hjem igen smiley

    På den måde har jeg fået et MEGET nært forhold til min hest, og har lyst til at tage ud til ham hver dag, simpelthen fordi jeg savner ham smiley


Kommentér på:
Din motivation?

Annonce