{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Træning af hest - Forskelligt {{forumTopicSubject}}

Hej:)

Jeg har en hest på syv år og jeg vil gerne være en god dressur rytter og jeg ved han kan det er bare hvad der er rigtig at gøre for mig, altså noget bestemt. Jeg håber derfor i kan hjælpe mig på følgende spørgsmål:

1) Hvordan får jeg ham til at tage større skridt og komme mere op med benene?
2) Changementer, er der nogle forøvelser til det man kan lave?
3) Når vi skal øve tager han tit hovedet op i galop øgninger er det fordi jeg ikke arbejder ham nok ned?

Vi skal snart til stævne så har lige et par spørgsmål til de 2 programmer vi skal ride ( LC3 og LB1 )

LC3:
-Hvad dømmer dommerne mest på, præcis ridning eller accept af biddet eller?
LB1:
Hvad dømmer dommerne mest på her?
-Skal man bukke når man er færdig med programmet?

Håber virkelig i kan hjælpe mig!
Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af hest - Forskelligt
  • #1   11. maj 2012 større skridt - kommer med bæringen, derudover kan du hjælpe det på vej ved at skridte lange ture - op og ned ad bakker.
    changementer - skal du ikke i gang med hvis du har problemer med resterende.
    øgningerne - svært når man ikke har set det, men umiddelbart vil jeg tro den ikke har muskulatur til at bevare bæringen, holdningen.
    LC3 + LB1 - kan du få svar på, hvis du læser øverst på begge programmer, hvor netop det du spørger om, står beskrevet.


  • #2   11. maj 2012 man bukker ikke - men hilser - det står også i det pågældende program når du skal lære det. Står det der ikke - skal du ikke.

  • #5   11. maj 2012 1: Din hest har den gang som den nu engang har.. Men den bliver selvfølgelig bedre, jo mere om på bagparten den kommer.
    2: Man kan træne det over bomme, men få en der har helt styr på det, til at hjælpe dig.
    3: Man ''arbejder ikke sin hest ned'' - det hedder at save eller knække nakken på sin hest - det skal komme bagfra.. Og når den er på bagparten, og har musklerne til det, så bliver en i holdning når du øger smiley


  • #6   11. maj 2012 Tak:)

  • #7   12. maj 2012 Hej Rikke smiley
    Du skal jo altid være velkommen til at stille spørgsmål når vi er der ude så vil jeg svare dig så godt jeg kan.

    1) Med hensyn til de større skridt, det er jo altid forskelligt hvordan man træner, men vi gjorde det med Day-Light at jeg gik op i letridning og red hende helt vildt meget frem, og var meget obs på hun ikke faldt på forparten. (Dette blev gjort i samarbejde med min underviser Stine Lyngsø) Men dette var for at udvikle hendes travøgning, Hun kunne ikke lave travøgning da jeg fik hende. Og så red vi rigtig mange overgange for at styrke hendes bagpart, som jo er der motoren sidder !

    2) Mht. changementer synes jeg måske du skal vente lidt? Du vil jo sikkert gerne op og ride LA dressur klasser, og hvis han har lært at changere, gør han det måske der i kontraglopen.

    Nå men måden Stine og jeg lærte Day-Light det på var at jeg fik en pisk i hver hånd (ikke for at slå, kun til at berøre hende). Så kom jeg i kontra galop red hvis jeg red på venstre volte og red højre galop vendte jeg halvt skråt igennem midt på langsiden op til C så der kom en skarp vending i kontra, når du skal bytte, skal hesten være i sit svævningsmoment, derfor er det rart at ha en på sidelinjen der kan tælle for dig,
    Så talte Stine, 1 - 2 - 3 Nu! Og så lagde jeg hjælpen som anspring til venstre galop i svævet, understøttet af pisken i højre hånd som bare blev lagt på bagparten smiley
    Og hun gjorde det rent, og hun gjorde det hver gang smiley

    3) Når han slår fra i dine galopøgninger er det jo sikkert fordi han stadig mangler noget styrke til at kunne bære det, og du skal sikre dig at du kan mærke han er redet frem til tøjlen, og ikke falder på forparten i øgningen. Træn en masse tempovekslinger mens du holder rigtig meget fokus på han ikke må "kravle" op i nakken, Han må gerne strække halsen lidt frem.

    Mht. Hvad dommeren fokusere på i de pågældene programmer, det står jo faktisk i programmerne smiley I kollonen ved siden af der hvor øvelserne står, er der en kollone der hedder Anvisninger, og det er der der står hvad de fokuserer på.
    Derudover står der øverst på de pågældende kritiker et formål, og det er der hvor du også kan se hvad de fokuserer på smiley

    Ellers brug Mette!! Hun er jo fantastisk dygtig, og vil så gerne hjælpe os smiley
    Ha en god dag


  • #8   12. maj 2012 Tak Maria!:) du har nok ret ang. Changementer men tænkte også på at ville lære ham det da vi rider spring:) men mange tak!

Kommentér på:
Træning af hest - Forskelligt

Annonce