{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

afstrafning {{forumTopicSubject}}

hvad gør i ved jeres heste som afstraffelse?
jeg selv skælder mest ud med ord, jeg kan godt klappe med pisken engang imellem hvis hun er rigtig slem - en gang så fatter hun det.. men hun er meget følsom, så når jeg rider er det for det meste mig selv jeg skælder ud... de fleste fejl er alligevel rytterens..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afstrafning
  • #1   5. okt 2006 - Hæver stemmen hvis der er noget . Pisken bruges ikke tit . Men hvis det er nødvendigt , bliver den kun lige brugt .

Føllet får et lille klap på halsen, hvis den bider eller gør noget den ikke må , ellers finder den aldrig ud af hav der er forkert og rigtigt ..

• #2   5. okt 2006 det er os sån jeg afstraffer tror jeg.. føllene er de værste at straffe sys jeg.. .hvor går grænsen?? den er jo lille sød og nuttet, men hvad kan den ik gøre for, og hvad skal ik tolereres? og er det for hård straf så den blir bange??
    men et klap kan den godt ta..

• #3   5. okt 2006 En pisk er ikke beregnet til at afstraffe med!!!!!!

Pisken er et hjælpemiddel ligesom dine schenkler, din stemme, dit sæde osv. som man bruger til at opnå samling og korrekt ridning med..

Men at bruge den til afstraffelse er forkert!

• #4   5. okt 2006 kunne godt nok heller aldrig drømme om at klappe min hest en med en pisk!!!!
    Kunne faktisk aldrig finde på at klappe hende en...
    vold kommer man ingen steder med...
    Bare min mening

• #5   6. okt 2006 Jeg vil heller ikke bruge en pisk som afstrafelse,kunne jeg aldrig finde på.Jeg skælder den ud og hvis disgo vil bide eller sådan noget slår jeg den på mulen

• #6   6. okt 2006 Først og fremmest afstraffer jeg aldrig min hest, hvis jeg gør noget korrigere jeg den.
    dernæst er jeg fuldstændig enig med Helle. Når du har et godt forhold med din hest hvor du er den gode leder og hesten har tillid og repekt til digf er det ikke nødvendigt at afstraffe den.
    Desuden reagere hesten udfra rytter/træners signaler og alt for ofte giver vi modstridende signaler som hesten ikke forstår.
    Den bliver forvirret, handler forkert og vi skælder ud... hmm... lyder jo ikke som et særligt godt forhold... tror på man skal se på sig selv først og der vil man ofte finde fejlen på den manglende forståelse.
    har min hest ikke forstået mig som jeg ønskede korrigere jeg den stille og roligt og prøver igen.
    man skal ikke straffe det dårlige men belønne det gode!
    I mine øjne i hvert fald...

• #7   6. okt 2006 Hæver stemmen med en "AH" eller et "NEJ" og hjælper det ikke klapper jeg til hende .. Men ikke med pisken ..

• #8   7. okt 2006 Nogle gange når min 4 årig går helt i selvsving (altså hun bare løber helt uhæmmet forde hun bliver bange eller bare styrter afsted uden jeg har bedt hende om det, eller hun står og hopper på stedet af ivrighed) klapper jeg hende en i røven med pisken (ikke vildt hårdt men bestemt) sammentidig med jeg hæver stemmen, så falder hun til ro igen..

Jeg bruger kun pisken (rider altid med springpisk, og det er kun den jeg bruger, dressurpisken bliver kun brugt til at træne fx. schinkelvingning-versader hvor mine ben er lidt for korte eller armene ikke kan nårøven) for at få hende ned på jorden igen, da hun en gang i mellem (højest en gang om måneden) for sådan nogle flip (en slags Fanalhop) .
    og i sådanne situationer er jeg nød til at klappe hende en, for så høre hun efter igen og fatter at hov der sidder faktisk en på ryggen af mig som jeg også skal tage hensyn til ..

Ellers hæver jeg stemmen og siger bestemt ;
    - 'Heey'
    - 'Ey'

Hilsen Ditte

• #9   8. okt 2006 alt efter hvordan hesten er, min søsters hest er helt ligeglad med ord og selv et lille dask på mulen hjælper ik, den tror stadig den må bide i alt ..

• #10   8. okt 2006 men normalt med ord..

• #11   8. okt 2006 Nej,jeg er enig i at vold hjælper ikke men,hvis ikke jeg giver Freja en med pisken når hun er fræk, ville jeg ikke kunne side på hende i mere end c. 2 sek før hun bukkede. Og ja vi har undersøgt ALT og der er ingen årsag til det,hun blevet undersøgt fra halespids til mule og seletøjet er blevet skiftet ud c. 100 gange. Vi har også prøvet at få en berider til at ride hende og hun gjorde det samme bukkede meget højt...Alle de kloge mennesker siger at hun bare er fræk....
    Når jeg sætter hende på plads med et lille rap , kan jeg ride hende normalt i c. 1 uge så prøver hun igen....

• #12   24. okt 2006 Jeg bruger posetiv og ngativ forstærkning..

Kommentér på:
afstrafning

Annonce