{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Afstrafning? {{forumTopicSubject}}

Kommer lige i tanke om nået.
Da der var kommunemesterskab på vores rideskole var der en mindre pige (10-11år) som havde en rimelig dårlig runde. Da hun kommer ud tager hun pisken og begynder at slå hesten i hovedet så flere mennesker bliver nødt til at stille sig imellem. Selv dommerhuset sagde stop over højtaleren. Det var meget chokerende synes jeg. Hvem har hun dog lært det af?

Slår i som afstrafning hvis hesten gør noget forkert eller har en dårlig vane?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afstrafning?
  • #1   5. apr 2012 Nej smiley

• #3   5. apr 2012 det kan man bare ikke tilade sig forkælet unge !!!!
    hun skulle ikke have log at have hest !!

• #4   5. apr 2012 Synes virkelig heller ikke det er iorden..

• #5   5. apr 2012 Jeg slår aldrig nogensinde :-).

• #6   5. apr 2012 Det er ALDRIG i orden at slå en hest. Jeg synes, det var rigtig godt, folk greb ind overfor det. Håber, hun blev flov.

• #7   5. apr 2012 Det gjorde hun også. Hun løb ind i hestetraileren og hylede.

• #8   5. apr 2012 Jeg har oplevet det samme for
    2-3 år siden. Præcis det samme. Hende jeg så var så bare 13-14 år -.-

• #10   5. apr 2012 helt enig med malene!

• #11   5. apr 2012 Fuldstændig enig med dig Malene!
    Det har jeg hørt om Sandra, men kan du ikke huske den lille unge på den lille hvide? Du var da sammen med mig den dag! smiley

• #12   5. apr 2012 Enig med malene. En ting er at danske den meget meget blit vis den bider eller sparker. Men det der er ikke okay man slår ikke og slet ikke med en pisk. Snydes det var godt der blev sagt og gjordt noget.

• #13   5. apr 2012 JEg hæver stemmen bestemt også det det. HEstene stopper også med det samme. Eks. kan keg fortælle min 5 års ikke havde været redet siden sidste efterår pgs graviditet og hun skulle sættes på plads fra jorden mens en anden rytter var på. Hun er en mors hest og det at jeg sagde NEJ!!! stoppede hun med det samme. Hun var begyndt på at stejle.
    Hesten fejler ikke noget skal det lige siges

• #14   6. apr 2012 Det er ikke i orden at slå heste eller andre dyr.

• #15   6. apr 2012 Selvom hun er 10-11 år, bærer forældre/underviser vel også et stort ansvar...? Hun ved jo godt det er forkert, men der ligger helt sikkert også noget andet bag. Jeg har været hestepasser for en ponyrytter på landsholdet- det er ikke for børn. Og det pres der ligger på nogle af de arme unger. Det retfærdiggører på ingen måde en sådan handling, men der er ofte en masse følelser forbundet med det, og det er det man skal ind og arbejde med. Jeg tror ikke på, at nogen børn eller voksne, får det bedre af at ha slået deres hest. Og det er SÅ meget ikke den rette løsning.. Man skulle hellere lave jordarbejde og teori som en del af undervisningen.. Der er jo også en del beridere og andre prof der opfører sig sådan.. Der er jo folk, der frivilligt kører deres hest i rid ung hos sådan en.. Ingen stiller sig imellem der, og det foregår ofte med tilskuere på i ridehuset.. Føj, siger jeg bare.. Så gad vide hvor ungerne har det fra.....? Jeg hev en pige af hendes pony en dag i ridehuset, som vi ku bruge som opstaldede på nabogården.. Den fik så mange urimelige dask at jeg måtte gribe ind. Uheldigvis sad hendes far som formand i bestyrelsen og jeg fik forbud mod at komme der... Det er ALDRIG hestens fejl.

• #16   6. apr 2012
    Blev hun ikke disket eller bortvist?

En bid af DRFs reglement:
    "<i><b>Straf</b>
    Straf må ikke benyttes og defineres således: Overdreven brug af pisk, tøjle eller sporer
    § Diskvalifikation samt påtale eller gult kort: Tildeles ekvipagen i tilfælde,
    hvor hesten/ponyen straffes for en uønsket handling.
    § Rødt kort + bortvisning: Tildeles rytteren i grove, enkeltstående tilfælde."</i>

Men som der er nogle der nævner: hun har vel nok ikke selv fundet på det. Hun har vel lært det fra andre.

• #17   6. apr 2012 Har været inde og læse det AM, men det eneste jeg hørte var at de sagde over højtaleren at hun skulle stoppe med det samme. Så løb hun sin vej. Ved ikke hvad der skete videre, men hun var der ikke resten af dagen, og hestetraileren var hurtigt væk..
    Men i har allesammen ret! Elevponyerne får sku mange slag på min rideskole. Mange urimelige slag! Det er synd for dem, for det er nogle gode heste, som bare har udviklet en masse dårlige vaner..

• #20   6. apr 2012 hun skulle ha samme tur selv, den lille snot unge. det er fuld ud uactabelt.

• #21   6. apr 2012 Selvfølgelig skal man straffe hesten hvis den gør noget den ikke skal, men ligefrem at slå med en piske fordi hun ikke bliver nr. 1, er dog ikke den afstraffelse jeg tænker på, dette er rent forkert!

Man må ALDRIG slå en hest i hovedet, det skal altid foregår på skulderen er på bagen. For det er også sådan en flokleder vil afstraffe en hest som har gjord noget forkert.

Man skal altid huske at være floklederen over for hesten, og sige til sig selv: hvad gør jeg forkert, for at hesten ikke vil gøre det jeg vil have den til?? Det jo aldrig hesten skyld hvis man tænker over det, men vores kæmpe ego....

• #22   6. apr 2012 Helene : ja hende kan jeg godt huske. smiley Hun var blevet disset pga. 3 stop og så gjorde hun det.

• #23   6. apr 2012 Selvfølgelig er det ikke iorden. Hun burde bortvises fra stævnepladsen - og forældrene få en advarsel. Forældrene er ansvarlige for deres 10-åriges opførsel !

• #24   6. apr 2012 Ved den episode du tager som eksempel, er afstraffelse ikke okay, da det er et rytter problem, his man har en dårlig runde.

Men hvis min hest bider eller sparker ud efter mig, eller heste der går forbi os på gangen, så er det helt på sin plads. Men med måde. Dvs. 10 gange pisk og slag er ikke okay, men ET bestemt klap er på sin plads.

Hesten er et stort dyr og hvis ikke der 2-vejs respekt, så blier den hurtigt farlig for sig selv og sine omgivelser.

Tilgengæld skal man også se på hvilken hest, det er man har med at gøre. His det er en meget sensibel hest, så kan det sagtens være det er nok at hæve stemmen, men his det er en bund solid koldblod, så er det ikke nok med en hævet stemme.

• #25   6. apr 2012 Jeg er nok mere af den opfattelse, at man skal finde roden til problemet, i stedet for at afstraffe. Hvis hesten bider eller sparker, bør man finde ud af hvorfor den gør det. Er det når sadlen kommer på? Keder den sig i boksen? Har den ondt et sted osv.
    Så må man finde ud af HVORFOR, og så løse det problem, i stedet for at slå hesten.

• #26   6. apr 2012 Føj! Men siden hun kun er 11 år, tænker jeg mere at skylden ligger i hendes træners/forældres hænder ...

Når jeg straffer min hest, er det ikke ved slag. Og jeg straffer hende kun hvis hun truer mig. Hun kan nemlig godt have en truende adfærd, og så beder jeg hende om at bakke, ved at jeg ryster i tovet, eller skubbe hende på bringen hvis jeg ikke har hende i et tov. smiley

• #29   6. apr 2012 Tror ikke du kender min hest, Malene smiley Hun gør det ikke af mistillid, men af mangel på respekt for mennesker. Da hun var yngre, havde hun nogle ejere, som ikke kunne styre hende. Så hun bestemte alt, bed sparkede, stejlede og smed dem af. Og jeg er ved at få rettet op på det, med hjælp fra min dygtige underviser smiley

• #30   6. apr 2012 Mia - respekt og tillid hænger jo ogå lidt sammen smiley

• #32   7. apr 2012 CTS: Ja, men hvis du så den opførsel hun kan have, ville du garanteret også sige, at der er mangel på respekt hovedsageligt smiley

Malene: Jaja, men du kender jo ikke årsagen, eller de situationer hun gør det i. Jeg er ved at overtage den "førerolle" som hun altid har haft, og det passer hende ikke smiley Og det er under kontrol..

• #33   7. apr 2012 Hvis hun kan være så grov overfor dig, er det rimelig sikkert fordi hun ikke har tillid til dig, og derfor heller ikke respekt. smiley

• #34   7. apr 2012 Hun VAR grov, det er hun ikke mere. Men hun kan stadig finde på at true, ved at lægge ører. Og hun har i hvert fald mere tillid til mig end hun har til andre smiley

• #36   7. apr 2012 De fleste heste ville lægge ører hvis den bliver ''udsat'' for noget, den ikke bryder sig om. It min hests tilfælde er det bl.a. at blive drevet på og flyttet på. Hun vil gerne selv bestemme hvilket tempo hun skal bevæge sig i smiley

Det vil du jo også se på folden. Hvis førerhesten flytter rundt på de andre heste, eller småjager dem, vil de jo også lægge ører, fordi de ikke bryder sig om det smiley

Kommentér på:
Afstrafning?

Annonce