{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
420 visninger | Oprettet:

Lidt problemer med galop {{forumTopicSubject}}

For omkring 4 måneder siden stod min hest stille i et godt stykke tid (omkring 4-5 måneder), da han havde ondt i ryggen.
Efter vi er begyndt at træne igen, har han haft ret svært ved galoppen. Det er som om, han har svært ved at springe an, og hvis han kommer i galop, holder han den kun 2-3 galopspring. Noglegange laver han et lille buk, inden han sætter i galop.
Vi har indtil videre kun trænet dette i longe og i fri longe. smiley

Det jeg gør nu, er at jeg driver på i longen, indtil han sætter i galop, og så må han selv vælge hvor mange galopspring han tager.

Han kan sagtens galoperer efter de andre heste på folden eksempelvis.

Jeg tænker det har noget med han ikke har muskler nok endnu, og at det er sværere at holde balancen i en longe, men hvad er det bedste jeg kan gøre for at forberede ham på galoptræningen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af kattehegn 3.500 kr.
  • Samling af 2 firrumsreoler fra Ikea 550 kr.
  • Klargøring af drivhus 1.110 kr.
  • GRAV 4 Kirsebærlaurbær op og tag dem med 600 kr.
  • Fastmontering af opvaskemaskine + front 1.000 kr.
  • Hovedrengøring af lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt problemer med galop
  • #2   21. jul 2012 Massere af galopanspring smiley Få sat et signal på så du kan springe ham an fra arbejdstrav og så tag ham ned i trav efter få skridt. Lad ham gå en rundte og spring an igen.. osv osv. Det giver rigtig gode muskler - og er hårdt, så husk ikke at overdrive det og accepter hvis hesten er øm dagen efter

• #3   21. jul 2012 Jeg tænker lidt, at han måske er låst et sted/har fået dårlig balance, der gør at det er svært for den at springe an på et buet spor.

• #4   21. jul 2012 Tak for svar. Har for ikke så længe siden haft kiropraktor på ham, og hun kiggede ham igennem, og der var ingenting der var låst smiley

Jeg må bare prøve at øve en masse anspring og så se hvad der sker smiley

• #5   22. jul 2012 Det kan være han har smerter. (siger kun måske) eller er det bare balance og muskler han mangler smiley
    Tag på en ridetur, hvor der er veje der går ligeud, og tag en galop :-)! Eller e.v.t inde på en mark.

Kommentér på:
Lidt problemer med galop

Annonce