{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Hjælp til træning med stiv hest {{forumTopicSubject}}

Jeg rider en hest op som er blevet for tyk, hun har ikke redet i noget tid, da hun har stået med føl.
Mit problem er bare at hun er utrolig stiv i halsen, er der nogle bestemte øvelser jeg kan lave?
Er det måske en god ide at longere hende med indspænding før jeg rider eller hvad kunne være godt at træne med hende.

Håber der er nogle der kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til træning med stiv hest
  • #1   4. aug 2012 indspænding puuha nej.. rid en MASSE volter! for at blødgøre hende og stil hende udad og indad smiley

• #2   4. aug 2012 kender du gulerodsøvelsen?
    Det hjalp rigtig meget på min da han var stiv i halsen.

• #3   4. aug 2012 nej jeg kender ikke gulerodsøvelsen? hvad er det?

jeg rider meget volter.

hvilke øvelser ville det være fra jorden?

• #4   4. aug 2012 Diana : det er en øvelsen fra jorden, hvor du får den til at bøje halsen til den ene side, gerne så meget som muligt, giver gulerod/godbid - så til den anden side, giver gulerod, og så lang og dyb, og giver gulerod, - her får den lov at strække halsen uden at der sidder en rytter på smiley

Jeg bruger den hver dag på min, og han har kun haft godt af det smiley

Også ridning op af langsiderne hvor du skiftevis bøjer fra den ene side til den anden er godt smiley

• #5   4. aug 2012 det vil sige versader og traversader er godt.

• #6   4. aug 2012 Freja K: Det er rigtig effektiv smiley Er utrolig glad for at min underviser viste mig den, dengang jeg købte min pony for 4 år siden :))
    Diana: Ja, det vil jeg mene smiley Her får den lov at bøje halsen, og kroppen smiley

• #7   4. aug 2012 rid hende/ham ind på en lille volte (15m ca) og bøj hesten godt af, læg indvendig schenkel til og bøj af til indvendig side mens du hele tiden har bevægelse i bidet så hesten ikke har mulighed for at lægge sig på og gøre sig stærk i nakken. skiftevis på venstre og højre volte,, og bliv endelig bare på volte til hun/han giver sig. ligeudretning giver hesten mulighed for at gå på og blive stærk for dig,

• #8   4. aug 2012 Jeg synes det er super godt at ride 8-taller og slangegange når hesten er stiv, og så rider jeg også rigtig meget frem og ned, for at få hesten til at strække godt ud i halsen smiley
    En anden øvelse jeg godt kan lide når hesten er stiv, er at give den lange tøjler og så stille den laaaaangt til hver side med lange tøjler, det giver virkelig mig en dejlig løs hest smiley

• #10   4. aug 2012 Masser og masser af slangegange, samt schenkelvigningern. Schenkelvigningen er en løsgørende øvelse, men pas på med ikke at presse hesten for meget i starten hvis den er meget stiv. Det er helt iorden at den bruger en hel bane på det i starten, hvis du laver dem ned af midterlinjen.

Versader og traversader er derimod SAMLENDE øvelser, der kræver en smidig hest. Så vent med dem smiley

• #11   4. aug 2012 En af de bedste ting du kan gøre er at ride en masse "gymnastik" ride hovslaget rundet, stille ud imod barrieren, også lidt ind i mod midten ned af langsiderne, også på kort siderne stille normalt. Det hjælper helt vildt, og tager jo lidt tid, men du får noget godt ud sf det i sidste ende :-!

Kommentér på:
Hjælp til træning med stiv hest

Annonce