{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Bange på tur {{forumTopicSubject}}

Hej Hg

Hvad gør man ved en hest der er bange på tur?
Hun er ikke bange for biler, lastbiler osv.. Men hun er bange for ting som grene, sten og alle mulige ting, som slet ikke er der.. Hun får hidset selv ret godt op over ingenting, og jeg kan ikke få hende frem eller noget, hun panikker for meget!

Jeg plejer til tider at stige af hende og trække hende også er der bare ingenting, men der hjælper ikke en fløjtende fis, og gøre det hver gang!..

Hesten er 9 år.. Jeg kan finde på at tage en hut på hende, men det er jeg ikke glad for at proppe på hende når der er rigtig varmt og lummert :/..

Nogen gode råd?

Det er ligemeget om der er flere heste eller om vi er alene..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange på tur
  • #1   16. aug 2012 rid sammen med en gammel/erfaren hest, som kan vise din hest vejen smiley og at der ikke er noget at være bange for

  • #2   16. aug 2012 Præsenter din hest for tingene derhjemme hvor det er trygt og godt, og gå så korte ture, hvor i begge vender tilbage stor succes.
    Min pony er f.eks. bange for pludselige vindstød og snemænd, men store larmende traktorer med halm bag i en kæmpe trailer interessere den knap.


  • #3   16. aug 2012 følger også lige med min cosmo ser også spølgser når vi er på tur, men tror nu mest det er fordi han synes det er sjovt at give et hop når jeg sidder i mine ejen tanker og slapper af

  • #4   16. aug 2012 Når i vender hjem ad, hvordan er hesten så?

  • #5   16. aug 2012 Ja, tag en anden hest med, eller et menneske, der går ved siden af, det hjælper på min.

    Det tager mig 3 gange så lang tid at ride en tur som for andre, hun stopper op, zigzagger, forsøger at vende om, og farer sammen hele tiden.

    Men når jeg er sammen med en anden - rolig - hest, er der slet ingenting..

    Men sådan er hun, de har jo forskelligt temperament. Du kan tjekke dens "rå" temperament ved at kigge på den i boksen. Jeg var ked af det i vinters, for hver eneste dag var mine to de eneste, der stod anspændte i boksen hele tiden, ved den mindste lyd. Hovedet op, holder op med at spise, evt. ryste, slå med hovedet, vade frem og tilbage.

    De andre lagde ikke mærke til noget, og gad ikke løfte hovedet fra høet..

    Vi snakker om heste, som andre tror er meget, meget rolige. Jeg er den eneste, der håndterer dem, og ved, hvordan de er. Har bare lært at træne dem rigtigt.

    Den gamle har været SÅ slem, men fandt de rigtige knapper at trykke på, efter mange år. Kan nu ride hende ud, for det meste uden de vilde nærdøds-oplevelser..


  • #6   16. aug 2012 Tak for alle rådene!
    Jeg tror jeg vil se om jeg ikke kan smække min kæreste op på en cykel, så kan han cykel med os, tror måske det er det der gungere bedst for min hyphest.. smiley



Kommentér på:
Bange på tur

Annonce