{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Min hest er HELT ude af træning.. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer..
gode råd søges;

Min hest, en 10 årig, er ikke redet 1 år pga. sygdom hos rytter og vi kan nu begynde stille og roligt igen.
Han er blevet motioneret løbende, primært longeret, fri i ridehus og løsspringning, men altså kun skridtarbejde med rytter på og en smule trav nogle dage, dvs. intet fast.

Han har fået en rigtig dårlig balance, han snubler tit eller mangler at få sit bagben med. som resulterer i at han løber i trav, med hovedet oppe i skyerne!

Dyrlægen har tjekket ham fra top til tå med røngten osv og han fejler intet, så det må altså være det med at han er helt ude af træning, og dyrlægen har anbefalet mig at bruge en pessoa /longe.
Har ALDRIG prøvet det før og vil høre om i har haft samme erfaringer og hvad der har hjulpet smiley

Føler det er en HELT ANDEN HEST jeg nu har mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest er HELT ude af træning..
  • #2   22. aug 2012 brug kapsun og longer i denne,rid evt i den hvis du kan (den er jo bidløs sådan en)
    og star med når du rider at ride skridt saml den og lav alle de øvelser i kan gør det i en uge eller noget (så har du styrket den lidt i skridt)
    så prøv at ligge trav på når den har fået lidt mere styrke, om det så kun er en halv runde den holder til i normalt tempo, så er det fint lad den være ved det pres den ikke nu hvor den mangler musklerne for den kan ikke gøre det bedre når den ikke har styrken så hellere ride en halv runde kontrolleret og så ned i skridt igen og så kan den pludselig mere og mere, ligesom en unghest smiley

• #3   22. aug 2012 Det lyder meget som min hest.

Jeg fik en massør til kigge på hende, som også er uddannet BBH-instruktør.
    Hun kunne fortælle mig, at min hest skubber for meget af med bagbenene.

For min har det hjulpet at lade hende, trave rigtig langsomt. Nu strækker hun sig fint frem og ned, og snubler ikke mere. (Og alle hendes spændinger, er forsvundet)

Kommentér på:
Min hest er HELT ude af træning..

Annonce