{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Tips til "usikker" springrytter? {{forumTopicSubject}}

Engang imellem springer jeg. Jeg springer ikke ret højt (indtil videre, maks 50 cm), da jeg ikke er så sikker på det. Det er blevet meget bedre, men jeg er stadig lidt usikker. I starten troede jeg ikke at jeg var usikker, indtil at hestene begyndte at stoppe/vige udenom. Det er ikke sådan så jeg direkte tænker "det kan den ikke", nok mere sådan at hele min krop tænker "springer hesten, springer jeg med" og ikke "Nu springer vi over det spring!". Jeg får undervisning.
Ville egentlig bare høre hvad i gjorde, hvis i har haft det på samme måde? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af aftræk fra badeværelset i loft til taghætte 2.000 kr.
  • Vandinstallation til opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Skift af vaskemaskine 650 kr.
  • samling af sænke/hæve bord fra Jysk 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tips til "usikker" springrytter?
  • #1   15. dec 2012 Hej, jeg er stadig lidt usikker med at springe, men jeg sagde det til min springunderviser. Så sagde hun at jeg bare skulle springe det jeg havde mod på, så ca. 50 cm. Og en meget nem bane, som lang side, lang side, og en lille skråt i gennem, og så start med at springe baner i krudt, indtil at du er tryk:)

• #2   15. dec 2012 Hejsa smiley når jeg er lidt usikker og gerne vil "komme tættere på hesten" kan det være at jeg bare tager ud på ridebanen og "leger med hesten" fx at kun at have et hovedtøj på og så løbe ved siden af den, og lære den kommandoer. det kan godt være at det lyder underligt men det kan gøre at man stoler lidt mere på sin hest i fx spring, det er godt for både dig og hesten. Det kan godt være at nogle tror at jeg har misforstået spørgsmålet, men det har jeg ikke smiley det hjalp mig smiley forsæt god dag folkens smiley

• #3   15. dec 2012 Finde mig en hest som jeg faktisk føler mig tryg på og som er dygtig til SELV at bedømme afstande og springer roligt over.

Jeg red på en skolehest, startede med det. En af de dygtigste, og sprang da veldig fint over, men hun var ikke god til det med selv at bedømme afstande og fræste også lidt. Så fik jeg min egen og her til slut for omkring 2 mdr siden begyndte det bare at gå mega godt og jeg føler mig meget mere tryg på heste i spring nu. Hun var super god til selv at bedømme afstande og lande i korrekt galop m.m, selvom hun også er helt ny i det her med springning som jeg er.

• #4   15. dec 2012 Bed evt om at du kun får en halv bane, altså en mini bane, som også er let smiley

• #5   15. dec 2012 Kryds*

• #6   15. dec 2012 Jeg kan godt blive lidt usikker når springene når de 100 cm og derover. Men for det meste er det på heste jeg ikke er vantil til at ride.

Jeg plejer at læne mig lidt mere tilbage(uden at det bliver for meget) Også tager jeg derfra. Jeg har dog altid været så heldige at ponyerne jeg red, 9 ud af 10 gange sprang, udensat hvor usikker jeg var, det har helt klart gjort gavn.

Men øv dig i at springe, det du tør også en gang i mellem pres dig selv lidt smiley

• #7   15. dec 2012 Jeg er lige som dig rigtigt usikker på at springe, men syntes det er så fedt! Så jeg begyndte til springundervisning, og jeg sagde til hende at jeg var rigtigt usikker på mig selv når det kom til spring. Det tog hun til sig, og så sagde hun at indtil jeg var klar til det, arbejde vi bare med teknik og afstande osv. på 40 cm spring d: Og efter noget tid hævede hun faktisk banen helt uden jeg lagde mærke til det! smiley Og så en dag sagde hun til mig at jeg lige havde sprunget en bane på 50, og jeg var bare så stolt!
    Nu springer jeg 60-70, og der er kun gået 6 x undervisning siden jeg startede :)! men det er helt sikkert også fordi min part altid springer, om han så nærmest står stille ved springet, hopper han henover d: Det eneste jeg skal bekymre mig om er at holde hans fart oppe og så selv følge med over springet.
    Men her den anden dag red jeg undervisning med en anden pige, og hun skulle springe 40 cm, og da hun så havde redet banen, og jeg også, satte min ridelærer den lige op til 65, orv! der blev jeg lige bange engang til, men jeg besluttede mig for at nu skulle vi altså bare springe, sådan var det! smiley og det har hjulpet mig meget!

• Matilde O
    Matilde O Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #8   6. aug 2016 Tips:

Hvis din hest løber udenom springet så du/rytteren bliver usikker, så giv et lille slag med din pisk på bagparten. Eller driv lidt inden springet.

Hvis du bare er usikker når du springer, så ya en spring og sæt det lidt ned, eller lav en let bane.

Hvis din hest løber med dig, så prøv at tag og giv, tag og giv, og lav nogle små volter.

Hvis din hest er usikker på at springe så prøv at springe (løsspring- ved ikke hvordan det staves) og hjelp din hest lidt på ved med to bomme hen mod springe.

• Liva I
    Liva I Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 23 Heste: 1 Svar: 1
    #9   20. sep 2017 Hej jeg har en pony som stopper hver gang vis man vil have ham over skritter man 2 meter hen foran springet og så sætter man farten

Et godt råd Stol på hesten vis det ikke er over 50 så kan den sagtens springe det jeg er lige blevet 12 og har nu fåret ny HEST da jeg er 170 cm og ALT for lang benet til en pony på 137 cm jeg springer 90-100 til stævner så bare stol på dig selv det skal nok gå og for resten var også lige ved at pisse i bukserne første gang jeg sprang 100 men når man først er over kan man godt igen??

Kommentér på:
Tips til "usikker" springrytter?

Annonce