433 visninger
|
Oprettet:
fordele og ulemper ved tricks {{forumTopicSubject}}
hej HG
jeg har tænkt da Lukas (min part) er lige lille nok at lære ham nogen tricks og øvelser er ikke så af faren. men vil gerne og sydes det er rigtig sjovt
hvad er fordelene med at lære dem at ligge ned og hvad er ulemperne og er det over hovedet en god ide
vil gerne have bygget vore tillid mere op hvad skal jeg gør og hvad har i gjort?
er der nogen øvelser der er gode for dem sådan så de får flere muskler?
- og hvis der er så hvilke ?
hvordan giver jeg ham god kondi han er ikke i så god form
hilsen Michaela
feb 2010
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 82 Svar: 643
Først med grime og tov så uden tov og så helt uden til sidst osv
feb 2005
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 135 Svar: 1.157
Man skal altid huske at der er ulemper ved tricks. Nogle heste kan næsten blive aggressive, hvis man lærer dem tricks med godbidder som belønning, da de begynder at lave "tricks" umotiveret fordi de er vant til at få godbidder når de gør det.
Det er ikke nemt at lære en hest at lægge sig ned, det kræver tålmodighed - vil helt klart foreslå at du begynder med noget nemmere og mere overskueligt og ikke lærer hesten rigtige tricks før du kan styre og kontrollere den fra jorden 100% (læs den bog der, den er skide god! og kan du de ting der står i den, så kan du sagtens lære den tricks uden der behøver være ulemper).
Ulemperne kommer kun, hvis man ikke ved hvad man laver og ikke har de grundlæggende ting på plads. Hvis man altså ikke kan få hesten til at gå væk når man beder den om det, få den til at flytte sig fra tryk m.m.
Tilliden kommer når I begynder at forstå hinandens kropssprog - derfor foreslår jeg igen jordarbejde og at du kan styre din hest med dit kropssprog.
Dårlig kondi skal arbejdes væk. Den bedste måde for hesten synes jeg er at ride lange lange ture. Gerne i skridt. 2 timers ture i skridt (enten med eller uden rytter) forbedrer kondien. Ride op og ned af bakker styrker hestens kondi og muskler!
God arbejdslyst
aug 2011
Følger: 41 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 122 Svar: 271
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
Jeg vil anbefale dig at få en ud og sætte dig igang, eller kigge lidt på nettet
fordele og ulemper ved tricks