{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Søger ikke ned {{forumTopicSubject}}

jeg har part på en dejlig 17 DV hoppe når jeg rider hende skal jeg arbejde rigtig meget med benne og konstant lave små volter for at få hende til at søge lidt ned og bøjer hals og lyfter ryggen lidt. Så snart jeg vender ud på hovslaget igen så smidder hun hovedet op igen. Hvis jeg tvinger hende til at gå langsomt og vente (hun løber hvis man ikke gør det) så er hun lidt nemmere at holde nede.

Er der nogen ting man kan gøre for at få hesten til at søge ned med ryggen. jeg har, i samarbejde med min ridelære, prøvet at ride en enkelt gang med en elastik chambon, selvom den hang slapt så søgte hun friviligt ned og begynte at lyfte ryggen og gå meget mere ind under sig selv. Det gik super godt med den men jeg vil jo selvfølgelig gerne kunne få hende til at søge ned uden hjælpemidler

Nogen råd? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger ikke ned
  • #1   3. feb 2013 Få evt en lidt mere erfaren underviser på, jeg tror det vil gavne dig og din pony rigtig meget Kan se der er små ting hist og her, som er misforstået lidt i den måde du rider/bliver undervist på nu! smiley
    Ellers lyder det fint det du gør, med tempoet ned, men store volte i stedet for. Hvis den har svært ved at sætte farten ned, så koncentrer dig om det i første omgang, og så tag bæring derefter, da du så får meget lettere ved at træne bæring smiley

• #2   3. feb 2013 Få først og fremmest en massør til at give hende massage, måske hun ikke kan få ryggen op pga muskelspændinger.

• #3   3. feb 2013 Har hun nok muskler til det? Prøv at give hende helt løse tøjler og så skridt stille og roligt rundt og mon ikke hun så snart begynder at søge ned smiley

• #4   3. feb 2013 Hvor længe har du redet den? At få hesten i korrekt bæring tager ofte års træning. Så ja vil sige. God undervisning kiropraktor kan sagtens hjælpe jer, hvis hun måske er låst. Og så tolmodighed. Hesten skal jo lære at gå rigtig og opbygge korrekte muskler det tager tid.

• #5   3. feb 2013
    For mig starter det hele med at hesten kan strække sig frem og ned for løse tøjler, når den kan det så kan man begynde at samle dem mere op og få hesten op i nakken.
    Men det hele starter med at hesten skal søge ned SELV for løse tøjler, ikke holdes ned, ikke kun gøre det på volter eller konstant have aktive hænder eller ben.

En afslappet hest, der ikke er noget fysisk galt med vil søge ned med hovedet selv ( fx. gør de fleste det når man skridter af ). Så kan nogle grundet deres halsstilling som arabere have svært ved det, men generelt er det noget de fleste kan lære.
    Et langsomt tempo opmuntre til at søge ned, ligesom en løs kontakt der gør at hesten ikke møder modstand hvis den strækker sig.

Hvis hesten løber rundt for fuld fart, så ville jeg træne noget stop signal til at starte med, det er nødvendigt at hesten kan trave roligt.

• #6   3. feb 2013 du skal først have styr på dine signaler, når du ber den om og stoppe skal den stoppe det er meget vigtigt den kan det. har selv en dv der er sådan smiley pas evt. på du ikke spænder for meget i hænden og får den til og søge ned af sig selv smiley

• #7   4. feb 2013 Det kan også være tandspidser der gør at hun ikke vil søge ned fordi det simpelthen gør ondt .. og ellers som de andre siger få en massør ud eller tag til en massør, og så arbejd arbejd ..(:

• #8   4. feb 2013 Hønsemusen - hvis jeg laver store volter går hun ned næsen helt i været. Hun skal rides så hun tager hovedet ned, ellers er hun helt umulig at ride så stormer hun bare afsted og er umlig at stoppe.

jardih*gry * de bedste ! - der er ikke problemer med at stoppe hende. Hun lytter fint men søger ikke ned. hvis hun søger ned slapper hun bedre af og har ikke noget problem med at skulle gå lidt langsommere end hun ellers ville gøre .

Krikken: hvis jeg er heldig vil hun vente så meget jeg kan lade tøjlerne hænge så søger hun også ned. Det er i træningen hvor vi laver en masse øvelser og sådan hun smider næsen op

• #9   4. feb 2013
    Du skal ikke være heldig, stop/vent skal sidde der perfekt :o)
    Ligesom hesten måske ikke er klar til alle de øvelser du forlanger, hvis du skal holde hendes hoved der nede.

• #10   4. feb 2013 Tror hun er øm i ryggen, efter dine beskrivelser.

• #11   4. feb 2013 Når jeg kigger på dine profilbilleder, så ser det ud til at du rider med særdeles korte stigbøjler (endnu kortere end mine springbøjler ;)) Jeg tror at du skal starte med at spænde dine bøjler ned, så du rent faktisk kan SIDDE ordentligt ned på hesten.

Du skal have hesten til at vente på dig, så du kan komme til at ride den fremad. På den måde vil du få engageret bagparten, og så er der skabt et grundlag for at få ryggen op og svinge - og hals og hoved på plads ("ned", om du vil).

Det lyder for mig, som om du (kun) koncentrerer dig om hoved/hals, og det er lidt den forkerte rækkefølge. Du skal først sidde rigtigt og indvirke rigtigt - så bliver det meget lettere for hesten at følge dig - og dermed bliver det lettere for dig at ride hesten.

• #12   4. feb 2013 Mimre: billederne er gamle. De er omkring et halvt år gamle. Rider nu med 2-4 huller længere bøjler og de passer fint. Min ridelære har også konkluderet at de passer som de skal og at de bliver for lange hvis de bliver et hul længere smiley

hun er blevet meget bedre til at vente og er også nemmere at ride af den grund. Hun virker bare ikke til at ville søge ned. Ikke noget problem med at få hende til at stoppe eller vente men det med at søge lidt ned i ridningen er næsten en umlighed. Hun virker til at ha en idé om at hun kommer hurtigst frem hvis hun har næsen i været.

• #13   4. feb 2013 Enig med Krikken smiley

• #14   4. feb 2013 Tror ikke helt du har læst ordentligt/forstået det jeg skrev så smiley

Kommentér på:
Søger ikke ned

Annonce