{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

bag bom træning {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har lært mine 2 heste at gå op i traileren nu , men så snart den ene mærker bag bommen , så bakker hun ud - en der har link el godt råd til hvad jeg skal gøre nu ??

vi har ik prøvet at sætte bommen helt fast, i frygt for hvad hun gør, min mand holder den fast bag hende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bag bom træning
  • #1   11. maj 2013 Vi brugte en lang kæde, som gik fra begge sider at traileren.
    I den ene side var der en karabinhage (Denne side skal være bag hesten)
    I den anden side var der en panikudløser (Skal være i den modsatte side at hesten, så man kan stå sikkert og udløse den).

    Og så trak vi hesten op, lukkede med kæden, når hesten så bakkede, så mærkede hun, at der var lidt modstand og hvis hun så begyndte at "panikke", så udløste vi panikudløseren, så hun kunne bakke ud.

    Vores lærte det på en uge, vi brugte bare en masse guf i traileren, så hun ikke tænkte så meget over at komme ud smiley

    Kæden overtrak vi forresten med en cykelslange smiley Vi synes, det var den bedste måde, da kæden kan give efter og er hurtig at udløse.

    Du må lige sige, hvis det her var meget svært at forstå, så kan jeg tage et billede og forklare smiley

    Dog kan man også starte med en longe, som man bare holder i hånden, så hesten lærer, at den ikke bare kan bakke, når den vil smiley


  • #2   11. maj 2013 tror jeg kan se det for mig - smiley vil prøve med longen først , - tak for godt råd -

Kommentér på:
bag bom træning

Annonce