{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Trailer træning {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg står i det problem, at jeg har en meget meget stædig hoppe når det angår at læsse hende/ hun skal gå i trailer... men lige så snart hun er oppe og bagbommen er lukket er der ingen ting, og står bom stille under kørsel.

Hun hverken stresser eller noget når vi skal læsse, bare meget stædig, og problemet er at hun er ligeglad med ALT, longetov bag hende er hun ligeglad med og strider bare imod dem alligevel, træktov med kæde og ligeglad og meget andet..

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre? Og hun skal læsses i næste uge og køres på Ridelejer med hendes part..

Vi har trailer på stedet så vi øver tit, men uden held..
Har i nogle gode hjælpemidler? Eller noget som man bare skal prøve!!???
Tager imod alt med kyshånd! Bare tonen er god!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer træning
  • #1   3. jul 2018 Jeg har god erfaring med at få hesten så langt op, jeg ved den vil gå. Og så lige før jeg når til det punkt den vil gå op til, så bakker jeg den ud igen. Så hesten tilbyder f.eks. at få forbenene op på rampen. Så jeg bakker hesten væk igen inden den har begge forben på.
    Langsomt begynder hesten at tilbyde mere selv, fordi den finder ud af, at den aldrig presses til at gå op, tvært imod bakker jeg den ud før den selv vil. Og hver gang den selv tilbyder, så får den noget godt fra lommen. Så synes den lige pludselig at det er en sjov leg at se hvordan den kan udløse godbidder selv. En slags omvendt psykologi! smiley

    Og så gradvist længere og længere op. Når hesten så endelig er inde i traileren, lad være med at lukke rampen bagved. Bak den ud igen. Stille og roligt. Hvis du endelig får den ind med røven og du har en til hurtigt at lukke rampen, så er hesten blevet snydt. Ingen dyr stoler på mennesker som snyder dem (ikke at jeg siger du gør, men det gør mange, og så kan de starte forfra med trailertræningen næste gang hesten skal i trailer).

    Træn sådan over mange dage, altid giv hesten en mulighed for at komme ud og altid tilbyd hesten at komme ud, før den selv vil.
    Hesten skal lære at traileren er okay og en nødvendighed, men at den ikke er ubehagelig og skræmmende.

    Selve traileren har også noget at sige. Det er meget nemmere at få hesten i en trailer, hvis dens erfaring er, at traileren kører stille på vejen, end hvis det er en gammel en som bumler hele vejen.


  • #3   3. jul 2018 din hest viser tydeligt at den ikke er vild med traileren og altså ikke er stædig som du skriver.

    Jeg vil forslå at i får professionel hjælp ud. der er nemlig rigtig mange ting der måske gør det vanskeligt for jer, men det er ikke til at se hvad når man ikke står ved siden af.

    og vigtigst af alt så tager sådan nogle ting ofte tid, når først hesten allerede er blevet utryg smiley


  • #4   3. jul 2018 Jeg plejer at bruge rebgrime

Kommentér på:
Trailer træning

Annonce