{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Trailer træning {{forumTopicSubject}}

Vil gerne høre jeres mening herinde om hvordan i vil gøre mht trailer træning. smiley

Sagen er den at min bølle af en hest ikke kan køre i trailer. Han hopper over forbommen (tror jeg). Han går glædeligt med op i traileren, men når den kører så går den helt galt.

Selv i hestetransporter stod han på bagbenene med forbenene over forbommen i HELE 45 minutter ca. Fra Esbjerg til Kolding. Og fik besked på aldrig at sætte min hest i en normal trailer igen. smiley

Hvordan ville i træne det? Det skal jo kunne foregå således at hverken hest eller trailer kommer noget til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer træning
  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #1   12. nov 2016 Jeg har været med til at hesten får halsrem på og bliver bundet tæt til bommen, så den simpelthen ikke kan rejse sig nok til at få forbenene op over bommen. Så længe den står stille, så har den frihed nok til at spise osv, den kan bare ikke komme højt op med hovedet. Jeg ved at Horsemove bruger den metode, blandt andet på min egen unghest. Det fungerede efter hensigten, og han kæmpede ikke imod, da han havde forsøgt en gang. Han blev kørt knap 2 timer, og nåede frem uden at være svedig eller stresset.

  • #2   12. nov 2016 Vi har haft en unghest som også synes det var vældig spændende at give os dårlige dårlige nerver ved at hoppe op på forbommen. Vi kvitterede ved at give halsrem på, sætte tovet igennem grimen og op i halsremmen, med forholdsvis kort tov, og så Morten Korch baller foran forbomme og skillerum, så han forstod at der ikke var plads til ham.
    Efter to ture på den måde, fjernede vi ballerne og beholdt halsremmen og det gik fint. Efter et par ture med halsrem kunne vi også pille den af og så nøjes med at binde tovet til den korte side.


  • #3   12. nov 2016 Tak for jeres svar! smiley det lyder som om halsrem nok er vejen frem

Kommentér på:
Trailer træning

Annonce