{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Hest løber tur, what to do? {{forumTopicSubject}}

Nu er min lånepony begyndt og løbe meget med mig på tur, og når jeg trækker på tøjlen, så trækker hun bare hovedet op og forsætter..
Sidst, ville jeg trave stille og roligt på et lille stykke græs inde i byen, så sætter hun bare i en hurtig galop, og galopere hende ad asfalten! Tænk hvis der var kommet en bil, eller en person :s.
Sidste gang vi var på tur, galoperede vi over 200 meter, hvor jeg prøvede og stoppe hende.. ca. 10 minutter efter, fik jeg hende i en rolig galop :s.
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre! Er blevet helt bange for at ride tur på hende!
Så hjælp!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest løber tur, what to do?
  • #1   13. maj 2013 Brug dine ben og sæde smiley

• #2   13. maj 2013 Det træner jeg hende til, lige pt. kan hun ikke rigtig rides med sædet smiley

• #3   13. maj 2013 Måske skal du indøve dit stopsignal lidt bedre smiley .. ponyen hører tydeligvis ikke at du beder den stoppe - og det skal den - i enhver situation smiley

• #4   13. maj 2013 Hej jeg ved ikke hvad du kan gøre ved at hun løber men hvis du nu en dag sledt sledt ikke kan stoppe hende så bliver du nød til at KRYSSE dine arme og hive smiley smiley

• #5   13. maj 2013 Der er ikke andet at gøre end at holde sig til skridtturer indtil du har styr på hesten! smiley Hjem på banen og øv at ride på ben/sæde smiley

Jeg har det sidste stykke tid kun skridtet/travet på tur, hvor jeg simpelthen øvede stop fra både skridt og trav, med sædet og et lille tegn på tøjlen og nu sidder det bare helt i skabet, så du skal bare øve smiley

• #6   13. maj 2013 Nøjes med kun at skridte når i er på tur o g så skal du arbejde med hende i stedet for bare at give hende fri. Gå efter løsgørende øvelser, hvor den virkelig selv skal gøre sin del af arbejdet. En masse versader og schenkelvigninger (hvis stierne er brede nok self.).
    Når hesten så lytter så godt til dig, at du ikke kan mærke forskel på om du rider på bane eller i skoven, så kan du begynde at trave og til sidst galopere smiley

• #7   13. maj 2013 Nu ved jeg så hvad vi skal øve.
    Sjovt nok, hun forstår det lynhurtigt i trav og skridt inde på banen, men lige så snart vi er på tur, så fatter hun ikke en brik, som om hun bliver medtaget.
    Men nu tør jeg simpelthen ikke andet end at skridte hende på tur, og hverken jeg eller hende synes det er sjovt!

• #9   13. maj 2013 træn stopsignalet noget bedre hjemme fra inden du tager på tur smiley

• #11   13. maj 2013 hesten skal ikke stoppes i biddet Mie Winther - om du så red uden bid skal du kunne stoppe hesten.

• #12   13. maj 2013 Kira:
    Jeg plejede altid at galopere på tur, ikke meget men jeg plejede ind i mellem at tage ud på en mark, lige galopere frem og tilbage og så hjem igen.
    Men der plejede min veninde altid at være med, og hendes hest var føre hesten, og lige nu er det min som rider først, så der er ikke rigtig noget som hun kan holde sig bag, så har lidt på fornemmelsen det er det.
    Men jeg har aldrig, jordet totalt meget på hende, altid en stille og rolig galop smiley

• #13   13. maj 2013 Indøve stopsignal og så ville jeg få en martingal på så den ikke kan løfte hovedet så højt da det bestemt ikke er sundt for den at løbe sådan smiley

evt i LAAAAAAAAAAAAANG tid rider du ture KUN i skridt. så den får simpelthen ikke lov at løbe på tur smiley

• #15   13. maj 2013 Det er godt nok den lette løsning at skifte bidet, dette ville jeg først gøre i yderste, yderste tilfælde!

Selvom jeg VED Tjalfe har anlæg til at pludselig stikke vildt og voldsomt af på tur, hvor man simpelthen INGEN kontakt har til ham, så har jeg aldrig skiftet bidet ud, men derimod har jeg bare trænet det op stille og roligt, hvilket har givet mig en hest idag som kan rides i alle gangarter på tur, som ikke stikker af når han bliver bange og som nu kan rides uden andre på tur, hvilket han ikke var god til førhen! smiley Så TS synes bare du skal arbejde på det :-))

• #16   13. maj 2013 Det er fuldt forståeligt at din hest opfører sig anderledes i skoven end på banen. Du lyder overhovedet ikke til at havde trænet den i skoven, så selvfølgelig går den anderledes dér. Du vil garanteret også opleve at den vil blive bedre hjemme på banen, nu hvor du også rider koncentreret på tur smiley

Og så lige et klap på din skulder, fordi du er åben for de mange råd fok kommer med smiley

• #17   13. maj 2013 Jeg prøver så smiley
    Så skal jeg lige lære hende at være alene først og fremmest.
    Tror jeg går mig en tur med hende i morgen smiley

• #18   13. maj 2013 Jeg vil gøre alt for at komme af med skrækken for at ride tur, jeg har nemlig altid elsket det! smiley

• #19   13. maj 2013 Mie Winther: Hvis ikke du kan klare folks konstruktive kritik på dine kommentarer, bør du holde dig fra sådanne debatemner.
    Desuden siger cowgirls ikke at du skal skifte bid, hun siger jo bare at det ikke er bidet der skal stoppe hesten, hvilket jeg er 100% enig m ed hende i.
    Det e r jo ikke fordi TS' hest ikke kan mærke bidet, den ignorerer det bare, derfor skal hun netop ikke skifte til et hårdere bid men i stedet træne hesten til at lytte til det nuværende bid .
    - Egentlig bare den grundlæggende dressur smiley

• #21   13. maj 2013 Jeg kender det alt for godt med at være bange for at ride på tur, det har jeg også været, især ved Tjalfe, fordi han er som han er på tur, men efter omkring 2 års træning, først med en anden rytter&hest og derefter alene, er jeg igen super glad for ture! smiley

Husk det behøves ikke gå hurtigt fremad, bare tag det stille og roligt, og mærk på dig selv hvornår du er klar til mere ((-:

• #22   13. maj 2013 Nu så jeg ikke Mie's kommentar til min udtalelse om IKKE at stoppe hesten i biddet, men det er jo desværre ofte den løsning man ender med fordi det er tidskrævende at træne et ordentligt stopsignal - men hold da op hvor er det dejligt når der opstår en situation i skoven - eller på marken, som kræver et øjeblikkeligt stop..

• #23   13. maj 2013 Super fine råd de andre kommer med - Men hvis hun gør det igen, ville jeg sætte mig godt i sadlen og bare drive den frem. Så kan den få lov til at løbe, og når den forsøger at sætte farten ned igen, driver du bare videre. Så vil du selv kunne tage den i skridt bagefter. Og den vil forhåbentligt ikke gøre det lige med det samme!

• #24   13. maj 2013 Så vil jeg foretrække en meget stor mark, for vi har ikke en ridesti, som ikke er med skarpe sving..

• #25   13. maj 2013 Men du kan vel stadig styre hesten, selvom du ikke kan holde den? smiley

• #26   13. maj 2013 Nej, det kan jeg ikke.
    Hun kan ikke dreje i det tempo hun sætter sig i..

• #28   16. maj 2013 Maks holde trykket i 3 sekunder smiley

Kommentér på:
Hest løber tur, what to do?

Annonce