{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære pony at longere
  • #1   3. jun 2013 Eller gør det med dobbelliner. Vi har en stor hest i stalden der overhovedet ikke ville gå på højre volte i longen, lige meget hvor mange gange vi har gjort det med at få en til at gå med den, på den volte. Så smækkede vi dobbelliner på igennem en longegjord, og 2 min efter var der både skridt og trav på den dårlige volte.

  • #2   3. jun 2013 Josefine, hvordan mener du med dobbeltliner?
    Jeg havde nemlig også tænkt at have en til at følge ponien rundt, så han lære det smiley


  • #3   3. jun 2013 nu plejer jeg at lærer ponyen at blive longeret og ikke lærer den at longere, men her er den metode, jeg bruger smiley

    du kan også selv gå rundt med den og skabe mere og mere mellemrum imellem jer. det kan måske den første uge kun være en meter imellem jer, men så lad der være det. når hesten har forstået at der skal være mellemrum i mellem jer, kan du gå længere væk fra hesten. når hesten kan gå ude på volten og du midten, begynder du på trav. jeg har altid gjort det sådan at jeg løb med hesten og indlærte den et signal for trav, når den kan det så bruger man det rundt i longen. det kan tage tid, men jeg tror på det er det rette.


  • #4   3. jun 2013 Min pony har lært det igennem voltiscering (staves) smiley

  • #5   3. jun 2013 Kropssprog din krop fortæller hvad du beder om. Dine skuldre alt efter hvor de peger hen viser hvad du ønsker. Er din retning foran hesten beder du den stoppe er du midtpå driver du, for meget bagved så du i problemer smiley at gøre det rigtig og i harmoni så din hest bær sig rundt kræver faktisk utroligt meget. Men også skønt når det virker. Jeg fik og får undervisning, og uden havde jeg nok adrig fattet betydningen af mit kropssprog. God træning

  • #6   3. jun 2013 Du tager 2 longetorve, køre linier er faktisk bedst, så sætter du dem fast i hver sin bidring og viere igennem longegjorden, og så styrer du hesten som du sad på den smiley

  • #7   3. jun 2013 Jeg plejer med de unge at starte ved at gå med dem rundt i en cirkel, og så begynder jeg bare at gå lidt væk fra den og prøve at få den til at søge ud.
    Og når den begynder at søge ud holder jeg mig ved dens skulder (så langt væk jeg kan, uden den bliver utryg) så jeg ikke ''bremser'' dens fremdrift og så den følger sig lidt selvstændig smiley

    Og til sidst skulle den gerne have den ide at når du søger væk fra den skal den også søge væk. og så kan du begynde med trav og så galop,

    Den sidste jeg arbejde med som aldrig har longeret i sit liv lærte det på 5 min.


Kommentér på:
Lære pony at longere

Annonce