{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Join up vs. Longering?
  • #1   23. jul 2013 Når du longere så er dit hoved mål forhåbentligt ikke at fremnå at din hest stresser.
    Du jager forhåbentligt heller ikke, og er forhåbentligt heller ikke truende i dine bevægelser.
    Og longeringens mål er heller ikke at tæmme en vild hest på få sekunder.

Er du det så skal du nok ikke longere mere smiley

(Inde nogle folk myrder mig verbalt jeg taler udelukkende om rigtig join up, det MR har patent på, ikke alle hjemmelavede metoder)

• #2   23. jul 2013 Longering: En øvelse. Hesten lære at den er dygtig når den går rundt på volte i en kontrolleret gangart. Det er ikke stressende og hesten kender øvelsen.

Join-up: Du jager din hest rundt i "tilfældig" gangart og ønsker overgivelse.

Nogen mennesker, mange desværre... Lærer dog ikke deres heste at blive longeret med jager dem bare rundt i en longe og holder så fat i snoren, så ja det kan sammenlignes med Join-up når folk ikke kan finde ud af det. Ligesom heste der kigger ind på træneren og træneren så bliver sur og "Dumme hest fat nu du skal på volte"... HEsten kigger på træneren for at gøre opmærksom på at den ikke forstår hvad de ønsker fra den, og ved at kigge på dem viser den sin respekt.

Så derfor skal man lærer sin hest er longering er en øvelse hvor den er dygtig, ligesom ridning, tricks eller hvad end man ellers laver smiley

Nå og nu vil jeg sove haha!

profilbillede
  • #3   23. jul 2013 Når du longere kan du piske hesten en masse, uden at den kan løbe væk!! smiley
    Netop derfor elsker jeg at longere min hest smiley

Eller... Join up er for det meste brugt når man "vil have et bedre bånd" med hesten.. Der skal du være truende og jagte hesten.. Og i longen, ja.. Der render man ikke rundt efter hesten, som om man skal til at dræbe dem ^^

• #4   23. jul 2013 Altså jeg vil mene, at meningen med longering er at motionere, skabe muskler, tilvænne og andre nyttige ting...
    Join up er en grum metode at knække sin hest, så den accepterer dig, fordi du viser den "Kom ind til mig eller bliv ved med at løbe" .....

• #6   23. jul 2013 Pip: Nope for jeg er stærk! Og ellers har jeg mine 'ting' til at stoppe den, hvis den så forsøger at løbe væk! smiley

• #7   24. jul 2013 Jeg har set join up en enkelt gang. Og det var altså ikke meget ulig at longere hesten. Den blev ikke jaget rundt og træneren ventede altså ikke på at hesten smaskede, men drev den rundt x antal gange. Hendes mål var ikke hestens overgivelse, men at hesten holdt op med at se hende som en trussel og i stedet blev nysgerrig og åben for samarbejde. Jeg synes det er rigtig rigtig synd at join up i rigtig mange tilfælde forståes som et værktøj hvor hesten skal jagtes indtil den viser overgivelse.
    Den træner jeg så udføre Join Up bruger MRs metode, så ikke noget hjemmefixet.

• #9   24. jul 2013 Sissel: Vil godt hilse at sige når min store pony bliver bange og løber alt hvad han kan, så kan min mor knap stoppe ham! Så det der med at du kan holde en hest der løber løbsk i en longe passer vidst ikke! - OBS en longepisk bruges til at få hesten til at gå fremad og ikke for at gøre hesten ondt, det er et hjælpemiddel!

• #11   24. jul 2013 Elvis - Tror nu Sissel mente det med at slaa ironisk ;). Hun ved godt det er et hjaelpemiddel.

• #12   24. jul 2013 For mig er det bare kropssproget og at du ikke er truende og at hesten er afslappet under longeringen.

Dog får min krikke altså IKKE lov til at stoppe op når hun vil under longering - der bliver hun bare sendt igang med det samme, der er ingen mercy. Så der er der jo pludselig en lighed mellem join up og longering. Her er det altså mig der bestemmer, ikke hesten.

• #13   24. jul 2013 Camilla - fordi hesten kigger ind er det altså ikke i lig med ingen fortståelse.

Jasmin kigger ind på højre volte, og ja jeg bliver sku gal når hun ikke går ordentlig på den dumme volte, for hun har op til flere gang vist at hun agtens kan i en længere tid, i alle gangarter. Men i stedet, sotpper hun op, løber ind til mig m.m. Så ja, der får hun et ordentlig smælder lyd med pisken ved mig så hun kan mærke med mit kropssprog og min energi at NU er det slut, og nu går hun altså ude på den volte, færdig basta bum. Hun får så også en masse ros når hun så er der ude, og når hun kommer ind når hun skal, og så ændrer jeg mig helt for hende når hun så gør det hun skal og KAN. Det er bare en dum vane hun desværre har fået, da hun en overgang så lige stoppede op, og jeg var ikke konsekvens og tog hende derfror bare den gode vej igen.

• #14   24. jul 2013 Og lige for at det så ikke skal lyde at jeg har en overdrevet spændt hest - hun er afslappet når hun så kommer derud og får ros. Ingen smasken eller lavt sænket hoved, hun er bare afslappet og går i en rolig gangart.

• #15   24. jul 2013 Vibeke - Det er ikke MR's metode, hvis der ikke er jag eller trusler. smiley
    Han siger jo selv, at hesten ikke må være i tvivl om, at dens liv er i fare - så hvis man ikke gør det, så laver man heller ikke join up. Længere er den ikke. smiley

• #16   24. jul 2013 Elvis: Jamen så er jeg stærkere end din mor!

Og ved skam godt hvad et hjælpemiddel er, såe smiley Hvis du læser resten af min tekst så tror jeg ogs du ville forstå at jeg mente det ironisk..
    - Og ja longepisken er et hjælpemiddel.. Den er din arm i forlængelse, som skal vise hesten vej, og dirigere hesten.

Kommentér på:
Join up vs. Longering?

Annonce