{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Går bedre uden sadel?!
  • #1   29. aug 2013 Måske sidder du bedre uden sadel? smiley
    Altså, du sidder nok mere til, så du har bedre kontakt med hesten smiley

• #2   29. aug 2013 Alså rent balance mæssigt betyder sadlen ikke noget. Men ja men ved det ikke helt:-).

• #4   29. aug 2013 ... eller måske passer sadlen ikke 100% som den skal?
    Hvordan er sadlen blevet tjekket, og hvem er den blevet tjekket af?

• #5   29. aug 2013 Jeg kan bedst lide at ride uden sadel for så kan jeg mærke hesten bedre og give finere signaler, måske har hesten det også sådan?:)

• #6   29. aug 2013 Jeg kender det også, dog bare når jeg rider uden stigebøjler. Det er ikke på grund af hesten at den går bedre, men fordi jeg sidder mere til og har mere kontakt med schenklerne. smiley

• #7   29. aug 2013 Equus Academius - Læs alt det hun skriver - Sadlen er tjekket fra top til tå - Så jeg mener ikke, det er fejlen. smiley For fremtiden så vil at læse, ofte gøre en forskel. smiley

Jeg sidder virkelig lort uden sadel og så gider hesten heller ikke at gå. Derfor kan det sagtens være, at du sidder bedre, mere indtil hesten, har bedre kontakt eller simpelthen bare rider bedre. Det kan jo være, det er dig der ikke er tilpasset sadlen? smiley

• #8   29. aug 2013 Jeg har læst teksten, tak.
    Men er det en sadelmager, der har tjekket den? Og i så fald, hvilken sadelmager?
    ... nogle gange er der forskel på, hvad man mener en "gennemtjekke sadel" er.

• #9   29. aug 2013 Det kan være at sadlen trykker på skulderen ( At den ligger for langt fremme).
    Eller måske føler hesten sig "låst" så den ikke rigtigt kan bevæge sig frit.

Min egen rider jeg altid uden sadel på i både spring og skovtur. Det er tydeligt at jeg bedre kan mærke hende uden sadel.
    Nej det er ikke bare små skridtture uden sadel, men fuld galop på både marker og stier smiley

• #10   29. aug 2013 (V)engel, det er netop det, jeg mener. Sadlen passer måske, når hesten står stille, men når den så bevæger sig, kan det være den glider frem eller tilbage, måske trykker den på skulderen, måske forhindrer den, at skulderen kan bevæge sig frit, måske generer gjorden ... Derfor sætter jeg spørgsmålstegn ved TS's påstand om, at sadlen passer 100%.
    Sadlen skulle jo helst gøre det mere behageligt for hesten såvel som rytter ved at fordele trykket. Og man kan sagtens have god kontakt med hestens ryg gennem en sadel.

• #11   29. aug 2013 Det kan være fordi at selvom sadlen ligger 100 som den skal, har hesten ikke lige så meget skulderfrihed som når den ikke har sadel på:)

• #13   29. aug 2013 Forestiller mig også det må være pga sadlen at den går bedre uden smiley

• #14   29. aug 2013 Det problem havde jeg også med min gamle, Jeg havde så meget nemmere ved at sidde på ham, og mærke ham og vores kommunikation var fantastisk, så ofte trænede jeg kun lige med sadel op til et stævne. Hehe. Når jeg startede spring, små klubstævner, spurgte jeg altid om jeg måtte starte uden sadel, og det var der ingen der ku se sku være noget galt i, for I deres hoved var det en fordel for dem. smiley Har også redet mange jagter uden, selvfølgelig på hyggeplan. smiley men mit problem var faktisk mig, Jeg ku bedre mærke ham uden sadel, og når vi tog sadel på, havde jeg svært ved at få klare signaler til ham, og så blev han også mere u-smidig.... smiley

• #15   29. aug 2013 Tak for hjælpen. Det er lige meget om jeg har bøjler på eller ej, men har også en bomløs sadel hvor det er sammen effekt som med sadel. Så tror mest på den med at hesten bedre kan mærke mig og jeg bedre kan mærke hesten, rider også tur ovs uden sadel i strakt galop osv. der virker det til at være bedst med bomløs? Så tror det er det med at mærke hinanden??

• #16   29. aug 2013 Jeg har selv en som gør dette. måske kan det være fordi du sidder og følger mere med ind når du har sadlen på smiley

• #17   29. aug 2013 Har du tænkt på om det kan være gjorden der ikke passer den. Der var en artikel i Magasinet hest, for et stykke tid siden, der omhandlede dette:)

Har det selv sådan med min pony. Men efter at jeg fik en bomløs sadel til hende, og en ny gjord, går det meget bedre:)

• #18   29. aug 2013 Nej har ikke tænkt gjorden, men hvordan tjekker man den?

Kommentér på:
Går bedre uden sadel?!

Annonce