{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.155 visninger | Oprettet:

Opsang til stævneryttere! {{forumTopicSubject}}

Når jeg reflekterer over endnu en sæson på stævnebanerne, hvor jeg i år har fået besøgt mange andre klubber end jeg plejer, må jeg desværre konstatere at jeg er en smule flov over min sport. Hestepiger er simpelthen nogle stride trunter så snart de kommer i stævnetøjet! Senest blev jeg forrige weekend selv råbt af, fordi jeg "i hvert fald ikke skulle ride så tæt på hendes unghest!". Sorry little lady, dens alder var jo ikke noteret i panden på den, og normalt kan to velopdragne heste godt passere hinanden med halvanden meters afstand.
På opvarmningsbanerne har jeg set en kedelig tendens til, at det især er dem der ikke har det helt rigtige udstyr eller den helt rigtige hest, der bliver verbalt overfaldet af de der har. Og kære springryttere, dette foregår ikke kun på dressurbanen! Har aldrig selv haft konkurrencenerver, håber lidt at det er deres undskyldning for at være som de er (men så anskaf en træner med fokus på det mentale!). Personligt synes jeg ikke der er noget sjovere at give denne type ryttere en god portion karma, og slå dem når vi kommer på banen hvor det gælder. Men ikke alle er så ligeglade, nogle bliver faktisk rigtig kede af det og mister lysten til stævnerne.
Så kære stævnerytter - tag dig sammen! Lad sæson 2014 blive året hvor der er plads til alle, og blive året hvor det er resultaterne og ikke udstyret og hvem der kan de grimmeste gloser afgøre hvem der er bedst! Fortsat god sæson 2013 til jer der tager december med.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opsang til stævneryttere!
  • #1   22. nov 2013 Ahah! Hvor har jeg tænkt sådan mange gange når jeg har set folk ride stævner. smiley Tak for opsangen også selvom jeg er holdt op med at ride stævner. smiley

• #2   22. nov 2013 Er SÅ meget enig....
    Jeg har ikke den fineste hest med den fineste gangart men er blevet høvlet ned flere gange selv under træning...
    Så havde næsten mistet lysten, heldigvis har jeg en go svigerfamilie der hjalp mig på benene igen....
    På billedet her vores første LC klasse nogensinde, trods han ikke kan højre galop gjorde jeg det for træningens skyld alligevel... Og dommeren roste mig...

profilbillede
  • #3   22. nov 2013 Nu har jeg startet en del stævner både dressur og spring og jeg vil sige at áf hvad jeg har oplevet så er dressur rytterne rigtig stride, der er da også et par spring rytter men synes selv ud fra hvad jeg har oplevet at dressur rytterne er værst smiley

• #4   22. nov 2013 Ja, det er korrekt at NOGLE konkurrenceryttere er sådan, men det er langt fra alle. Synes lidt du skære alle over én kam. Bare min mening (:

• #5   22. nov 2013 Juliane: Jeg rider selv alle tre discipliner. Synes military ryttere er langt mere afslappede, dressur og spring er lige slemme. I mit område :o)

Sandra: Selvfølgelig er det ikke alle - men der føler sig truffet kan tage det til sig, andre kan lade være :o)

• #6   22. nov 2013 Jeg er helt enig...
    Og jeg syns tit at det er et problem, at folk rider alt for tæt på opvarmingsbanen. Jeg har selv en meget sur hoppe, som sparker uden varsel, hvis andre, og især heste hun ikke kender kommer for tæt på. Jeg har redet rundt med en stor (ret grim) rød sløjfe i halen, og til trods for det var der stadig en masse der ikke forstod budskabet.
    og når den så pludselig sparker ud med det ene bagben, så skælder folk mig ud og sviner mig og min hest til. Ja sorry men den har en rød sløjfe i halen, som du ikke kan over se. Så kan du sku da for fanden bare holde afstand.
    Min Part Camilla, der er 17 år, men ser yngre ud, da hun ikke er ret stor, har også fået lov til at starte lidt klub stævner på hende. og selv til klub stævne har hun fået et "Kan du ikke lade være med at ride ind foran mig lille barn" og den kommentar fik hun fra en der red på en kæmpestor hest, og som da hun så kom på banen ikke engang kunne huske sit program. hun red forkert i begge klasser. og det fryede jeg mig altså over, med den flyt jer, her kommer jeg attitude hun havde.
    Og hvad får folk lige ud af det. vær dog søde ved hinanden, og hjælpsomme i stedet.
    Fair nok man har nerver på hvis det er mesterskab, eller landsstævne. men på distrikt og især på klub plan burde der som minimum være en pæn omgangstone.

• #7   22. nov 2013 er bange for at dem der burde føle sig truffet af indlægget bare er s....ligeglade

vi oplever da heldigvis mange søde ryttere men har også begge oplevet nogle hvor jeg har tænkt - hold da op - godt det ikke er min datter!! ku komme med en del eksempler på meget dårlig opførsel også eksempler hvor man pænt prøver at hjælpe folk men nærmest bliver overfuset for det
    - sidst var min mand flink og ville til et C-stævne fortælle en ponyrytters mor at datteren ikke måtte tage pisken med ind på de 20 meter ekstra bane (indendørs) i enden af konkurence banen. Det skulle han da ikke bestemme var svaret og herefter blev rytteren diskvalificeret af dommeren! og jeg kunne blive ved....... mvh Ponymor

• #9   22. nov 2013 Nu er jeg selv mest på dressur banen, men bevæger mig da engang i mellem ind på fremmed område, da jeg er havnet i en svigerfamilie, der er rent springblod.
    Og jeg føler faktisk det værst på springpladserne.

Ryttere, der ikke lige giver plads til de, der springer på opvarmningen, ryttere der synes at de sagtens må sætte springene på opvarmning 40 cm. op fordi de skal springe nogle højere klasser og har brug for meget opvarmning osv. osv.

Når jeg selv er til hest, så er det på dressurbanen. Her ignorere jeg det, hvis folk rider tæt på. Jeg har rød sløjfe i halen, så har det sådan lidt, at jeg holder afstand til dem, men hvis de ikke holder afstand til mig, så er det lidt ris til egen røv.

Det jeg synes er mest irriterende til stævner, er når en flok ryttere til hest, vælger at placere sig i en klump midt i det hele. Eller når 2-3 ryttere skridter side om side og fylder en halv bane.

• #10   22. nov 2013 Livet er ikke lutter lavkage.. Desværre smiley
    De typer er overalt også i det virkelige liv, jeg har da også oplevet det inde for stævne verdenen, men så længe de ikke slår skubber fornærmer direkte så er jeg totalt ligeglad jeg skal barer ride og have det hyggeligt med min bedste ven (hesten) og så de mennesker der er imødekommende og glade smiley

//Stephanie N M Poulsen

• #11   22. nov 2013 Derfor starter jeg military, selvfølgelig er der også noget spring og dressur ind over, men hold da op jeg blev også høvlet ned i det første år jeg startede stævner..

Jeg synes helt sikkert at til military, er der ikke sådan en negativ stemning ind over og der er (for det meste) plads til alle smiley

Men super dejligt indlæg, jeg tror da næsten du taler for os alle sammen ^^

• #13   22. nov 2013 TS: Kan godt se hvad du mener (:

Giver dig fuldstændig ret i, at nogle folk er rigtig dårlige til at holde afstand, kigge op og lige have et overblik over de øvrige ryttere på banen. Noget der kan pisse mig gevaldigt af, er hvis man f.eks. rider to på den ene langside med ca. halvanden heste længde i mellem os og der så lige er en, der synes, at der skal hun i hvert fald ind i mellem fordi hendes volte lige slutter der - så man er ved at ride op i den anden hest. Altså kort sagt, at folk rider lige ind foran snotten på andre.

• #14   22. nov 2013 Jamen jeg var jo faktisk den der ikke holdt nok afstand (ifølge den anden rytters mening), men derfor kan man jo godt tale pænt, jeg skal nok flytte mig alligevel :o)

• #15   22. nov 2013 Vil så også tilføje, at jeg kan komme til at virke lidtstram i betrækket og som en, der har nok i sig selv.
    Men helt ærligt. Når jeg er til stævner, så har jeg nok i mig selv. Jeg er nemlig dybt fokuseret. Jeg løsner først op, når jeg har redet de klasser jeg skal ride.
    Og det er ikke fordi jeg er nervøs, men jeg skal bare være fokuseret og have fokus på hesten og mig selv.
    Jeg er et konkurrence mennesker, og jeg til stævne for at have det sjovt og vinde.

Så jeg passer mest mig selv, når jeg er til stævne. Heldigvis ved de folk jeg har med, hvordan jeg er, så de tager det ikke så tungt, at jeg ikke vil så meget, inden jeg har redet.

• #16   22. nov 2013 Har selv startet en del dressurstævner og jeg oplevede at rytterne "ændrede" sig når man kom op i LB klasserne og derover.
    Så længe vi "bare" startede LC klasserne, oplevede jeg ingen problemer.

Har ligeledes været med til adskillige springstævner, både på klub og distriktplan.
    Her synes jeg ikke snopperiet har været så frygtelig slemt, dog med få undtagelser, hvor man nogen gange har tænkt at den rytter aldrig burde have været taget af sted til et stævne.

Jeg tror desværre ikke man kan gøre så meget ved det.
    Hvad de helt unge angår, beror en del af det nok også på opdragelsen som den er i dag.
    Hvis ikke man lære at tage hensyn til andre, tale pænt osv. osv. til hverdag, hvorfor skulle man så gøre det i weekenderne til stævner.
    Så det bliver jo nok aldrig bedre...der vil altid være nogen som skal prøve at ødelægge det for andre.

• #17   22. nov 2013 Synes også 1,5 mtr afstand er rigeligt.

• #19   22. nov 2013 Sjovt, det dér du skriver om, har jeg aldrig oplevet noget af smiley

• #21   22. nov 2013 Og så læste jeg lige Cindy's kommentar, nå, kan da glæde mig til vi rykker op til LB klasserne så smiley

• #22   22. nov 2013 SÅDAN DER! smiley Godt sagt!

Jeg er selv islænderrytter og hos os er der rigtig rart at være, folk er flinke, imødekommende, og hjælpsomme, og vi hilser pænt på vore konkurrenter. Jeg har kun oplevet få mennesker til islænder arrangementer der ikke var sådan. Til store som små stævner.
    Derfor er det også noget chokerende når man så engang imellem for "forvildet" sig ind til et pony/heste arrangement hvor der er bare er SÅ LIDT forståelse, både for hestene og andre mennesker. Hvis man stiller op på den "forkerte" race så føler man sig hurtig uvelkommen og i vejen.

• #23   22. nov 2013 synes jeg også jeg har oplevet til dressur og springstæverne....

men nu rider jeg primært military hvor jeg ikke oplever problemet overhovedet....

• #25   22. nov 2013 Rid islænder! Jeg har godt nok redet mange stævner efterhånden, alt fra små klubstævner til worldranking stævner, og har ALDRIG oplevet noget alla det du beskriver. Her er folk så venlige mod hinanden på opvarmningsbanen og man hjælper ofte hinanden med lige at få det sidste på plads, rettet på udstyret osv, ligemeget om man kender hinanden eller ej og hvilket niveau man rider på. Ingen snobberi det. smiley
    Men gud hvor er det dog chokerende, hvis det rent faktisk er som du beskriver! Det lyder som om en opsang vil være på sin plads. smiley

• #28   22. nov 2013 Jeg kunne ikke være mere enig! Jeg har en pony som er et sjældent syn på pony springbanerne, og der er nogle folk som har kigget lidt når vi har redet ind på banen og der har hun taget røven på mange! smiley Jeg rider heler ikke med dyrt udstyr da jeg ikke kan se nogen grund til at gøre det. Men der er jo også bare min mening.

• #29   22. nov 2013 Jeg er til dels enig! smiley
    Jeg har oplevet af skridte af i hallen efter undevisning, skridtede en 3-5 meter bag en anden som trak med sin hest. Hendes hest flyver tilbage og sparker min hest i hovedet - og hun spassede fuldstændig ud på mig smiley amen i guder da.. Har så senere fået af vide at hun er bange for hesten og den total har taget magten.. - så det gik lige ud over os den dag smiley heldigvis skete der ingenting...

Meeen til stævner kan jeg godt have en lidt stor stemme - men for helved hvor er der en grund til at jeg ikke gider ride de lorte klub stævner... folk rider rundt som død i helved og tænker ikke på andre end dem selv smiley de fatter ikke at ride på en opvarmning og det er en belastning for alle..
    Meeen her mener jeg at hvis nogen ikke kan finde ud af at opfører sig ordentligt på en opvarmning bør få besked om at ride pænt.. smiley
    Her ud over synes jeg personligt at folk til distriktstævne er så søde og venlige og her kan man ride uden altid at blive redet ned osv. trods folk måske rider på unge heste osv.

Jeg red selv på en ikke oplagt ridehest til pony stævnerne men synes aldrig folk som sådan har kigget skævt eller været negative omkring hende smiley

hmm... ved ikke om i kan følge meningen i det jeg skriver - men jeg synes nu folk i springningen er meget positive omkring hinanden, flinke til at hjælpe hinanden og acceptere hvis ens hest får et spat og man ikke kan styre den.. smiley

Så vil til dels give jer ret og til dels er jeg ikke enig smiley

• #31   22. nov 2013 Personligt synes jeg dressurytterne på rideskolen er de værste....
    har fået så mange skider af dem igennem tiden smiley
    Fik også skæld ud af en dame den anden dag fordi min hest hang sig uden på traileren og tovet sprang så han løb væk o paf vejen... jeg havde fået et ordentligt slag i hovedet af ham og hun råbte og skreg af mig og agde jeg var dårligt opdraget, havde en dårlig reaktion osv..
    Det alle de her kloge mennesker ikke vidste var at min papfar var løbet rundt og op foran hesten for at stoppe den. Da jeg kom til mig selv gik jeg ud på vejen kalde og han kom.. ingen skade sket.

I går på rideskolen fik jeg lige fortalt igen hvor dårlig reaktion jeg havde og hvor forkert det var, samt jeg kunne have mistet min hest og bla bla bla....
    Måske jeg er mere relax omkring det end dressur ryttere er og ved jeg måske burde have løbet efter ham, men kunne jo ikke løbe ham op og jeg var i chok samt havde fået et slag i hovedet og havde i forvejen hjernerystelse -.-' Folk er simpelthen så bagkloge og tror de er SÅ gode selv og deres måde er det eneste rigtige..
    Blev dog ret overrasket over at over en uge efter kunne folk stadig fortælle mig hvor forkert det var og bla bla bla...

Personligt hader jeg de der ''dressur ryttere''.. de er og bliver de værste og synes virkelig de er til grin til tider -.- og igen det her er ikke konkurrence ryttere det er alm. opstaldere på rideskolen som jeg ikke engang vidste ''fandes'' inden de råbte og skreg af mig..

• #32   22. nov 2013 Det sjove er at jeg selv er primært dressurrytter og rider LA :o)
    Så hvis nogen af jeg rider i D12 og støder på mig og rider for tæt på - så giver Kalahari jer sgu nok en nysser! ;o) Han er nemlig sød og velopdragen og vi hygger os selvom vi rider mange stævner! :o)

• #33   22. nov 2013 haha Sanne Jeg rider også i D12 dog som spring rytter smiley men min hest er på samme måde... til springning rider man altid helt tæt og ofte med en hest på hver side selv i galop. smiley har aldrig oplevet npgen blive sure eller sparke eller lign.

igen kun på rideskolen - men her er det dressur hestene smiley

• #34   22. nov 2013 Åh ja. Husker tydeligt til en af mine sidste stævner, at jeg blev høvlet ned. Det var til et springstævne på Lindegaarden.
    Der fik jeg bl.a smidt i hovedet, at min 1'er pony overhovedet ikke var en 1'er pony til trods for, at han rent faktisk var færdig målt. Hende damen blev så møghamrende sur, da jeg fortalte hende, at han var færdig målt, for nej nej.. Hendes pony var jo en maks mål 1'er, og det var min da slet ikke.
    Nøj hvor blev jeg sur, så hun fik til sidst lov til at se hans pas, hvori der står 147 cm. Så kan jeg da lige lov for, at jeg fik lukket munden på hende smiley

Oplevede tit da jeg red på rideskole, fra da jeg var 9-12 år, og der var nogle rigtig lede tøser på det øvede hold, som så ned på os på begynder/let øvede holdet.

• #35   22. nov 2013 Uglen: Lindegården her i silkeborg? smiley

• #37   22. nov 2013 Jeg flytter over i en klub i D12 her til d. 1. Haha.

Så i er advaret, hvis der kommer en haflinger meden langbenet starut på ryggen. smiley

• #38   22. nov 2013 Stine Randløv: Jeps smiley

• #39   22. nov 2013 Det er SÅ irreterende når man er på vej hen til et spring på opvarmningsbanen og der så er nogen der syndes de skal lave en volte så man er ved at ride ind i dem!!

• #40   22. nov 2013 Spring-rosen: Korrekt, det er skide irriterende. Men mon ikke vi alle har prøvet at være den der kommer til at ride ind foran? Der er nok ikke nogen der gør det med vilje, og det hjælper jo ikke at skrige som død og helvede efter folk. Det skaber bare negativ stemning

• #41   22. nov 2013 Er enig i folk skal have det af vide for det kan virkelig blive farligt! og personligt rider jeg ikke volter på opvarmningen med mindre ALLE andre skridter eller traver.. For jeg HADER selv når folk rider ind foran og har flere gange måtte hive den væk fra et spring fordi en kajhat rider ind foran springet..
    Så jeg synes sku det fair at have en stor stemme engang i mellem!

• #42   22. nov 2013 Uglen: sjovt smiley har kigget din profil vi har ihvertfald redet i samme klubber og på samme elev ponyer smiley haha!

• #43   22. nov 2013 Stine: Fedt smiley Så du har også redet på RIBS?

• #44   23. nov 2013 Haha ja men det maaaange år siden smiley vil gætte på det er en 7-8 år siden smiley

• #45   23. nov 2013 Stine: Det må nok have været flere år siden, for jeg gik derude for 7 år siden og der var du der ikke smiley

• #46   23. nov 2013 Hm synes nu bare ikke det er så længe siden men kan da godt ske jeg husker forkert smiley har både redet på KOOR og nu på SIR siden smiley

• #47   24. nov 2013 Stine: Jeg startede faktisk med at ride på SIR, hvor jeg red på Fritz og Tullemor, men så begyndte pigerne derude at blive lede, og så gad jeg ikke at være der mere smiley

• #48   24. nov 2013 Det sjovt har godt hørt en masse sige at folk er snobbet på sir og opfører sig ladt osv. Men jeg synes der er så hyggeligt der nede, og jeg holder mig bare til de normale mennesker smiley de der dressur snobber kan bare futte rundt og lege selv smiley haha!

• #49   24. nov 2013 Utroligt nok var det faktisk dem jeg gik på elev hold med, som var utrolig lede, men jeg var så også kun 5-6 år gammel smiley

• #50   24. nov 2013 Ja okay smiley
    Jeg tror også bare os springrytter er meget anderledes omkring nærmest alt med hestene i forhold til dressur ryttere også kommer der jo lidt fis omkring det smiley men jaja jeg er nu rigtig glad for at tide undervisning på SIR smiley

• #51   24. nov 2013 kan kun give dig ret men folk skal osse respektere den røde sløjfe i halen gør de ikke det jah så bliver jeg en kælling for at sige det mildt jeg har gjort mit for at signalere der skal holdes god afstand og det forventer jeg så folk gør dog er det efterhånden en del der ikke aner hvad den røde sløjfe betyder (især de små ryttere) så det skal der fokus på igen min hest er kun 4 år og hun er en gimpe og har kun truet og set sur ud men kan jo ikke garentere at hun ikke vil sparke en dag hvis lille fie rider op i måsen på hende og det ville jeg da være ked af

• #52   24. nov 2013 Stine: Det kan jeg kun give dig ret i smiley Er selv springrytter.

• #53   26. nov 2013 Så enig!

I mine pony år sprang jeg på LA - M niveau. Og hold nu op hvor var der en træls tone, lige indtil jeg fik pladseringer, så talte de slet ikke til mig mere....

Nu er jeg begyndt at ride dressur mod hest. Når jeg ønsker folk held og lykke for jeg oftest dræber blikket. Havd pokker altså? oO

• #55   27. nov 2013 Synes også stemningen til de lidt større stævner er bedre.

Blandt andet derfor bruger vi kun D-stævner som opvarmning til stævne karrieren.

Men synes faktisk det sådan på mange punkter i heste-verdenen. Det er som oftest ved amatør rytterne alt snobberiet er.

• #56   27. nov 2013 Helt enig med dig Pernille smiley jeg gider personligt ikke spilde tid på D-stævne med mindre det er vores egen klub. Men jeg synes virkelig folk er så snobbet og køre rundt i deres egen verden, og hvis man påpeger om de ikke vi ride som andre eks. samme vej rundt bliver de total snobbet smiley

• #57   27. nov 2013 Præcis.

Tænker tit, at da jeg var hestepasser, da snakkede alle sammen til stævnerne. Rytterne grinede sammen på opvarmningen, gjorde grin med hinanden på venskabelig maner, hvis der var en, der lavede en mega bommert inde på banen osv. På hjemturen kørte vi ofte i vorgntog på mortorvejene, for så kunne man holde ind de samme steder osv.

• #58   27. nov 2013 Ja lige præcis pernille smiley Sådan har jeg det også til stævner og som pony rytter - vi gik bane hjemme, var en afstand skæv, eller lign. sagde vi det lige til hinanden osv. smiley - savner dengang stævnerne var sådan. Nårj eg er afsted til stævner på hest kender jeg ingen, snakker ikke med nogen - men håber det hjælper når flere af mine pony venner kommer på hest samt jeg kommer op og rider lidt højere hvor der faktisk er dem jeg red pony med..

• #60   27. nov 2013 Stine, jeg mindes du rider i D12. Vi flytter over i en klub i D12 på Lørdag, så jeg skal nok fortælle, hvis en afstand er skæv. Hehe.

Nu skal jeg jo heller ikk ride de næste mange måneder, så jeg kan slappe af.

• #61   27. nov 2013
    Hver gang jeg bevæger mig ud på en stævneplads bliver jeg skuffet, både ridning og stemningsmæssigt. Det uanset om det er spring eller dressur.

• #62   27. nov 2013 Synes det er sjældent, jeg bliver skuffet over ridningen.

E

• #63   27. nov 2013 Jeg synes det er lige slemt på klub og distriktsplan og også lige slemt i dressur og spring.

• #64   27. nov 2013 Spændende Pernille smiley Hvilken klub?

Jeg synes folk på hest generelt rider pænt - men synes pony ridning er blevet træls at se på de sidste år smiley

• #65   27. nov 2013 Kongsdal. Tror det er den nordligste klub i distriktet. Hehe.

• #66   27. nov 2013 Ja det er ikke ved Randers Mariager området ikke? smiley

• #67   27. nov 2013 Min søster og andre fra klubben er ofte til stævner ved en nærliggende klub når de holder og stemningen er virkelig dårlig der.

Folk ser kun dem de kender og forsvinder ligeså snart at programmet er slut. Nu er jeg godt nok kun med for at se min søster og veninder, men nyder at se deres konkurenter ride, for det er da også hyggeligt.

Inde i rytterstuen sidder alle dem fra stedet og kigger og kommenterer på dem der rider. Især dårlige ting og mangler. Øv, hvor er det trist.

- og nu vil jeg lige rose min egen klub, haha. Vi afholdte kvalifikationer til springstafet og en af de deltagende hold manglede en pony og et par støvler. Og wups, pigen lånte en pony (der også kunne springe;)) og et par støvler. Intet bøvl der og det var de selvfølgelig meget glade for.

• #68   27. nov 2013 Jeg har ikke oplevet ryttere selv der har sagt grimme ting til andre ryttere. Jeg har dog oplevet at nogle ponyrytteres forældre har været grimme i deres sprog.
    Jeg er meget enig i, at man glemmer at tage hensyn til hinanden generelt på banerne. Jeg prøver altid selv at holde pæn afstand, så vidt det er muligt.
    Har godt nok oplevet at en del af de ryttere der har rød sløjfe i hestens hale ikke selv tager hensyn, det er trods alt nu dem der kommer ud til fremmede heste med en "sparkehest", så rød sløjfe eller ej, alle burde holde afstand.

• #69   27. nov 2013 MaCo: det er sådan at hvis du bliver sparket er det din egen skyld - ihvertfald der hvor jeg kommer fra siger man sådan. EN hest skal ikke sparke eller bide, men sker det at du bliver sparket er det din egen skyld, da du ikke har holdt nok afstand smiley

• #70   27. nov 2013 Den er jeg helt med på! Men det er jo bare ikke en undskyldning for at de røde sløjfer ikke selv skal holde afstand smiley

• #71   27. nov 2013 Bestemt ikke smiley Troede bare det var deres skyld at deres hest sparkede din selv om du måske red lidt tæt på smiley

• #72   27. nov 2013 Nåååååh nej da smiley alle har et ansvar smiley

• #73   27. nov 2013 haha jamen så er vi jo enige smiley

• #74   27. nov 2013 Jeg har været ude til mange stævner og hjælpe til, tage billeder eller selv ride.
    Med military, så det godt nok på højere plan, men der var de forholdsvist ret nede på jorden. I spring og dressur har jeg lidt den samme fornemmelse af begge. Jeg har aldrig set de helt store stævner indenfor det, hvor jeg ville tro det ville være lidt mere nede på jorden da det, typisk, er ældre (selvom det ikke altid tæller) og erfarne ryttere med deres trænere. De kan måske virke mopset, men så vidt jeg forstår på det, holder de god afstand og tager hensyn.
    Jeg stresser enormt meget op ude til stævnerne fordi det virker så kaos agtigt med alle de mennesker der, til tider, vandrer rundt over det hele. Med og uden heste. - Det skal dog siges, det ikke er altid sådan jo.
    Jeg var til et western stævne med min veninde. Det var noget fuldstændig andet! Folk lånte af hinanden, gav hinanden tips og hjalp generelt helt vildt. Hilste, snakkede om de forskellige hest osv osv. En helt anden ånd der. smiley

• #75   27. nov 2013 Abso: sådan var det fælles skab også da jeg red pony og sådan har jeg det stadig med alle mine "pony venner" og generelt dem jeg kender.. Jeg synes meget man skære alle folk over med en kam i den kommentar. Kan tildels give dig ret i det omkring stævnerne i springning for sådan er nogen sikkert, men sådan drejer det bare ikke smiley altså jeg låner gerne mine ting ud og gør det da bang i mellem og låner også af andre hvis jeg har glemt - men kender også som regl nogen .. smiley

• #76   28. nov 2013 Jeg starter selv dressur og dressur rytter kan være til at kaste op over
    Fordi jeg er lige begyndt at ride en ny unghest til da jeg snart er vokset fra min pony
    Og da jeg sidst var til stævne skulle jeg kun starte LC fordi at det er jo en unghest så ikke for høje klasser og der var en der sagde til sin veninde at den der pone altså min pony ikke var fin nok til LC og at rytter burde starte LD bare fordi at jeg ikke har de rigtige støvle mærke jeg har pikuer *staves* jakke og montar ride bukser og så montar ridestøvler men de skulle altså være cavallo støvler smiley jeg blev virkelig vred på hende

• #77   28. nov 2013 Stine: Jo, den ligger ved Mariager.

• #78   28. nov 2013 Bare for at være herre sent ude og sådan, så vil jeg lige give mit besyv med.
    Tag for ******* hensyn til "hesteryttere" selvom de rider pony. Hold da op hvor har min stakkels unge hest måtte være hurtig med bremseklodserne mange gange. For hun er jo "bare" en pony, så jeg kan bare smutte. Har sågar hørt fra en dommer, at ville jeg ride stævner når jeg var over 16, så måtte jeg bare købe mig en hest. For en pony hørte ikke til på stævnebanen.

Hold da op hvor blev jeg forarget. Det fik den kære dommer så sandelig også at vide.
    Men det er virkelig ikke fedt at ride på pony mod heste. Ikke på opvarmningen i hvert fald. Jeg gør det kun for træningens skyld, og min pony er ikke specielt dygtig endnu, så det skal foregå lidt roligt. Men det er da ikke altid det er lige let, for hun skal godt nok kunne flytte røven i en vis fart..
    Det var så min opsang!

- Og desuden synes jeg du har så evigt ret smiley

• #79   29. nov 2013 Ballonfisken: jeg rider selv en Dansk Sports Pony. Godt nok på 158, men alligevel ret pony at se på. Jeg kan genkende alt du skriver.
    Min hest kan gå et 100 % fejlfrit program, men kan dommeren ikke lide den, så bliver han jordet. Dog har vi efterhånden meget erfaring og får som oftest placering, men husker godt starten hvor vi altid lå i bunden uanset hvor godt han gik. Det bliver nemmere når man ved hvad dommerne vil have. Men det kan jo ende med en opsang til dressurdommere også, den må vi hellere gemme til en anden dag smiley

Kommentér på:
Opsang til stævneryttere!

Annonce