{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

rosetrytter - jeres holdning {{forumTopicSubject}}

God aften HG.

Jeg gerne vil hører jeres mening omkring det at være en "rosetrytter"

Hvis man ikke er udklasset af nogle programmer, kan ride LA1 til 63-64%, men ikke føler at man gør det godt nok og at programmerne er "for svære/for lange" og at man gik for hurtigt frem (red tre LC'er og sprang LB over)

Er man så totalt usportslig hvis man starter lidt LC3 og LB1 for at få nogle gode oplevelser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rosetrytter - jeres holdning
  • #1   19. sep 2015 Du er da ikke "rosetrytter" hvis du synes, at du er gået for hurtigt frem, og det vil gavne dig og hesten at sætte tempoet lidt ned og starte på et mere passende niveau smiley

  • #2   19. sep 2015 Jeg synes det er lidt unfair overfor dem som rider klasserne, men rider lavere niveau...
    Man burde ride de klasser hvor der er fair konkurrence! Ellers ser jeg ikke meningen ved at starte. Det er jo usportsligt at "hugge" rosetterne fra de små klasser..


  • #3   19. sep 2015 Altså hvis det BARE er fordi man ikke synes man gør det godt nok og "øv jeg har for dårlige procenter", ja så synes jeg det er unfair, men sådan lyder det da ikke til at være.

  • #5   19. sep 2015 Så længe man følger OUT reglerne synes jeg det er helt fair. Fordi man rider LC til 70% er det jo ikke sikkert at man er klar til f.eks. LA. Vigtigst er at man følger sin egen samvittighed.

  • #6   19. sep 2015 LC er måske at gå for langt tilbage, men kan ikke se problemet i at gå ned i LB'erne og få lidt mere rutine smiley

  • #8   19. sep 2015 Hvorfor ikke forsøge dig i nogle LB'er i stedet for at hoppe helt tilbage til LC? smiley 63-64% er jo ikke dårlige karakterer! Det er måske ikke til en førsteplads, men er det det, der definerer om man er "klar" til at ride de klasser, om man kan vinde? Du mangler måske noget rutine i LA, men lad være med at give op på det smiley
    Jeg ligger selv i øjeblikket og skifter lidt mellem nogle LB'er og LA'er på den ene af min mors, fordi han ligeså knap har styrken til at bære en LA helt hjem. Så starter jeg LB for stadig at kunne være med i konkurrencen. Men kan du ride en LA til 63-64%, så vil jeg da påstå at du sagtens ville kunne starte en LC til 70+% - og så kan man måske diskutere, om det er helt fair smiley Jeg synes i stedet du skal prøve lidt kræfter med de højere klasser, som LB og LA (er det ikke også lidt sjovere, når I nu kan?), og så kæmpe lidt mere for det, end at få det hele serveret i en LC? smiley


  • #9   20. sep 2015 Helt enig med Lea..
    Synes også det ville være unfair og hoppe tilbage til LC klasserne. LA til 64% er jo GANSKE udmærket.
    Jeg er da tit ude og starte LA klasserne. Den ene gang går de måske til 63% og den næste gang kan jeg få den presset op til 70%
    Jeg har startet en MB0 til knap noget blandede procenter, men derfor bliver jeg da stadig ved med at starte. Vi bliver jo kun bedre !

    Så det er jo lidt det samme, hvis jeg gik ned og startede en LC eller en LB på en hest som ganske udmærket kan gå en MB klasse smiley
    - Forstå mig ret .. I august red jeg en LA3 til 63% og i starten af september red jeg en LA3 til 71,24%



  • #10   20. sep 2015 Jeg tror ikke det er fordi stats ikke syntes procenterne er fine. Forstår det som om det alligevel har været et for stort spring fra LC til LA for hende, og hun derfor gerne vil have lidt mere rutine inden hun igen tager hul på LA'erne. Det er da kun fair at sige "Mej det gik alligevel for hurtigt", ingen af jer ved om hesten evt er blevet lidt utryg ved stævner ved at være gået for hurtigt frem, eller om det TS selv som har behov for lidt mere rutine.

  • #11   20. sep 2015 Team Grafik:
    Hvis det er et spørgsmål om rutine, kan man jo sagtens fortsætte i LA'erne? Der er da ikke noget i de små programmer, som kan "chokere" hverken en hest eller en rytter? smiley
    Jeg ved da fra mig selv, at jeg lige skal ride et program nogle gange, før jeg føler mig mere sikker i det og kan satse lidt mere de steder, jeg ved, jeg kan presse til min hest. De første 3-4-5 gange klarer jeg mig sjældent ret godt. Det kræver rutine at starte stævner, men det kræver også rutine hver gang man skal forsøge sig med nye programmer smiley Men forsøger man ikke at rykke nogle grænser, kommer man jo heller ikke videre. Og i forsøget på at rykke grænser, vil man få nogle dask over fingrene. Så er man nødt til at komme "op på hesten igen" og prøve igen og igen. Og pludselig en dag, så kører det - og så er det tid til at rykke igen.
    I mellemtiden kan TS jo sagtens ligge og veksle mellem LB og LA - LA for at presse sig selv lidt og LB for stadig at være på et niveau, hvor man kan være lidt med i konkurrencen. For det er også vigtigt at holde sin egen motivation oppe, så man har gejsten til at kæmpe smiley


  • #12   20. sep 2015 Nu har jeg jo det personligt sådan (ja jeg får nok mange hug her) at jeg ikke er et stævne menneske. Men jeg har alligevel fået denne holdning at jeg en dag i fremtiden skal starte LA og ride til en procent på 67%. Dette bare for at bevise at en traver, redet med fokus på biomekaniken og indlæringen også sagtens kan klare dette smiley jeg har ikke tænkt at starte en masse andre dressur stævner i drf regi.. Så dette er min personlige drive ift dressuren.
    Om andre vil være roset ryttere er så mig ligegyldigt. For ønsker man rosetter så må man jo træne og træne og træne programmet. Ligeledes hvis man ønsker høje karakterer i skole. smiley så i mine øjne er det op til hver enkelte deltager hvor meget de går op i at gøre det godt.


    Mvh TT


  • #13   20. sep 2015 Tak for jeres meget forskellige input.

    Uden at have lagt mig helt fast bliver valget nok noget LB med håb om at jeg føler mig klar nok til det og ikke mindst at det bliver en positiv oplevelse smiley


Kommentér på:
rosetrytter - jeres holdning

Annonce