{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pintoer/brogede heste "nedstemt" til stævner?
  • #1   29. jul 2012 Den slags sker oftest til klubstævner, da dommerne der er dårligt uddannet smiley

• #2   29. jul 2012 alså hver gang jeg har været til stævne på en broget hest((dundee))
    har jeg tit fået afvide min pony var smuk og havde en god ustråling:)
    -så tror ikke de har "taget" point fra.

• #3   29. jul 2012 Nogle dommere bryder sig ikke om brogede heste og da dressur er en diciplin hvor det er øjet der ser der dømmer, kan det ske at der bliver dømt ned på en broget, men det er noget man må tage med når man har valgt en objektiv diciplin smiley

• #4   29. jul 2012 Havde godt hørt om rygtet før jeg købte min brogede pony, men må sige jeg aldrig har været ude for det - hverken på klub eller distrikt plan smiley
    - Hva da?:-)

• #5   29. jul 2012 Det er sgu ærgerligt. Pintoer er smukke. Mange af dem er endda smukkere end ensfarvede, efter min mening!

• #6   29. jul 2012 Hvis det er sandt, så er det nok godt at jeg ikke er dommer, for jeg kan mindst lide brune heste smiley

• #7   29. jul 2012 Jeg har nemlig altid haft en forkærlighed for brogede heste, men er samtidig dressurrytter smiley

• #8   29. jul 2012 det sker ligeså tit at dommerne ikke kan li´de sorte, dem med/uden aftegn de skimlede, de brune osv. osv.... Tror i sidste ende at det er en dårlig undskyldning fra rytternes side at kunne skyde skylden på dommeren, hvis de er uenige...

• #9   29. jul 2012 det er altid svært på klupplan fordi mangegange er dommerne nogle af pigerne fra kluppen og det ofte de dømme ud fra hvem de bedst kan lide.

• #10   29. jul 2012 Altså hvis man rider hesten godt er det jo ligemeget hvad farve hesten har.. man kan jo ikk få mindre point fordi hesten er broget.. måske helheds indtrykker fra dommeren ikk er så godt men det jo minimalt hvad det har inflydelse af.. og hvis man ahr en vilredet hest så er farven jo ligemeget

• #11   29. jul 2012 Jeg har set folk dømme på 3ér ponyer.. "Jappende øgende trav" - ja, hvad pokker?! Det har en 3 pony altså oftest!!

Har ikke været til stævne - men har fået af vide af flere - selv dommere at min er bare en smuksak.. Og det er hun virkelig.. Måske hvis man bare kigger på hende i hovedet så virker hun måske meget gammelmor og "psyko" xD Men kigger man i øjnene kan man simpelhen se blidheden, som man så altid ser når man ser hende! smiley

Der er jo lige så mange der dømmer på brune

• #12   29. jul 2012 Jasmin..

en 3erne skal da også kunne gå ordeligt?? og kan de da uden problemer så sys da det er en fin kommentar.. hvis man har en 3 som ikk har en ordenlig gang så er det da en fair komentar

• #13   29. jul 2012 Tja... Jo, de bliver ofte bedømt lavere som de burde.. OGS til c-stævner. Selvfølgelig er det ikke i orden, men det er bare en smagssag. ALLE sys en hest med højtstillet hals, gode bevægelser og en rigtig god udstråling, som måske laver fejl i programmet, ser bedre ud som en ældre hest der har knap så meget udstrålning, ikke er højtstillet og måske ikke har MEGA gode bevægelser, men som i princippet går et godt stabilt program. Det er det første indtryg du får af hesten som giver point. og nej, sådan burde det naturligvis ikke være. Men det er menneskeligt. Og det vil altid være et problem. Jeg sys f. eks. og at alle dommere burde dømme ens, men det gør de heller ikk. Det er i mine øjne ogs en stor fejl, men det er to væsentlige problemer, som altid vil være i dressursporten... desværre..:(

• #14   29. jul 2012 Den har ikke lige så bløde trav som en stor måske har. Her blev det bedømt på at den havde en jappende - som stortset alle 3ponyer har, altså jappende som i "små skridt" agtig noget.. Det var den eneste lille pony der var, resten var en 1 pony...

Denne her pony skal til DM i august - så den går sku meget ordentligt smiley

• #15   29. jul 2012 Jappene er ikke det samme som små skridt!

• #16   29. jul 2012 Nogen dommere kan ikke lide pintoer, det samme gør sig gældende med arabere og fjordheste. Det må man bare tage med

• #17   29. jul 2012 Tror man skal passe på med rygtet om hvorvidt dommere ikke kan lide Pintoer, Arabere og Fjordheste, for vil sige at jeg aldrig har oplevet at dommeren har dømt ned bare fordi jeg rider på en Pinto. Jeg har heller ikke hørt om andre der rent faktisk er blevet dømt ned pga. de har redet rundt på en af de ovenstående racer.

Dommere er jo mennesker ligesom os andre, og nogle heste falder bare i bedre smag end andre. Så bare fordi en dommer tænker "den er da ikke noget særligt den pony" vil jeg stadigvæk ikke mene at have hørt eller oplevet at de ligefrem har givet lavere karakter, for det er jo ikke ponyens udseende de dømmer på, men øvelsernes udførelse smiley

Kommentér på:
Pintoer/brogede heste "nedstemt" til stævner?

Annonce