{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

12 årig på hest {{forumTopicSubject}}

Ja vi har købt Vinitz, som værende min kommende kørehest... Landet ligger dog sådan at han lige er hesten for min datter, de kører bare så godt i spænd... hun træner træner og træner alt muligt med ham... da vi fik ham havde han været foldbums i mere end 10 år og nu har han allerede fået så meget tillid til min datter at hun kan kravle op på ham hoppe rundt om ham og sågar sidde på ham,... mens han derimod ikke har den samme holdning over for mig... jeg er jo også lidt mere streng, da han mangler lidt mere opdragelse (forståelse for tingene)

Nu er mit spørgsmål så... når engang de kommer så langt som til at skulle starte et stævne, så skal hun ride mod voksne, er der andre herinde der har erfaring med at ride mod voksne som 12årig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  12 årig på hest
  • #1   27. sep 2012 'Min' 10 årige gør det smiley intet problem!

  • #2   27. sep 2012 Min datter på nu 11 har også redet mod voksne da hun rider hest. Ellers skal man finde et young riders stævne (mener jeg det hedder) for der er det rytterens alder og ikke om det er hest eller pony.

    Men altså min datter har ingen problemer med at ride mod voksne. Hun er så høj at hun ikke kan ride pony, men i dressuren er det ikke noget problem, der findes jo også uerfarne voksne smiley

    Og dejlig ting med din datter og hesten, lysende historie smiley


  • #3   27. sep 2012 Intet problem!
    Startede selv på hest som 12-årige, og det er selvølgelig lidt træls at mesterskaberne og sådan noget kørte i lidt højere klasser, med mere erfarende ryttere, men på hygge-stævne plan,
    - Har en tolv-årig part der skal starte stævne på min lille hest i weekenden og hun glæder sig bare!


  • #4   27. sep 2012 min datter har også startet hesteklasser i en alder af 12, både i dressur og spring.. så det er intet problem smiley pøj pøj

  • #5   27. sep 2012 Det er intet problem... jeg taber tit til mindre børn på heste (-: (nu bliver mine heste så næsten altid dømt ned, fordi de ikke er typiske dressurheste, tihi...)

    du skal bare huske på at lære din datter at det ikke er vigtigt at vinde, men at være med...


  • #6   27. sep 2012 OK, ja jeg er jo lidt pylret med det, men lad os nu se hvad de får ud af vinteren her... så tager vi emnet op igen til foråret... planen er at vi arbejder videre med nitten og mon ikke han og min datter er klar til en smule undervisning i julegave?
    men igen er de ikke så venter vi bare... det haster ikke...


    men ville lige høre om det er et "normalt" problem... eller udfordring om i vil... at børn rider mod voksne... for det er jo lidt nemmere at forholde sig til jævnaldrene ryttere ...


  • #7   27. sep 2012 hun har startet nogle stævner på sin pony men der var hun ikke mentalt klar til det, så hun gik derfra med nederlag hver gang, selvom hun aldrig gik uden en rosette... Hun har senere fortalt at hun troede at det var hvad jeg forventede at hun gjorde (altså tog til stævner) men der har hun misforstået det hele helt... eller vi har misforstået hinanden... nu er det hende selv der bringer det på banen og som jeg sagde så støtter jeg hende men de skal altså ikke starte noget for min skyld... (jeg ved jo godt hvem der skal trække dyret op i trailern... det tog 1½time sidte gang!)

Kommentér på:
12 årig på hest

Annonce