{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

hvor længe kan han være stævne aktiv {{forumTopicSubject}}

hej alle.
jeg har et spørgsmål.
jeg har en stor 1 er fjordhest, han nærmer sig de 18 år og jeg de 16 (to år endnu).lige nu er han skadet, menm det er meningen at han skal ud og starte spring når han kan igen.
skal jeg klasse ham op til hest når jeg bliver heste rytter eller skal jeg sætte ham på stævne pension.
han skal jeg konkurrere med større heste hvis han klasses op, men han kommer nok aldrig til at starte dressur igen, efter min mening.

Håber at i vil svare mig : D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor længe kan han være stævne aktiv
  • #1   12. dec 2012 Jeg vil nu mene, at alt at dømme efter skaden, så burde du virkelig overveje, hvor gammel du ønsker han skal blive.

Hvis du mener han ikke skal gå dressur pga. af alder, skade eller lignende, så kan han heller ikke holde til spring.

Men nu holder den race sig jo godt, hvis der er blevet passet på dem. smiley

• #2   12. dec 2012 Synes helt klart at du skal fortsætte hvis han kan holde til det. Er du i tvivl om hvor vidt han kan holde til det eller ej, ville jeg spørge min ridelære eller dyrlæge til råds.
    Og lige et andet spørgsmål. Hvis du er 16, så har du da ikke 2 år endnu til at du bliver hesterytter? Eller er det anderledes når man rider på fjordheste end normale ponyer?:-)

• #3   12. dec 2012 det er mig der gerne vil ud og starte spring, men som vores økonomi står lige nu har vi ikke råd til hest.
    men alt kommer jo an på hvad Briger (dyrelægen) siger om han kan starte spring eller ej. han er under genoptræning nu, trods at han er faldet groft på staldgangen som er meget smal.

• #4   12. dec 2012 jeg er 14 nu, så der er ikke så længe til jeg bliver 16

• #5   12. dec 2012 Nåe, havde set det som at du var 16. Sorry (;

• #6   12. dec 2012 Hesten kan gå stævnet så længe den kan holde til det og har lyst til det.

• #7   13. dec 2012 Naturligvis kan hesten gå stævner så længe den kan holde til det og har lysten - men du skal tænke på, at i spring sker der noget med både højder og afstande, når du bliver hesterytter. Det kan være rigtig svært med en pony, især hvis den ikke er alt for stort galopperende.

Er du opmærksom på de mange fjordhestestævner? Der kan du starte mod andre fjordheste - og din alder er underordnet i den sammenhæng.

• #8   13. dec 2012 jeg har altid startet mod andre ponyer, aldrig fjordherste, men jeg tror han har en stor galop, og nomalt når han springer er det 80cm, 90cm eller 100cm, han har en enkelt gang sprunget 105cm, men han kan springe meget højt.

Kommentér på:
hvor længe kan han være stævne aktiv

Annonce