{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.232 visninger | Oprettet:

At sprøjte i brunst ?? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger!

min ene hoppe skal nok sprøjtes i brunst, hun går nemlig stille med dørene smiley
hingsten er fundet som hun skal date til foråret smiley
men men men skal hun sprøjtes i brunst hos hingsteholder ? eller ska hun sprøjtes herhjemme ?

vi bor i Jylland og hingsten på Sjælland

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At sprøjte i brunst ??
  • #1   26. nov 2013 Begge ting kan gøres =) dyrlægen kommer ud også giver en sprøjte også der der nogle dage før hoppen går i brunst så det er jo op til dig selv

• #2   26. nov 2013 var det jeg tænkte og prisen Jylland kontra Sjælland er ret stor smiley så gør det herhjemme smiley

• #3   26. nov 2013 Hehe fik selv min den ene sprøjtet i brunst i år..

• #4   26. nov 2013 hende her viser aldrig når hun er i brunst smiley

• #5   26. nov 2013 MiDDe J. Hingsten ved, hvornår din hoppe er i brunst.

• #6   26. nov 2013 Min viser heller aldrig brunst og hun blev også sprøjtet i brunst i år. Hun viste kun minimal brunst da ægget var gået smiley så stille går hun. Mit forslag til dig er at sende den der over og få den placeret ved siden af en hingst, som kan sætte gang i hende. Det hjælp på min smiley

• #7   26. nov 2013 Jeg ved hingsten ved det ! men er ikke interesseret i at have hende gående længe end højst nødvendig hos hingsten smiley

jeg vil prøve at høre hingste holder hvad de synes om de evt har en at tirre med som kan få hende i omdrejninger.....

hun gik i brunst da hun var hos Klaus hempfling et par timer smiley og hans sommer Academy hingst the chief ! det er den eneste gang jeg har set den være i brunst...

• #8   26. nov 2013 Ja, send hende afsted, og så skal hingsteholder nok sørge for at teste hende hverdag. Hun siger jo kun OK til hingsten når hun er klar smiley
    Så spar på dyrlæge, og lad hingsteholder gøre sit job smiley

• #9   26. nov 2013 jeg havde i foråret min hoppe til hingst, hun havde indtil da gået stille med dørene, men hingsten kunne sige med sikkerhed hvornår hun var i brunst og den sad i første brunst smiley

Jeg har en gang fået sprøjtet en hoppe igang, men det hjalp ikke en fis smiley

• #10   26. nov 2013 Ps smiley få hende scannet i stedet for, der kan dyrlægen jo se hvornår hun ca vil komme i brunst smiley

• #11   26. nov 2013 ja det kunne der være noget om.... jeg må høre hingsteholder ad.,... smiley

tusinde tak for svar

• #12   26. nov 2013 ja men skal je så scanne hende her hjemme fra eller ??

• #13   26. nov 2013 Hvis der kommer hopper til min hingst, som hoppe ejer af den ene eller anden grund vil have sprøjtet i brunst, skal det gøres hjemmefra. Jeg vil ikke have bøvlet med dyrlæge rendende, og nogen hopper reagerer ikke optimalt på det, og så skal de have en sprøjte igen = hoppen står ved mig længere. Det synes jeg er alt for besværligt. Så skal hoppen sprøjtes i brunst, gøres det hjemmefra. Så snart hun viser tegn på brunst kommer ejer så med hende.

• #14   26. nov 2013 Hingsten ved det jah MEN nogle hopper er ekstemt svære og se brunst på.. Min ene hopper gik bare ikke i brunst... Vi sprøjtede hende og selv da hun kom i brunst var hingste ejer mega mege tvivl og det selvom hun har rigtig rigtig mange års erfarring.

så dyrlægen måtte ud og tjekke da hoppen skulle svaberprøves først jo..

Og jeg fik sprøjtet hos avler uden problemer.. de fleste hingste ejeren har ingen problemer i det bliver gjordt der heller ikke at hoppen få svaber prøven der

Og louise må indrømme jeg ville aldrig have min hoppe op til jer med den indtilling til tingene hvis det er så besærligt og have en hoppe burde du slet ikke tage imod hopper til dine hingste for helt seriøst så er det jo hellere ikk værre..

• #15   26. nov 2013 Camilla: Jeg har desværre oplevet, så hoppe ejer ikke har betalt til opstaldning. Og så vil jeg desuden bare ikke have det hyr med dyrlæge. Først skal de komme og sprøjte i brunst og så skal der tages en svaberprøve - Det tager altså et par dage, som er totalt unødvendig at bruge ved mig. Så vil det da til en hver tid være nemmere med hoppen hjemme. Der er ingen grund til at den står i en fremmed stald i flere dage, som kunne være undgået.

• #16   26. nov 2013 Og jeg synes ikke det er besværligt at tage imod hopper. Men JEG gider ikke stå for at hoppen skal komme i brunst og have taget svaberprøve. Det skal hoppejer, det er ejer der vil have bedækket, og derfor også denne der skal sørge for at hoppen er klar til at blive bedækket. Næsten alle hingsteejere forlanger også dette. Ihvertfald er der er vedlagt en ren svaberprøver når hoppen ankommer.

Jeg synes skam der er hyggeligt med hopperne, de behøver bare ikke bruge 14 dage i stalden, hvis de kan nøjes med 7 smiley

• #17   26. nov 2013 Nu har jeg snakke med mange avler og alle har intet imod og modtage hoppen at svaberprøve bliver taget der fordi der kan være svært og se brunsten på hopperne..

Min ene hoppe stod endda en måned hos hingsteholder sidst..
    og den anden 3-4 uger fordi vi ventede på hun kom i brunst men det skete ikke så vi sprøjtede hende i brunst fik taget svaberprøve og det hele..
    Jeg var så selv ude og være med til dyrlæge besøget den ene gang da hun ikke kunne der og det var vigtigt den ene hoppe blev skyllet inde..

Jeg kan sagtens følge dig i at en hoppe ikke behøver være der længere end nødvendigt men stadig min 3 hoppe var også 1 måned hos hingsten hun gik i brunst da hun blev hentet og blev bedækket og stod der så 3 uger efter for at blive testet hos hingsten om hun gik i brunst igen også fik ejg hende hjem da hun ikke gik i brunst.

og det forresten ikke samme hingsteejer til alle.

Men jah det åbentbart forskelligt har dog som sagt aldrig oplevet at en rigtig god hingste ejer har et problem med og lade hoppen komme og få taget svaberprøven der netop fordi alle ikke viser brunst medmindre der er en hingst at teste på

• #18   26. nov 2013 Jeg er selvfølgelig også til at snakke med. Står man med en hoppe, som man er i tvivl om er i brunst, så kan hun godt komme til mig og blive testet mm.
    Men de ejere der bare vil læsse alt arbejdet over på mig, siger jeg pænt nej tak til. Det ser jeg desværre ofte. Hoppeejere der synes hingsteejer skal gøre alt arbejdet, og sådan synes jeg ikke det skal være. Hoppeejer må være hvad denne kan, og så tager vi den derfra smiley
    Så som udgangspunkt skal alt der kan gøres, gøres ved hoppeejer. Som at sprøjte i brunst. Er det så svært at se om hoppen er kommet i brunst, så kan hun selvfølgelig godt komme ned til mig, og så tester jeg hende. Er hun ikke i brunst finder hoppeejer og jeg selvfølgelig en fælles løsning.
    Jeg har selv indtil for nyligt haft en hoppe, og jeg vil personligt også foretrække at gøre det jeg kan hjemmefra, hvis hun skulle ifol. Så har jeg nemlig min egen dyrlæge, og hun stresser ikke over at være i nye omgivelser smiley

• #19   26. nov 2013 Altså jeg vil da selvfølgelig også fortrække og gøre alt hjemme jeg kan.. Men som du også kan se forventer jeg bestemt heller ikke hingste ejer gør alt selv min ene hoppe var jeg med oppe og få svaber testet. fordi hun havde reageret meget på dyrlæger sidst så ville godt være der hvis hun blev besværlig men ville ikke gøre det hjemme fordi hingste ejer havde bedre forhold for dyrlægen og gøre det på.. med en lukket boks hvor dyrlægen ikke blev sparket hvis hesten skulle losse (min var dog mega artig. Også da hun skulle skylles og scannes tog jeg selv derop og ordnede det og smed halm og andet i min ponyes boks da hingste ejer ikke var hjemme (var til roskilde).

Jeg er super glad for virkelig søde hingste ejere =) men har også betalt alt opstaldning uden de mindste hehe.. Og har bare kommet og ordnet mine ponyer nå jeg ville og sådan og kunne også bare komme og hente mine ponyer nå ejg ville selvom hun ikke var hjemme. Hun mente også jeg nærmest var fast inventar efter mine hopper havde været der hehe =)

• #20   26. nov 2013 nu er det ikke fordi jeg vil pålægge ekstra arbejde til hingsteholder tvært imod smiley

mere om hvad man "normalt" gør i denne situation smiley

• #21   26. nov 2013 Normalt bliver alt gjort klar hjemme og hesten sendes op nå den er klar men andet kan aftales med de fleste hingste ejere sådan vil jeg sige det. man kan sige jo hurtiger jo billiger for hoppe ejere =) Men tænker nu at hoppen skal til sjælland vil du så lade den stå til den er scannet ifol? tænker det måske ret relevant hvis det er du ikke vil tage turen endnu engang over broen fordi den ikke kom ifol i første forsøg.. tænker bare nå der er så lang vej =)

• #22   26. nov 2013 har ikkehelt afgjort dette spørgsmål selvom det er poppet op mange gange smiley

Kommentér på:
At sprøjte i brunst ??

Annonce