{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Højde til hoppe. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har en fantastisk hoppe, Flower på 5 ½ år. Jeg har planer at i fole hende en gang til sommer 2017, men hvor høj må hingsten højest være?
Hun er omkring 128-131. Hun har en høj bagpart, men hendes forpart er lidt langsom til at vokse.
Jeg tænker selvfølgelig at det ikke må være en på 160, men hvad er MAKS grænsen? smiley Jeg vil jo selvfølgelig ikke have der kommer komplikationer under fødsel, pga. for stor hingst smiley
Håber i kan hjælpe smiley
God weekend smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højde til hoppe.
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   30. jan 2016 føllet vil tilpasse sig hoppens størrelse, så ved insiminering mm, er størrelse på hest egentligt ligegyldigt. dog skal man huske på, risikoen ved at føl der skal vokse alt for meget på kort tid, da det kan give komplikationer i knogler og led.

    du skal gøre op med dig selv, hvorfor hoppen skal ifoles, hvad du forventer af føllet, også kigge på hingste.

    det bedste og mest sikre er uden tvivl at satse på føl i ca. samme højde, så at finde en hingst på samme højde som hoppen.

    ved naturlig bedækning siger man at hingsten må være 20 cm. højere. dog er en hingst på 150, meget stor i forhold til så lille en hoppe smiley


  • #2   30. jan 2016 Du skal først og fremmest være sikker på hvad det ca. koster at få føl, for det er ikke billigt.

    Som AMT skriver, så passer føllet sig til hoppen. Men du skal finde en hingst der er stærk de steder din hoppe er svag, og så matche dem. smiley


  • #3   30. jan 2016 Altså lige for en sikkerhedskyld vil jeg lige skrive at vi selv har avlet Flower her, altså vi købte hendes mor og vidste ikke hun var i fol, så ved godt hvad et føl har af behov og af kroner smiley
    Jeg bliver 18 næste år, og der køber jeg hoppen, så hun står i mit navn. smiley
    Og tak for rådene, det vil jeg have i tankerne smiley


  • #4   30. jan 2016 Jeg ville nok anbefale en kat. 1 pony, evt. en stor kat. 2, men helt klart ikke større end en kat. 1 smiley

Kommentér på:
Højde til hoppe.

Annonce