{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Navn på afkom
  • #1   15. jan 2018 Jeg vælger det navn jeg synes der passer til hesten, det eneste mine har haft til fælles er at de har haft 2 i'er i deres navn. Jeg vælger ud fra det er et navn som jeg vil bruge i hverdagen, ingen af mine har kælenavn de bliver kaldt det der står i deres pas.

  • #2   15. jan 2018 Jeg har en meget (måske ) "enkel" måde jeg ALTID benytter på alle mine afkom , jeg bruger et forbogstav fra hoppen og hingsten og danner et navn af det til afkommet - og det navn jeg så vælger finder jeg på når hoppen er konstateret drægtig og dette navn er ALTID køns neutralt så uanset om det bliver en hoppe eller en hingst så passer navnet smiley

    Grunden til jeg så bruge bogstaver fra forældrene er fordi så kan jeg huske hvilken hoppe og hingst mit afkom er efter ved deres navn , så selvom det måske er en "enkel" måde at finde et navn på - så er der skam en mening med måden jeg gør det på , hvilket gør det nemt for mig og huske mine afkoms forældre og forfædre så ikke de blot har et "almindeligt" navn man har svært ved og huske senere hen hvor kom fra smiley


  • #3   15. jan 2018 Jeg har brugt for bogstav fra hingsten
    Far. El Capone
    Mor Diva

    Og mit hoppeføl kom til at hedde ELDIVA


  • #4   15. jan 2018 Jeg er 34 år, men er ikke avler men bliver det sikkert.

    Jeg går efter nørdfaktor og indforstået jokes.

    Det skal naturligvis være navne, der kan bruges.
    Jeg regner med at finde dem på pro.medicin.dk
    Antibiotika, kemoterapi osv efter hvem der er moder


  • #5   15. jan 2018 Indenfor Dv avlen får hestene samme forbogstav som hingsten. Feks blev Bh Zack sine afkom på stutteriet hedende Zee Zee, Zorba (hopper) Zanobel. (hingst).
    Furstenball sine afkom hedende Festina, Filippa, Future, og Sandro Hit sine afkom hed Signarie, Santop, Sandra osv smiley

    Mvh TT



  • #7   15. jan 2018 TT der er ingen regler inden for DV om at føllene skal have samme forbogstav som faderen.

  • #9   15. jan 2018 Maja - Hvor har jeg skrevet at det er en regel?? smiley

    Mvh TT


  • #11   15. jan 2018 altså nu avler jeg islændere, er der er jo nogle godkendte navne man skal bruge smiley
    så der kigger jeg de godkendte navne igennem og finde en jeg syntes passer til føllet ??


  • #12   15. jan 2018 Er godt nok ikke avler, men når min engang skal have føl, så skal føllets navn, alt efter om det er hingst eller hoppe, starte med forbogstavet fra moren eller faderen.
    F.eks. hvis min får en hoppe, skal den hedde noget med S eller Q, da hun hedder Sandro Queen.
    Hvis det bliver en hingst skal den hedde noget med faderens forbogstav.

    Dem der har avlet min, har brugt faderens navn. I dette tilfælde Sandro Hit - Deraf Sandro Queen. smiley


  • #13   15. jan 2018 Hos haflingerne er der tradition for, at hingsteføl får forbogstav efter faderen, og hoppeføl får efter moderen. Det er dog ingen regel - du kan gøre, som du vil, men de fleste følger traditionen. Der findes 7 hingstelinjer med forsk. forbogstaver (A, B, M, N, S, St og W), og det er supersmart at kunne se på navnet, hvilken linje hingsten stammer fra smiley

Kommentér på:
Navn på afkom

Annonce