{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Hvorfor viser hun ikke noget...? {{forumTopicSubject}}

April's Nar kom til hings i slutningen af sidste måned, hvor det så viste sig at det var slutningen af brunstperioden jeg havde "opdaget hende i", så jeg besluttede mig for at få hende sprøjtet i brunst, nede ved hingsten (det er 80 km. HVER vej, så jeg havde transporttid og udgifter, med i overvejelserne) det gik fint, hun tog hingst efter "sprøjten" og jeg fik hende hjem. her i fredags blev hun så scannet af doktor dyr... hun var ikke i brunst....men der var et æg på ca. 3,5cm, så hun burde gå i brunst indenfor kort tid... hun blev kørt til hingst i lørdags, men har stadig ikke vist tegn på brunst, og hun sparker ud efter hingsten, og vil ikke lade ham komme i nærheden.... HVAD skal jeg gøre.... kan min hest virkelig ikke tage imod hingst uden at blive "sprøjtet" i brunst..?

Håber virkelig at der er noget med nogle råd til hvad jeg skal gøre....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor viser hun ikke noget...?
  • #1   30. maj 2007 Vente ?

• #2   30. maj 2007 Hun burde vise noget nu.... Hvis hun ikke bliver hingstegal, bliver ægget "spildt", og så skal jeg enten have hende sprøjtet, eller vente 3 uger mere... men jeg vil helst have et så tidligt som muligt føl næste år...

• #3   30. maj 2007 Der er vel ikke andet at gøre at sprøjte hende i brunst ?

• #4   30. maj 2007 Malene... Ja det er ihvertfald kun halvt så dyrt som hvis jeg skulle hente hende hjem og transportere hende derned igen om 3 uger... Hendes brunst er også så utydelig at man skal bruge en hingst for at tjekke hende...

• #5   30. maj 2007 Jeg ville nok vælge at sprøjte. Også hvis hun tror hun er i fol. Så viser hun ikke brunst før længe.
    Det ville jo være ærgelig.

Puha jeg skal også ha taget mig sammen, min hoppe er i brunst nu. Så skal bare ha fundet hingst. Inden næste brunst kommer .

• #6   30. maj 2007 Ja, hvis hun ikke viser brunst nu, må jeg jo have hende sprøjtet så... Venter bare på at hingsteejer ringer i dag... for at fortælle om hun viser noget, eller ej...

• #7   30. maj 2007 Jeg vil også sige sprøjt hoppe. Hør evt hingste ejerne om hun kan komme ned og stå sammen med hingsten et par dage før den formodet brunstcyklus starter, det kan være det hjælper på at hun kommer igang.
    Og så kan du sprøjte hende der nede hvis det ikke gør.

Det ville jeg nok gøre.

Kender du ikke nogen med en hingst i nærheden du kan prøve hende til ved før du kører der ned ?

• #8   30. maj 2007 ét æg på 3,5 cm?!
    Det er da ikke normalt.
    på 23 dag er fosteret jo kun få millimeter, og nu her dag 45 er det på størelse med en LILLE pære.
    Så det lyder lidt vldsomt at ét æg er 3,5 cm ;s

• #9   30. maj 2007 Jeg ville lade hende stå ved hingsten til hun kom i brunst.
    Altså tæt ved hingsten..
    Det sker tit at hoppoerne kommer i brunst af at stå sammen med dem..

• #10   30. maj 2007 L.Motzen: jo der er en hingsteejer i nærheden, men han lader ingen hopper komme i nærheden, med mindre den skal bedække... hvis hun ikke viser tegn i dag, skal hun stå dernede til hun kan sprøjtes, og så går der lige et par dage før hun kommer i brunst...

Tina.... Ja det er den størrelse ægget har... fosteret fylder selvfølgelig mindre.... + vi har ikke at gøre med ponnyer.. men "heste"... OG hun STÅR allerede nede ved hingsten, men viser bare ikke tegn på den brunst hun skulle være i....

• #11   30. maj 2007 Vita.
    Nu snakker jeg altså også om heste ;D
    Og det med hingsten plejer at hjælpe, tag den tid det tager. Det er dyrt, men det er dyrt at avle (:

• #12   30. maj 2007 Tina. Jeg ved sku godt at det er dyrt at avle. min far har i 20 år avlet oldenborg og siden sidste år har han avlet jyder (de er sku endnu dyrere at avle). og jeg har været involveret i alvsarbejdet de sidste 15 år...
    Og hingsten har IKKE hjulpet... hun har stået dernede siden i lørdags, og dyrlægen scannede hende og sagde at ægget var omkring de 3-3,5cm så den ville nok nå højdepunktet i brunsten mandag, men helt siden i lørdags har hun intet vist. Jeg har kontaktet min dyrlæge, og han mener at hun kan have gået i falsk drægtighed, dvs. at hun SELV tror at hun er i Brunst, men så ikke er det, og HVIS hun tror det, er det ikke sikkert hun overhovedet vil gå i brunst de næste 11 måneder, så det bedste vil være at sprøjte hende i brunst. for at fortælle hesten, at den ikke er i brunst...

• #13   30. maj 2007 du ka` jo ik`rigtig sprøjte hende i brunst, når ægget er så stort):

jeg vil sige su bare skal vente nogle dage og så kommer det helt af sig selv hun er måske bare ik` helt klar i nu (:

• #14   30. maj 2007 jeg vil lige sige det er dyrere at avle OX'er smiley
    men ja, det er jo dyrt.

• #15   31. maj 2007 Vita.
    Det er desværre også en del af avlsarbejdet at hoppen snyder folk.
    Det er derfor man normalt venter med at prøve hoppen til på 45 dga, da hun ikke viser falsk graviditet der (:

• #16   11. jun 2007 Tina J. det kan de sku godt... og hun bliver scannet for at se om hun er drægtig, og 45 dage efter, så er man godt nok sat langt tilbage i avlsarbejdet...

Kommentér på:
Hvorfor viser hun ikke noget...?

Annonce