{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Inseminering
  • #1   5. apr 2020 Hejsa. Jeg har kun fået insemineret med frost sæd, men jeg går ud fra at du bruger fersk eller kølesæd?

• #2   5. apr 2020 Jeg har fået insmineret hjemme med kølesæd også på en hoppe der var caslick syet og det var intet problem smiley
    Dyrlægen kom og scannede den i starten af brunsten, og da ægget var stort nok, bestilte vi sæd, og senere samme dag kom en privat inseminør og inseminerede den, vi inseminerede igen 2 dage senere, og den kom i fol smiley

• #3   5. apr 2020 Ja der skal kølesæd til smiley

• #4   6. apr 2020 Det foregår således, hvis ikke hoppen kan stå på hingstestation.
    Dyrlægen scanner for at se hvor stor folikkler, der er i hoppen, når den er startet i brunst. Kan sagtens vente til dag 2 normalt.
    Folikler vokser ml. 0,3 og 0,4 mm. pr. døgn lidt individuelt.
    Når hoppen er klar bestilles sæd om morgenen, også afhænger det af aftale, om du selv skal afhente eller det kommer med transport af en slags.
    Din dyrlæge lægger oftest i, hvis det er over en længere distance, i enkelt tilfælde kan hvis hingsteholder evt. selv er inseminør, så vil denne måske køre ud og lægge i.

• #5   7. apr 2020 Jeg vil anbefale, at det ikke er din sædvanlige dyrlæge, medmindre h#n er inde i det. En der er vant til, at inseminere. Ellers kan det blive dyrt i sæd og du ender uden føl og med en stor regning.

• #6   7. apr 2020 dyrlægen er inde i reproduktion og det er hende der skal stå for arbejdet. Hun kommer den 16. hvis ikke slimhinder ændre farve!! Vi scanner og sprøjter evt. I brunst.
    hingsten står i den anden ende af landet...

• #7   10. apr 2020 Sunshine - det bliver nu også kun dyrt m.h.t. sæd, såfremt det drejer sig om frostsæd, og ikke som i dette tilfælde transportsæd.
    Hvis ellers TS har en ordentlig aftale med sin dyrlæge, dvs. fast pris, så ved man, hvad det kommer til at koste i det store og hele, med undtagelse af lidt utensilier.og evt. efterbehandling.

• #8   11. apr 2020 golden smiley Ja vi har aftalt fast pris med dyrlægen så er er på pris plus div. føllet håber jeg er til eget brug og ellers bliver det solgt.... men ja prisen er da ikke billig kontra naturbedækning

• #9   11. apr 2020 Prisen er meget afhængig af, dels at du inseminerer hjemme og at det ikke foregår hos hingsteholder, hvor det normalt er inkl. De hopper, jeg inseminerer her, der er det inkl.
    Naturbedækning kan iøvrigt også blive en dyr fornøjelse, hvis ikke det håndteres korrekt, og det går oftest ud over hoppeejers pung på den lange bane.

Kommentér på:
Inseminering

Annonce