{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Hvorfor er min frederiksborg ikke brændmærket..?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har ikke den store forstand på avl, men det undrer mig at min vallak ikke er brændmærket...

han er fra 1994, han er efter:

F: zarif langløkkegård (FRH 696 DKFrb, 1 KL A, AFK 1KL 2 GR 22)


M: line kærsgård (FRH 7846 DK Frb. 2 KL A)


Har det noget at gøre med 1KL og 2KL eller..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er min frederiksborg ikke brændmærket..??
  • #1   9. sep 2011 Vi har en hoppe der ikke er brændemærket. Det er i hendes tilfælde fordi hun har stået på en mark og passet sig selv til hun var 2, og så blev solgt til en uerfaren mand der havde siddet på en hest 10 gange, og kun da hun var 7 fandt han ud af at tage hende til kåring og få hende bedækket. Da hendes første føl kom, fik han tilbudt at få hende brændemærket også, men valgte at lade være, så nu er hun 16 år i dag og kun chippet!

  • #2   9. sep 2011 Min er ikke brændemærket.
    Historien om hvorfor han ikke er det, er at første ejer ville have brugt ham som avlshingst, men grundet en skønhedsfejl kunne han ikke blive det smiley
    Derfor blev han kastereret og blev værken brændemærket eller fik pas, fordi det jo så "kunne være ligemeget".


  • #3   9. sep 2011 Muligvis er den ikke brændmærket fordi det fra avlerens side altid har været frivillig OM man ville brændemærke under en besigtigelse...

    Senere er der så kommet regler om at alle heste skal være mærket, enten med brændemærke/frysemærke eller chip...
    Efter 2010 er det så kun chip der er tilladt..


  • #4   11. sep 2011 Louise det har altid i Frederiksborgavlen været frivilligt om man ville brændemærke sine heste, nogle avlere gjorde det altid og andre gjorde det ikke..


  • #5   11. sep 2011 Christina, grunden ti at din måske ikke er brændemærket er nok at den ville være blevet LU mærket og ikke Frb, da dens mor først er kåret året efter den er født.

Kommentér på:
Hvorfor er min frederiksborg ikke brændmærket..??

Annonce