{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Hjælp... Svær beslutning :(:( {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne lille shetter her som jeg elsker af hele mit hjerte.... Desværre så har Mini de første 2 år af sit liv ikke haft det godt smiley Han har fået tæsk, er blevet sultet og efterladt smiley Da jeg fik ham kunne vi ikke komme i nærheden af ham smiley Jeg brugte det første halve år på og vende ham til mennesker og jeg var ved og opgive såhhhhh mange gange.... Idag er jeg virkelig glad for jeg ikke gjorde det for han er simpelthen den dejligste pony man kan tænke sig. Han elsker børn og selv helt små børn kan ride ham uden han siger noget. Han har været med ude til store arrangementer og han ELSKER den opmærksomhed han får.

Dog har jeg valgt og tage en MEGET svær beslutning mht. ham. Jeg har valgt og sige at HVIS jeg en dag IKKE kan have Mini mere så skal han aflives. Også selvom han er helt rask.

Der har jeg så fået og vide at jeg er skør i hovedet fordi jeg har valgt denne løsning.

grunden til jeg har gjort dette er fordi jeg ikke vil risikere af han havner sådan et sted igen og skal udsættes for dette igen.

Er det mig der er noget galt med eller ville i have valgt det samme?

Tak for jeres meninger. Hold venligst en pæn tone smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp... Svær beslutning :(:(
  • #1   9. okt 2013 Den dag jeg heller ikke kan have Landeur mere bliver han os bare aflivet, jeg skal ikke have ham ud til endnu et nyt hjem!
    Så jeg forstår udmærket din beslutning.. smiley

• #3   9. okt 2013 Jeg ville gøre det samme, med mindre at jeg virkelig kendte en god person der ville overtage hesten. Evt. mens du stadig har ejerskabet.

• #6   9. okt 2013 Jeg regner ikke med at jeg skal af med ham inden for de næste par år. Problemet er at han er en shetlænder og at de MEGET ofte ender som kastebold. og dette skal min ikke. Ja han er go til børn men desværre får han stadig nogle tilbagefald en gang i mellem. Specielt hvis der kommer nye mænd. Jeg stoler på mine medmennesker men jeg har bare gang på gang hørt at shettere ender som kastebold og det vil jeg ikke have min skal.

• #7   9. okt 2013 Enig. DEr er rigtig mange der ikke tager shettere seriøst.. Også i den daglige pasning med smed, tandlæge og stald. Og folk der er ligeglade med om den vejer 100 kg for meget, eller 50 kg for lidt.
    Ikke at der ikke er 1000vis af gode ejere smiley der er også bare alt for mange shettere på markedet til ingen penge.

• #8   9. okt 2013 Jeg skal ikke af med ham lige nu. Det er hvis jeg engang ikke kan have ham mere.

• #9   9. okt 2013 Jeg købte Silas af min fars arbejdskollega, på den betingelse at han ALDRIG kommer væk fra mig, og den dag jeg ikke vil have ham mere eller har tid til ham mere, skal han ligges ned. Han er jo godt nok også en gammel hest på 19, som har levet godt, med dressur og spring på lidt højt plan.
    Han har sku haft det godt, og skal leve sine dage hos mig, som min lille elskede skat, som bliver hygget og nusset om og redet selvfølgeligt. smiley smiley

• #10   9. okt 2013 Mine 3 tild. Mishandlede bliver også aflivet hvis det skulle ske her og nu. Og det er ganske enkelt fordi de ikke ville kunne håndtere fremmede mennesker og jeg nægter at se en eller anden tosse begynde at overskride deres grænser for at kunne ride på dem osv.

At de er fysisk raske gør dem ikke psykisk raske. MEN hvis de fortsætter med at udvikle sig så godt som de gør nu ( det er 4 år siden de kom fra deres helvede) så ser jeg ingen grund til de ikke kan komme videre.

Men men igen. Jeg ville aldrig sælge. Jeg ville vælge at udlåne hvis jeg kom i sådan en situation, for så har jeg stadig min håbd over dem.

• #11   9. okt 2013 Ville gøre det samme, medmindre det var tidligere ejer eller en af mine meget ære der købte ham. Han har også haft det ret hårdt smiley

• #12   9. okt 2013 min veninde har lige prøvet noget af det samme, det var bare en 2er hoppe, som havde et specielt temperament. hun valgte aflivning. jeg er dybt uenig og er sikker på man kan finde en familie som kan passe lige så godt på hesten (evt med udlån i stedet) så er det den bedste løsning smiley forstår ikke hvorfor man ikke kan have mere tillid til sine medmennesker

• #15   9. okt 2013 Det gør ikke ondt at være død, men det kan gøre pokkers ondt at være i live! Jeg har selv en mini-shetlænder, som jeg aldrig nogensinde kunne drømme om at sælge. Han skal bo hos mig til sine dages ende, og jeg vil gå langt for at kunne beholde ham, til han om forhåbentlig minimum 20-30 år skal herfra af naturlige årsager, men skulle det sorteste sorte uheld være ude, så lægger jeg ham hellere til at sove, end jeg sælger ham.

Han var nemlig også et redningsprojekt, som det har taget mig LANG tid at bygge op til en sød og samarbejdsvillig lille pony. Han vil gerne nusse og hygge og kan i øvrigt også godt lide børn (men kan ikke rides), men han er dog på mange områder også en meget speciel pony, som kan kræve STOR tålmodighed. Så jeg ville ikke risikere at udsætte ham for at blive kastebold - så hellere aflive. Og det mener jeg i øvrigt ikke er synd, hvis det bliver gjort på human vis af en dygtig dyrlæge.

Når det så er sagt, går jeg da som udgangspunkt ikke ind for, at man "bare" afliver en sund og rask hest, men i nogle tilfælde er det altså bare den bedste løsning for hesten, som i min optik ALTID bør komme i første række.

• #16   9. okt 2013 søg dybt ind i køberen find ud af hvor han skal bo og hvordan han skal bo og besøg ham en gang i mellem, så skal det nok gå

• #17   9. okt 2013 jeg ville IKKE aflive ham hvis han var sund og rask, men ville heller ALDRIG sælge ham, men hvis jeg stod og ikke havde mulighed for at have ham længere, ville jeg låne ham ud, så jeg havde hånd i hanke med hvordan han blev passet og nyde at se de børn han ville give glæde til smiley

• #18   9. okt 2013 Jeg kan godt forstå din beslutning.
    Jeg har taget den samme med Katla. Hvis jeg ikke længere kan have hende, så skal hun også aflives. Hun er meget speciel, og skal ikke være kastebold igen.

• #20   9. okt 2013 samme beslutning har jeg vedr mine to tykke. De kommer ikke længere end hertil. Jeg har arbejdet med problemheste i mange år inden jeg købte mine for 11 år siden. Så jeg har altid sagt at hvis jeg ikke kan have dem, så skal de aflives begge to. Og sådan bliver det bare. Så jeg forstår dig godt

Men det er sjovt fordi folk farre sådan op fordi man vælger at aflive en rask hest, men hvor mange gør det lige hvis man vælger at aflive en rask killing ?

• #21   9. okt 2013 God pointe, Anja N. smiley For slet ikke at tale om alle dem, som i annoncer skriver "sælges nu - ellers bliver den aflivet"... smiley

Kommentér på:
Hjælp... Svær beslutning :(:(

Annonce